داود طلوعی مطلق

اجرای اسلامیت بانکهادرپرداخت تسهیلات وام ازدواج جوانان/جوانان به وام ازدواج دلخوش نباشند

متاسفانه در درون این نظام مقدس قوانینی اعمال میشود که گاها مردم را نه تنها نسبت به نظام بدبین مینماید بلکه از دین ومذهب گریزان مینماید
کد خبر : 10607
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 - 9:24

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا، بانکهای اسلامی درپرداخت وامهای ازدواج به جوانان دستورات مؤکددینی را در رأس امور خود قرار میدهند!!!!

به نام خدایی که در همین نزدیکی است                     گون از نسیم پرسید به کجا چنین شتابان؟

به هر آن کجا که باشد به جز این سرا سرایم                      گر از این غبار وحشت به سلامتی برفتی

                                                                                          به شکوفه ها به باران برسان سلام ما را

 

در نظام مقدس جمهوری اسلامی که با خون هزاران شهید وجانفشانی هزاران جانباز،رزمنده، آزاده وایثارگر که دعوت امام خود را لبیک گفتند وبه رهبری فرزانه امام راحل عظیم الشان حکومت اسلامی در راس آن ولایت فقیه تعریف شده وتوانستند تا کنون از همه آزمون های سخت جنگ،تحریم،فساد ،ترور،وهزاران مشکلات دیگر اقتصادی واجتماعی که توسط عمال خبیث خارجی وعوامل خود فروخته داخلی انجام شد پیروز مندانه توانستند عرصه را بر دشمن تنگ نموده وانقلاب شکوهمند اسلامی را به سراسر جهان اشاعه دهند که این ثمره شجره طیبه هم برگ زرینی از تاریخ پر زرق وبرق ایران بزرگ را به خود اختصاص داد وهم لوح افتخاری برای انتقال به نسل های بعد می باشد.

بدون شک هیچ قدرت جهانی نمیتواند ذره مردم همیشه در صحنه ایران بزرگ را از مسیر ی که امام وشهدا برای مردم ترسیم نمودند منحرف نماید.
اما متاسفانه در درون این نظام مقدس قوانینی اعمال میشود که گاها مردم را نه تنها نسبت به نظام بدبین مینماید بلکه از دین ومذهب گریزان مینماید برای نمونه در بانک های کشورعزیزمان ایران اسلامی که در تابلوی آنها واژه اسلامی قید شده در پرداخت تسهیلات قوانینی اعمال می نمایند که در واقع نه با قوانین بشری سنخیت دارد ونه آنچه خداوند در کتاب مقدس قرآن دستور داده است .
یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی جامعه کنونی ما مشکلات جوانان به ویژه مشکل مالی در امر مقدس ازدواج است که همه دولت ها با هزاران بوق وکرنای فریاد تسهیل در انجام این امر مهم اسلامی نموده وبانک ها را موظف به پرداخت تسهیلات بدون بهره وسود نمودند اما در نگاهی اجمالی وبررسی پرداخت این تسهیلات به مواردی برخورد کردیم که نه تنها اخلاق بلکه نسبت به دین هم در هر انسانی شبهه بوجود می آید.
وقتی یک جوان بیکار اقدام به انجام امر ازدواج مینماید وچشم انتظار ایشان به تسهیلات بدون بهره وام ازدواج است در کمال ناباوری بی رحمانه از طرف بانکها وبدون هرگونه توجهی مورد غارت قرار گرفته و در پرداخت یک وام تسهیلات ازدواج ۲۰۰میلیونی از دواج با باز پرداخت ۱۲۰ ماهه نزدیک به ۴۱ میلیون فقط کار مزد از شخص مزدوج میگیرند که سود و دیر کرد وبیمه(حدود ۲میلیون تومان کسرشد) که سایر جریمه ها در انتظار این شخص می باشد.

لذا انتظار میرود که دولت ها از بیان وام وتسهیلات بدون بهره به مزدوجین خود داری نمایند تا مورد اتهام قرار نگیرند یا اگر میتوانند نظارت نموده تا اینهمه بانک ها به غارت یک جوان بیکار وتاز ازدواج کرده نپردازند.

مثلا وام ۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰میلیون تومانی که با بازپرداخت ۱۲۰ماهه هست حدوا ماهیانه ۱/۶۶۶/۷۰۰می باشد که کارمزد قسطها در۷سال به شرح ذیل می باشد:

سال اول:۸۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال

سال دوم:۷۱/۹۹۹/۸۴۰ریال

سال سوم:۶۳/۹۹۹/۶۸۰ریال

سال چهارم:۸۸/۹۹۹/۸۲۰ر یال

سال پنجم:۴۷/۹۹۹/۳۶۰ریال

سال ششم:۳۹/۹۹۹/۲۰۰ریال

سال هفتم:۳۱/۹۹۹/۰۴۰ریال

جمع کل دوره ها پرداختی به مبلغ:۴۴۱/۳۰۷/۸۶۸ریال کارمزداقساط می باشد که باید توسط مزدوجین در۷سال اول بایدپرداخت شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.