مسلم مختاری

اجرای روکش آسفالت اسلاری سیل محور لیکک بهبهان به همت اداره راهداری و  حمل و نقل جاده ای بهمئی

رئیس اداره راهداری و  حمل و نقل جاده ای بهمئی ؛ از اجرای عملیات آسفالت اسلاری سیل (کیپ سیل ) برای نخستین بار در شهرستان بهمئی خبرداد.
کد خبر : 63457
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 18:30

رئیس اداره راهداری و  حمل و نقل جاده ای بهمئی ؛ از اجرای عملیات آسفالت اسلاری سیل (کیپ سیل ) برای نخستین بار در شهرستان بهمئی خبرداد.

اجرای روکش آسفالت اسلاری سیل محور لیکک بهبهان به طول ۵ کیلومتر با اعتباری بیش از ۳۵ میلیارد ریال به همت اداره راهداری و  حمل و نقل جاده ای بهمئی

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ فرماندار بهمئی در بازدید از اجرای آسفالت اسلاری سیل که برای اولین بار در شهرستان بهمئی انجام شد گفت: برای کاهش هزینه‌ها و احداث محور‌های با کیفیت بالا ، استفاده از نوآوری سیستم‌های روکش راه‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

علی محمدی با بیان اینکه ، اجرای آسفالت اسلاری سیل در راه‌های ورودی شهر لیکک از سمت بهبهان در خوزستان به منظور کاهش هزینه‌های اجرایی انجام شد افزود: توجه به هزینه‌های سنگین ترمیم و بهسازی، روش‌های پیشگیرانه می‌تواند نقشی ویژه در کاهش هزینه‌های چرخه عمر و افزایش طول عمر روسازی و روکش آسفالت ایفا کند.

وی افزود: درحال حاضر، با توجه به اهداف تعیین شده در سیستم مدیریت روسازی راه‌ها (PMS) برنامه ریزی‌های مدیریتی و اقتصادی انجام شده و در این رویکرد به اجرای آسفالت‌های حفاظتی چیپ سیل و اسلاری سیل توجه ویژه شده است.

محمدی گفت:تلاش برای بهسازی راه‌ها و رفع مشکلات در این بخش یکی از دغدغه‌های مهم دولت است که در راههای شهرستان  با قوت در این بخش تلاش شده است و کارهای اثرگذار خوبی در دست اجراست.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بهمئی هم گفت: در این راستا اجرای عملیات آسفالت کیپ سیل در محور بهمئی به بهبهان برای نخستین بار انجام شده است.

مجید کهزادی افزود: در اجرای این عملیات در بررسی کارشناسی انجام شده برای بهبود وضعیت آسفالت رویه نیاز داشتیم که در ابتدا عملیات اجرای درزگیری پلیمری به منظور پرکردن ترک‌های موجود پیش بینی و اجرا شد.

وی افزود: سپس یک لایه آسفالت حفاظتی چیپ سیل به منظور عملکرد بهتر و به تعویق انداختن انتقال ترک‌ها به سطح رویه محور به عنوان یک لایه جاذب تنش انجام شده و درادامه به منظور جلوگیری از نفوذ آب به سطح لایه‌های زیرین و ممانعت از خروج سنگدانه‌های چیپ سیل از محور و یکنواختی سطح رویه یک لایه آسفالت حفاظتی اسلاری سیل اجرا شده است.

کهزادی گفت: عملیات آسفالت کیپ سیل با توجه به هزینه اجرایی کمتر و در عین حال عملکرد بهتر در مقایسه با یک لایه آسفالت گرم تقویتی می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های جایگزین آسفالت‌های رایج در شهرستان مورد استفاده قرار گیرد.

مجید کهزادی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بهمئی افزود: این نوع اسفالت حفاظتی در واقع یک نوع روکش حفاظتی با ضخامت کم بوده و با پرکردن ترک ها و درزهای طولی اسفالت  استحکام اسفالت را بالا می برد.

وی با اشاره به اینکه ، مقاومت بسیار زیاد در برابر فرسایش، کنتراست رنگ مناسب،عدم نیاز به غلطک زنی،هزینه بسیار کم در مقایسه با سایر طرح های آسفالت، ضخامت کم و سرعت اجرای بسیار بالا از جمله مزایای مهم روکش آسفالت حفاظتی اسلاری سیل است گفت: با توجه به استفاده از قیر امولسیون در اجرای این نوع پوشش و همخوانی آن با محیط زیست، از آلودگی های محیطی جلوگیری به عمل می آید.

مسلم مختاری خبرنگار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.