۰ نظر
۱۸۸ بازدید

طرح ملی نذر آب در شهرستان بهمئی:

اجرای طرح نذر آب در مناطق کمتر برخوردار شهرستان بهمئی و ارائه خدمات مختلف بهداشتی، درمانی، توزیع بسته های حمایتی و کمک های انسان دوستانه

جمعیت هلال احمر استان با مشارکت کمیته امداد به اجرای طرح نذر آب و ارایه خدمات مختلف بهداشتی، درمانی، معیشتی، توزیع بسته های معیشتی در مناطق محروم و کمتر برخوردار شهرستان بهمئی استان اقدام کرد.
کد خبر : 41571
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 شهریور 1401 - 18:24

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا ؛ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه، طرح ملی نذر آب، با هدف تأمین آب آشامیدنی مناطق محروم و ارئه خدمات گوناگون ، در روستاهای محروم بهمئی از جمله منطقه عشایری پشت کوه ملاطهماسب اجرا شد گفت : این طرح با مشارکت هلال احمر و خیران، برای برطرف نمودن برخی از مشکلات روستاها و مناطق کمتر برخوردار اجرا شد.

کاظم فلاحی با بیان اینکه، ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی، از دیگر اقدامات انجام شده در این طرح است افزود : به افراد بی بضاعت و نیازمند در مناطق مختلف بیش از ۱۰۰ بسته معیشتی ، ۲۰۰ بسته لوازم التحریر و نوشت افزار توزیع و خدمات پزشکی، مامایی میان مردم انجام شد.

وی گفت: این طرح با حضور تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر ، کمیته امداد استان و دیگر نهادها در مناطق کمتر برخوردار و متاثر از خشکسالی در حال اجرا می‌باشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رویکرد اجرای طرح نذر آب در مناطقی است که وقوع تنش آبی ناشی از تغییرات اقلیمی داشته و در نتیجه امسال با گستره جنوب و جنوب شرق کشور در مناطقی که به دلیل خشکسالی دچار کم‌آبی یا بی‌آبی هستند اجرا می‌شود.

وی گفت: این طرح در راستای اهداف و ماموریت‌های اجتماعی جمعیت هلال احمر از امروز در روستاها و مناطق مختلف شهرستان‌ بهمئی برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان بهمئی هم در مراسم اجرای این طرح گفت: طرح نذر آب و ارائه خدمات گوناگون با توجه به تنش‌های آبی موجود به صورت ملی توسط جمعیت هلال احمر اجرا می‌شود که جای قدردانی دارد.

علی محمدی با بیان اینکه، این طرح با استفاده از ظرفیت خیرین و مشارکت داوطلبان در روستا‌های کم برخوردار اجرا شد افزود : ارائه خدمات تخصصی پزشکی و دارویی رایگان با حضور اکیپ پزشکی متخصص و پیراپزشکان داوطلب، توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی، فرهنگی و لوازم التحریر در بین خانواده‌های نیازمند، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، فرهنگی و ارائه خدمات توانبخشی و اجرای تیم سحر برای کودکان از برنامه‌های این طرح بود.

معاون کمیته امداد استان هم که برای خدمت به مردم این منطقه حضور یافت از توزیع بسته های مختلف معیشتی و کمک های حمایتی از آنان خبر داد و گفت : کمیته امداد در بخش ها و حوزه های مختلف بهداشتی، درمانی، معیشتی و آموزشی خدمات متنوعی را به مردم این دیار ارایه کرده است که در آینده این کمک ها ادامه خواهد داشت.

در گذشته برای اجرای طرح آبرسانی و تامین آب روستاهای پشت کوه ملاطهماسب ۲۴ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات شهرستانی و ملی هزینه شده بود.

این طرح برای بهره مندی ۷۰ خانوار عشایری و ۲ هزار رأس دام از آب آشامیدنی سالم و پایدار اجرا شد.

در این طرح ۱۳ کیلومتر اجرای خط انتقال آب و دو باب مخزن و منبع ذخیره آب ۲۰۰ مترمکعبی و یک کیلومتر شبکه انتقال برق اجرا شد.

برای ساخت، بهسازی و حفر چاه این منطقه هفت میلیارد ریال، ساختمان و خط انتقال برق پنج میلیارد ریال، خط انتقال آب، نصب علمک و دو باب منبع ذخیره آب و الکترو پمپ ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

عشایر و روستائیان یکی از ظرفیت‌های مهم این شهرستان در زمینه تولید محصولات مختلف هستند.

در این شهرستان هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری در شرایط عادی زندگی می‌کنند که در زمان قشلاق این تعداد به هزار و ۵۰۰ خانوار افزایش می یابد.

تلاش می شود به منظور ماندگاری عشایر این شهرستان و کمک به تولید زیرساخت‌های رفاهی ایجاد شود.

هدف از اجرای این طرح، حمایت از عشایر و روستائیان، جلوگیری از مهاجرت روستائیان و عشایر به شهر‌ها و رونق تولیدات محلی و بومی در روستا‌ها است.

اما با این وجود و به دلیل افزایش جمعیت این منطقه و کاشت محصولات مختلف مشکلاتی در زمینه تامین آب وجود دارد.

شهرستان بهمئی با ۵۰ هزار نفر جمعیت دارای دو بخش است که در مجموع ۱۵۷ روستا را شامل می‌شود.

منطقه عشایری پشت کوه ملاطهماسب با ۷۰ خانوار عشایری و بیش از ۲ هزار راس دام سبک در ۳۰ کیلومتری شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی واقع شده است.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.