آغاز اجرای طرح واکسن دام سبک به همت قرارگاه امنیت غذایی شهرستان بهمئی

کانون بسیج جامعه کشاورزی شهرستان بهمئی باهدف ارتقاء بهره‌وری و خودکفایی در تولید گوشت قرمز، برنامه‌های متنوع و ویژه‌ای را با دو راهبرد طی یک برنامه چهارساله از سال ۱۴۰۲ شروع خواهد کرد.  
کد خبر : 51722
تاریخ انتشار : جمعه 8 اردیبهشت 1402 - 0:01

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا  آغاز طرح واکسناسیون دام در جهت بهره وری و خودکفایی تولید گوشت قرمز شهرستان بهمئی انجام شد.

سروان پاسدار جهانگیر آشنا مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی گفت:کانون بسیج جامعه کشاورزی شهرستان بهمئی باهدف ارتقاء بهره‌وری و خودکفایی در تولید گوشت قرمز، برنامه‌های متنوع و ویژه‌ای را با دو راهبرد طی یک برنامه چهارساله از سال ۱۴۰۲ شروع خواهد کرد.

وی افزود: یک راهبرد، اجرای اردوهای جهادی و راه‌اندازی کلینیک‌های سیار دامپزشکی برای مناطق محروم و راهبردی دیگر مدیریت هوشمند و دانش‌بنیان زنجیره دانش، به‌منظور ارتقاء بهره‌وری و خودکفایی در تولید گوشت قرمز خواهد بود.

جهانگیر آشنا عنوان کرد: در طرح ارتقاء بهره‌وری و خودکفایی در تولید گوشت قرمز این کانون باهمکاری دامپزشکی شهرستان با تشکیل و سازمان‌دهی ۲ گروه دامپزشکی در سطح شهرستان تصمیم دارد که برای تعدادی از روستاهای محروم شهرستان حدود ۱۵هزار رأس دام با تعیین روستاهای هدف در شهرستان به‌صورت پایلوت، اقدام به برگزاری برنامه‌های علمی و آموزشی و مهارت افزایی دامداران کند و همچنین برنامه‌های واکسیناسیون را به‌صورت منظم در طول سال انجام دهد.

 سرهنگ پاسدار مهدی غلامی نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی در این اردو ضمن تشکر از مجموعه کانون بسیج مهندسین کشاورزی و مدیریت و پرسنل دامپزشکی شهرستان بهمئی و دهیار روستای دشت آهو گفت:قطعا مردم روستای دشت آهو قدر دان تلاشهای شما هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی: با توجه به هدف مشترک وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بسیج مستضعفین و نیروی انسانی که وجود دارد موضوع مدیریت هوشمند و ارتقا بهره وری در بخش کشاورزی و محصولات اساسی و گوشت قرمز در دستور کار قرار دارد.

او افزود: ارتقا بهره وری و تأمین محصولات اساسی یک ضرورت برای کشور بوده و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: در طرح حاضر در کنار تاکید بر خودکفایی محصولات کشاورزی موضوع تولید محصول سالم نیز مدنظر است. بنابراین ابزارهای کشاورزی قراردادی به کار گرفته شده و بر مبنای الگوی کشتی که از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بسیج ابلاغ شده کار پیش می‌رود.

غلامی همچنین اظهار داشت: که در طی این برنامه این گروه‌های تخصصی در طول سال حداقل به تعداد شش مرحله می‌بایست روستاهای هدف و دامداران را تحت پوشش قرار داده و برنامه‌های آموزشی، واکسیناسیون، شناسایی بیماری را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

 در ادامه دکتر علیپور مدیر دامپزشکی شهرستان بهمئی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات و فعالیت‌های جهادی سپاه و بسیج در جهت خدمت‌رسانی به دامداران و عشایر در سراسر شهرستان بهمئی جهت هرگونه همکاری اعلام آمادگی کرد.

 دکتر علیپور بیان کرد: ما هم مانند همه بسیجیان خود را خادم ملت دانسته و امروزه با توجه به اهمیت موضوع امنیت غذایی و تأکید ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه ای مبنی بر اینکه، امنیت غذایی یک مسئله جدی است و نباید از آن غافل شد، در هر عرصه و زمانی که نیاز باشد آماده فداکاری و جان‌نثاری و خدمت به این مردم عزیز و گران‌قدر خواهد بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.