مسلم مختاری

آزمایش فوری و فرهنگ سازی با راه اندازی چادر بیماری ایدز و راههای مقابله با آن در بهمئی + تصاویر

چادر بیماری ایدز وراههای مقابله با آن با انجام خدمات رایگان در شهرستان بهمئی راه اندازی شد
کد خبر : 15983
تاریخ انتشار : جمعه 28 آبان 1400 - 17:23

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا ، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی ، با اشاره به اینکه ، یکی از مهم ترین چالش ها و تهدید کننده های بهداشت و سلامت جهانی ، بیماری اچ آی وی یا همان بیماری ایدز است گفت: این طرح با هدف مشاوره، رپید تست، نشر پوستر و آموزش و اطلاع رسانی در مورد بیماری های جنسی واگیر اجرا میشود که در این چادر انجام آزمایش ایدز به صورت داوطلبانه و رایگان انجام میشود و نتیجه آزمایش بعد از چند دقیقه در اختیار افراد قرار میگیرد.

هاشم طاهری با بیان اینکه ، ماموران مرکز بهداشت و درمان بهمئی در این مرکز و چادر سیار، هر روز در هفته در میادین شهر فعالیت میکنند و در سایر روزهای هفته هم   آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند افزود : ایدز نوعی بیماری است که در دستگاه ایمنی و توسط ویروس نقص ایمنی (HIV) ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه ، بیماری اچ آی وی یا همان بیماری ایدز بیماری پنهانی است که هرروز برتعداد قربانیان خود می افزاید بر اساس اعلام یونیسف درسالجاری میلادی ۲۵۰ هزار نفر در جهان به آن مبتلا شده اند گفت: شناخت از بیماری و حفاظت از خود در برابر آن ، راه مقابله با ایدز است و بهترین راه مقابله وپیشگیری ازبیماری ایدز آموزش و بالابردن سطح آگاهی افرادجامعه است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهمئی با اشاره به اینکه ، بیماری ایدز بیشتر از آنکه یک بیماری عفونی باشد یک آسیب اجتماعی است که ابعاد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی وسیعی دارد ادامه داد: با توجه به اینکه شمار مبتلایان به اچ آی وی مثبت در سراسر جهان در حال افزایش است بالا رفتن آگاهی عمومی از شیوه های ابتلا و پیشگیری از این بیماری مهلک، می تواند درسلامت جامعه تاثیرگزارباشد.

طاهری ، با بیان اینکه ، سال ۱۹۸۸ به منظور افزایش بودجه‌ها و افزایش آگاهی، آموزش و مبارزه با تبعیض‌ها اول دسامبر به نام روز جهانی ایدز نامگذاری شده است و شعار امسال برای مبارزه با این بیماری«اجازه نمیدهم کرونا برنامه مراقبت اچ ای وی را تحت تاثیر قرار دهد» نامگذاری شده است.

گفتنی است که مرکز مشاوره بیماری های های رفتاری در درمانگاه شبانه روزی لیکک واقع در محل مسکن مهر بهمئی و کلیه مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه های شهری ، همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ ظهر آماده انجام آزمایشات به صورت رایگان است و پاسخ این آزمایش به کاملا محرمانه به افراد ارائه خواهد شد.

مسلم مختاری
خبرنگار ونماینده صداوسیما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.