۰ نظر
۱۷۳ بازدید

اختتامیه جشنواره استانی تئاتر خیابانی معبر در گچساران/ شعار مرگ بر اسرائیل هنرمندان در برنامه

این‌جشنواره یک‌مقدمه برای یادواره شهدای استان بوده،برترین هنرمندان عالم شهدا هستند.
کد خبر : 61795
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 - 13:28

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،امین درخشان مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار کرد: این جشنواره در مسیر تداوم فرهنگ ایثار و شهادت اجرا شده است.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته بنیاد شهید به مسائل ایثار توجه ویژه ای داشته است.

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد:این‌حشنواره یک‌مقدمه برای یادواره شهدای استان بوده،برترین هنرمندان عالم شهدا هستند.

درخشان افزود: وظیفه ما به عنوان هنرمند این است که خالق و نشر دهنده فرهنگ ایثار و شهادت شویم.

وی گفت: یکی از مولفه های نشر فرهنگ ایثار توجه به هنر در راستای دفاع مقدس است،که می توان با چاپ و نشر تعداد بسیاری آثار در راستای فرهنگ ایثار و شهادت گام برداشتند.

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ما با این‌جشنواره توانستیم تئاتر را به دل مردم آورده تا آنها به راحتی بتوانند از آن بهره ببرند و این تئاتر را به خیابان آورده و آن را مختص چهارچوب سالن نکردیم.

درخشان عنوان کرد: این اقدام یک دستاورد و تبیین در راستای فرهنگ شهادت است، دبیرخانه تئاتر معبر برارای همیشه در گچساران دایر خواهد شد.

وی گفت: استقبال بسبار خوبی از این جشنواره صورت گرفت و از این جشنواره ۴ اثر به جشنواره تئاتر استانی راه پیدا خواهد کرد.

روان‌بخش دیهیمی خوب، فرماندار گچساران در ابتدای این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهدا با تأسی از مکتب عاشورا درس فداکاری، وفاداری، ازخودگذشتگی، شجاعت، شهامت و صداقت به همه ما آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رسانیدند و درراه دفاع از اهداف انقلاب اسلامی جان‌فشانی‌ها نموده و حماسه‌ای جاوید خلق کردند.

​وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مایه بقای انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: آرمان‌ها، دستاوردها و مکتب شهدا در نزد همه ما به امانت است و باید تلاش کنیم تا با تبیین آن‌ها برای نسل‌های جوان و نوجوان جامعه، بخش کوچکی از ایثارگری‌های آنان را جبران و در این مسیر مقدس گام برداریم.

قرماندار گچساران گفت: حقیقتاً یادواره‌های شهدا موجب بصیرت و دشمن‌شناسی می‌شوند اگرچه دشمن در حال حاضر میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا جوانان کشورمان را ناامید کنند. امروز نفوذ فرهنگی از مهم‌ترین دسیسه‌های دشمنان است که ذهن جوانان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و هنرمندان می‌توانند با خلق آثار هنری فاخر و ارزشمند به مقابله با جنگ نرم دشمن بروند و توطئه‌های دشمن را خنثی کنند.

​وی عظمت و اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون رشادت‌های شهدا دانست و اظهار کرد: ما باید با تلاش و خدمتگزاری صادقانه به مردم رسالت شهدا را ادامه دهیم و با الگوپذیری از راه شهدا بتوانیم در برابر نقشه‌های شوم دشمن بایستیم و همچون گذشته بدخواهان و معاندان نظام را ناکام کنیم.

​ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنر ابزار مهم و تاثیرگذار در انتقال آموزه ها، مفاهیم و پیام های دینی و انقلابی به نسل جوان است.

سرهنگ پاسدار سلمان خواست خدایی  در یادواره شهدای هنرمند گچساران و اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر خیابانی معبر در گچساران ، با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) یک هنرمند به یاد ماندنی در تاریخ جمهوری اسلامی هستند افزود: شهدا مظهر عزت و افتخار جامعه اسلامی ما هستند و به همین دلیل همه ما باید ادامه دهنده راه این عزیزان در راستای حفظ از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران باشیم.

وی بیان کرد: گچساران دارای رزمندگان و هنرمندانی است که در تاریخ این شهرستان ماندگار شدند.

خواست خدایی ابراز کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد فضای معنوی و ارزشی در جامعه به نسل جوان از مهم ترین اهداف برگزاری این یادواره است.

ی با بیان اینکه توجه جوانان و نوجوانان به پیام شهدا در راستای حفظ انقلاب و ایجاد امنیت در جامعه ضروری است و اظهار کرد: ما باید خودگذشتگی، ایثار و فداکاری شهدا را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

​سرهنگ پاسدار سلمان خواست خدایی در یادواره شهدای هنرمند گچساران و اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر خیابانی معبر در گچساران اظهار کرد: حضرت امام راحل خود هنرمندی به یاد ماندنی در تاریخ جمهوری اسلامی هستند.

وی بیان کرد: هر موضوعی را که بخواهیم به نسل های آینده انتقال دهیم باید از طریق هنر آن را ماندگار کرده و انتقال داد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دوران دفاع مقدس نیز از این طریق به نسل های آینده انتقال داده شده است.

خواست خدایی عنوان کرد: گچساران شهری شهیدپرور و میعادگاه شهیدان و مهد پرورش آنها است.

وی گفت: رزمندگان در این‌ معبر دو توقف میکردند یکی برای عبور و بار دیگر برای تشییع بوده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد  خاطرنشان کرد:گچساران دارای رزمندگان و هنرمندانی است که در تاریخ این شهرستان ماندگار شدند.

خواست خدایی بیان کرد: این شهرستان افتخار میزبانی شهید زنده فضلی را داشته است.

​خبرنگار:داودطلوعی مطلق

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.