داود طلوعی مطلق

آخرین وضعیت از روزهای سیاه کرونایی در استان/آمار قابل توجه ۲۰ روز آبان ماه نسبت به ماه های قبل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمار مبتلایان استان در آبان ماه قابل توجه و نگران کننده است.
کد خبر : 2846
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 آبان 1399 - 16:14

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا به نقل از   صبح زاگرس ،یزدانپناه در نشست ستاد کرونا گفت:  ۴۲۳نفر در بیمارستان های معین کرونا بستری هستند، که از این تعداد ۱۶۸ نفر کرونای قطعی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود:از ابتدا تا کنون ۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر در استان به کرونا مبتلا شدند که   هم اکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر بهبود یافته کامل هستند.و فوتی های کرونایی استان نیز ۲۴۰ نفر است، هر چند که هنوز آمار جدید آماده نشده است.

وی افزود: روز گذشته ۴۳۹ نمونه در سطح استان گرفته شد که از این تعداد ۴۶ درصد مثبت شدند، که ۷۰ درصد مربوط به شهرستان بویراحمد، ۱۰ درصد مربوط به شهرستان کهگیلویه و ۶ درصد نیز مربوط به گچساران بوده است.

یزدانپناه تصریح کرد: تا کنون ۴۸ هزار نمونه در سطح استان گرفته شده است، شاخص نمونه گیری در استان ۶.۸درصد است.

وی با اشاره به اینکه آمار مبتلایان در آبان ماه قابل توجه است، ادامه داد: در استان در تیر ماه هزار و ۶۸۲ نفر، در مرداد ماه دو هزار و ۲ نفر، شهریور ماه ۳ هزار و ۲۰۸ نفر و در مهر ماه ۳ هزار و ۶۱۰ نفر مبتلا داشتیم که امار ۲۰ روز ابان ماه در استان ۳ هزار و ۹۳۵ مورد بوده است نسبت به مهرم ماه ۳۰۰ مورد افزایش داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: میزان بروز بیماری در استان ۲۲ در هزار نفر است و در کشور ۸.۴در هزار است، میزان گشندگی نیز ۶. در کشور و در استان ۱.۶ درصد است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.