۰ نظر
۱۴۴ بازدید

داود طلوعی مطلق

احداث سد آبریز ناجی کهگیلویه/دولت مطالبه به حق مردم را پیگیری کند

امام جمعه دهدشت گفت: امیدواریم دولت انقلابی نسبت به مطالبه به حق مردم کهگیلویه برای احداث سد حیاتی آبریز توجه ویژه داشته باشد.
کد خبر : 22685
تاریخ انتشار : جمعه 1 بهمن 1400 - 17:15

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا به نقل از خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با اشاره به روابط کشور با چین و روسیه اظهار داشت: این دیپلماسی فعال اقتصادی توسط دشمنان و مزدوران داخلی مورد هدف است.

امام جمعه دهدشت گفت: جنگ با هدف عملیات هدفمند رسانه‌ای درصددندراهبرد خنثی سازی تحریم‌ها را که از یک سو نگاه به درون دارد و از سوی دیگر در صدد تعامل با همسایگان و دیگر کشورهاست را هدف قرار داده است تا کشور باز هم معطل غرب بماند.

عملیات رسانه‌ای در روابط با چین و روسیه

عملیات رسانه‌ای غرب و پیاده نظام داخلی آنها در صددند دو گزاره را در افکار عمومی ایجاد کنند که رابطه با چین و روسیه یک سویه است و منافع ما را تامین نمی‌کند به عبارتی معامله برد و باخت است.

وی در تبیین گزاره دوم اضافه کرد: این رابطه را نافی استقلال ایران جلوه می‌دهند تا مردم نسبت به این روابط و توافق نگاه خوبی نداشته باشند.

روابط امریکا مبتنی با تعامل نیست

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه مقایسه رابطه ایران با چین و روسیه با روابط با امریکا درست نیست،ادامه داد: امریکا نقشه بین المللی روابط خود را۹ با ایران مبتنی بر تنازع و تقابل نهاده است سابقه ۴۳ ساله گذشته گواه بر این مطلب است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت: چین و روسیه در عرصه بین‌الملل تعارض و تقابل برای خود نسبت به ایران تعریف نکردند بلکه در مجامع بین الملل حمایت هم می‌کنند این آمریکاست که به وضوح دشمنی خود را ثابت کرده است.

خروجی تعامل با غرب برجام نافرجام بود

وی رابطه با این دو کشور را برد برد دانست و گفت: مشکل کسانی که چنین حرف می‌زنند این است که در این دولت و این فضا توجه به کدخدا نمی‌شود برخی فکر می‌کنند همه مشکلات جامعه باید زیر نظر کدخدای آنها رد شود، نه این طور نیست. مشکل این است که امروز کشور به این نتیجه رسیده است راه تعامل از شرق و تعامل با همسایگان است. خروجی تعامل با غرب برجام نافرجامی است تحریم‌ها را ۲ برابر کرده است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با اشاره به اینکه می‌گویند شعار انقلاب نه شرقی نه غربی و عدم وابستگی به شرق و غرب بود، ادامه داد: امروز این مسئله وابستگی نیست تعامل است این روابط به معنای وابستگی نیست.

وی یادآور شد: امام عظیم الشأن در همان زمان که با شوروی روابط تجاری و سیاسی داشتیم به معنای وابستگی نبود هم جواب این افراد را دادند فرمودند تفاله‌های داخلی آمریکا شوروی را مطرح می‌کنند تا جنایات و خباثت‌های امریکا فراموش شود.امروز هم روسیه و چین را مطرح می‌کنند تا جنایات استکبار فراموش شود.

زیر سلطه قرار نمی‌رویم/روابط ما عزتمند است

خطیب نماز جمعه دهدشت گفت: روابط ما عزتمندانه همراه با تعامل است زیر سلطه قرار نمی‌گیریم. البته اگر مسؤولان به دامن غرب بروند التماس خواهش و تمنا از غرب بشود این نگاه از طرف غربگراها درست است! برخی متوجه شوند بین تعامل و وادادگی فرق است.

