بازدید میدانی مسئولان شهرستان بهمئی از بازار لیکک با همکاری همه دستگاه‌های نظارتی؛ شناسایی و تشکیل پرونده تخلفاتی برای 100 واحد صنفی

اجرای طرح ارتقاء امنیت اقتصادی با هدف کنترل قیمت، جلوگیری ازچند نرخی و احتکار کالاها و جریمه ، پلمپ ، شناسایی ، تشکیل پرونده و برخورد قانونی با صنوف متخلف در بازار شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی

به منظور نظارت بر بازار ، مقابله با گرانفروشی ، جلوگیری از احتکار و کنترل قیمت ها با همکاری همه دستگاه‌های نظارتی طرح ارتقاء امنیت اقتصادی در بازار شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی اجرا شد
کد خبر : 28010
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 اسفند 1400 - 9:53

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا ؛ در آستانه نوروز طرح ارتقاء امنیت اقتصادی با همکاری همه دستگاه‌های نظارتی در بازار شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی اجرا ‌شد.
در این طرح دادستان عمومی و انقلاب شهر لیکک ، روسای ادارات تعزیرات حکومتی، صمت و اتاق اصناف ، جهادکشاورزی ، نیروی انتظامی شهرستان بهمئی به همراه بازرسان از واحد‌های تولیدی، توزیعی و عمده فروشی در شهر لیکک بازید کردند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهمئی در این برنامه با بیان اینکه در این طرح گروهای بازرسی همه دستگاه‌های نظارتی در ۳ منطقه شهر لیکک مستقر شدند و نظارت‌های لازم را بر صنوف در بازار انجام دادند گفت: این نظارت‌ها تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده ادامه دارد و بازرسان به هیچ وجه با متخلفین مماشات نخواهند کرد و حداکثر جریمه قانونی را برای متخلفان بازار اعمال می‌کنند.

عبدالله حبیبی منش ، مشکلاتی مانند درج نکردن قیمت بر روی کالاها، گرانفروشی، چند نرخی بودن و احتکار کالا‌ها را از مهمترین مشکلات بازار شهر لیکک ذکر کرد و افزود: مشارکت مردم در امر نظارت بر بازار و گزارش صنوف متخلف ضروری است و مردم می‌توانند تخلفات بازار را به شماره‌های ۱۳۵ و ۱۲۴ اعلام تا در اسرع وقت نسبت به آن‌ها رسیدگی شود و دادستانی هم به عنوان مدعی العموم و احیاگر حقوق عامه بر این طرح‌ها نظارت خواهد داشت.

ارسلان عباسی از شناسایی و تشکیل پرونده تخلفاتی برای ۱۰۰ واحد صنفی متخلف در این بازدید و بازرسی میدانی خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ تا اسفند ماه امسال ، یک هزار برای بازارایان در زمینه گرانفروشی ، کم فروشی ، تقلب و عدم درج قیمت ، عدم ارائه فاکتور‌های تشکیل شده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان بهمئی هم گفت: با توجه به وضعیت بازار و افزایش خودسرانه برخی اقلام مصرفی توسط سودجویان، نظارت‌های ویژه بر اماکن تولیدی و توزیعی عمده‌فروشان در دستور کار اداره تعزیرات حکومتی و بازرسان و مسئولان ستاد تنظیم بازار این شهرستان قرار گرفت.

درخشان رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بهمئی گفت: نصب پارچه و پلمب واحد‌ها و کارگاه‌های بزرگ تولیدی و توزیعی پاسخ تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت به متخلفانی است که به صورت مکرر در رعایت قوانین صنفی و بهداشتی کوتاهی می‌کنند.

زکی نژاد رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی با اشاره به همکاری همه دستگاهها برای کنترل قیمت ها گفت: براساس مصوبه کمسیون ستاد تنظیم بازار شهرستان واحد‌های بودن پروانه در اسرع وقت رسیدگی و نسبت به تعطیلی و پلمپ آن‌ها اقدام می‌شود.

در این برنامه که بصورت سرزده انجام شد واحدها، کارخانه‌ها، عمده‌فروشان و کارگاه‌های تولیدی و توزیعی شهرستان از نزدیک رصد و بازرسی شد.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داودطلوعی مطلق پایگاه خبری عصرآشنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.