داود طلوعی مطلق

آشتی دوباره هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد با ارشاد/جشنواره تجسمی با حضور ۱۶۰ هنرمند بنام

با حضور 160 هنرمند بنام کهگیلویه و بویراحمدی جشنواره تجسمی در این استان به همت ارشاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 37498
تاریخ انتشار : جمعه 31 تیر 1401 - 23:48

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنابه نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج؛ هر چند دولت تدبیر و امید مانند دولت اصلاحات در تبلیغات انتخاباتی خود بیش از هر چیز بر شیپور فرهنگ و هنر می‌دمید اما بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر آنچه که بیش از پیش در انزوا قرار گرفت حوزه فرهنگ و هنر بود.

در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از هر دوره ای این انزوا و رکود فرهنگی هنری را از سوی دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ و هنر مشاهده کردیم به نحوی که همه از قحطی در این حوزه سخن به میان می آوردند.

رکود و سکون بر همه اجزای فرهنگ و هنر استان از رسانه گرفته تا تجسمی و عکاسی و سینما و تئاتر و قرآن و عترت و غیره حاکم شده بود و پس از یک دوره خوب و باشکوه در دولت نهم و دهم اما در دولت یازدهم و دوازدهم شاهد حرکت آنچنانی در این حوزه نبودیم.

شاید بتوان یکی از دلایل این رکود و سکون را وضعیت اعتبارات و بودجه ها دانست اما در کل برخی کارها تنها با پول و اعتبار پیش نمی روند بلکه کمی اراده می خواهد که در دوره ۸ ساله قبل این اراده را در حوزه فرهنگ و هنر شاهد نبودیم.

قهر اهالی فرهنگ و هنر استان کهگیلویه و بویراحمد با ارشاد اسلامی استان در هشت سال پیش ریشه در همین رکود و بی توجهی به حوزه فرهنگ و هنر داشت تا جایی که بسیاری از هنرمندان بنام استان برابر چنین وضعیتی موضع گرفتند.

اما در دوره جدید تا حدود زیادی امید به کار و تلاش در ارشاد اسلامی استان بیشتر شده و مدیریت جوان و پای کار ارشاد هر چند با دست خالی اما در حال تدارک برنامه های متعدد فرهنگی و هنری در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد هستند.

برگزاری چند جشنواره و همچنین نمایشگاه در نقاط مختلف استان همانند برگزاری جشنواره تجسمی با حضور ۱۶۰ هنرمند بنام استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه فیلم و عکس و خوشنویسی و غیره نمود یکی از کارهای خوب فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دوره جدید است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.