وی سفر رئیس جمهور به روسیه در زمینه اقتصادی، نظامی و امنیتی را بسیار مهم دانست و گفت: جو رسانه‌ای که برخی راه انداختند منافع ملی را و منافع جامعه را به زلف احزاب و گروه‌ها و چپ و راست گره می‌زنند.

امام جمعه دهدشت گفت: امروز جبهه مقاومت در حال پیشرفت است باید این مسئله را جدی بگیرند زمانی که برخی فکر می کردند می توانند دیگران را نوکر خود قرار دهند گذشت.

وی اضافه کرد: جبهه مقاومت روز به روز فعال‌تر، مجاهدتر و آماده‌تر پای کار است ایران با عزت و با افتخار هر کجا ولی فقیه صلاح بداند از جبهه مقاومت حمایت می‌کند از کسی باکی ندارد و در دهان استکبار می‌کوبد.

امام جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت احداث سد آبریز تأکید کرد و گفت: بارها در خطبه عرض کردیم سد آبریز برای کهگیلویه حیاتی است امیدوارم هم وزیر نیرو هم مسؤولان زی‌ربط به مطالبه عمومی به حق مردم توجه کنند.

وی گفت: دشت‌های تشنه در مجاورت مارون سال‌هاست کویری از درد و رنج شده است حاصل آب‌های جاری اجازه برداشت برای مصارف کشاورزی داده نمی‌شود این آبها تحول قطب کشاورزی در دیگر شهرستان‌ها و میراث ماندگاری از کارگری زنان و دختران شهرستان ما شده است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر از حمایت و پیگیری نماینده ولی فقیه در استان قدردانی کرد و افزود: مسؤولان سال‌هاست برای اجرای سد آبریز وعده‌ها دادند اما کم‌کاری‌هایی بوده که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

امام جمعه دهدشت افزود: بر اساس نظر کارشناسان احداث آبریز می‌تواند ۳۰ هزار هکتار از دشت‌ها را آبیاری و ۶۰ هزار تن محصول استراتژیک تولید کند و در دشت کلاچو می‌شود از هر هکتار برای کشت گوجه ۳۰۰ میلیون متوسط نفع داشت.

وی ادامه داد: سهم کهگیلویه از رودخانه‌خروشان مارون کجاست؟ چرا اجازه برداشت وجود ندارد.

همه برای ریشه‌کنی تیراندازی احساس مسؤولیت کنند

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر همچنین پدیده تیراندازی در مراسم‌ها را یادآور شد و با اشاره به اینکه تیراندازی در استان به یک رویه غلط تبدیل شده است، گفت: آیا سلاح برای رقاصی و تیراندازی در مراسمات است؟ آیا برای اموات خیری دارد؟

وی به خانواده‌ها هشدار داد و گفت: چرا بزرگترها برای فرزندان اسلحه تهیه می‌کنند و با افتخار در فضای مجازی مانور می‌دهند.کجای فرهنگ لر این چنین بود اگر ۵۰ سال پیش اسلحه در مراسم بدست داشتند بود برای اعلام عزا بود.

امام جمعه دهدشت اتفاق روی داده در برج علی‌شیر را ناخوشایند خواند و گفت: مسؤولان امنیتی و قضایی با شدت بیشتری باید برخورد کنند. ایلات، طوایف، اساتید دانشگاه، ریش سفیدان و اهل نفوذ و رسانه ها برای مقابله با تیراندازی فرهنگ‌سازی کنند.

وی ادامه داد: این اتفاق‌های ناخوشایند استان را بدنام کرده و سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهد. خواهش می کنم دست شما بزرگان را می بوسم کمک کنید این رسم غلط این جاهلیت مدرن برداشته شود دستگاه‌های فرهنگی هم در مقابله با این مسئله فرهنگ سازی لازم داشته باشند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.