۰ نظر
۱۵۲ بازدید

وضعیت بحرانی کرونا و خطر پیک پنجم برای بهمئی ؛

مسلم مختاری

بهمئی در آستانه قرمز شدن/ادامه روند واکسیناسیون

در صورت تداوم رعایت نکردن ها و ادامه روز افزون شیوع کرونا در بهمئی کنترل این بیماری دشوار خواهد بود
کد خبر : 9604
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 تیر 1400 - 8:01

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا ، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان که برای بررسی وضعیت بهمئی به این شهرستان سفر کرده بود ، با اشاره به آمار روز افزون تعداد موارد مثبت ابتلا به کرونا در این شهرستان ، گفت : این مرحله یکی از خطرناک‌ترین پیک‌ها در بهمئی است که برگزاری جشن‌ها ، شرکت در مراسمات عزا و عروسی ، برگزاری تجمعات ، شلوغی بازار ، تجمع در مراکز خرید ، کاهش چشمگیر استفاده از ماسک ، ورود گردشگران بدون رعایت دستور العمل‌های بهداشتی از علل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این شهرستان است.
محمدمهدی بانشی با بیان اینکه ، اگر روند ابتلا به بیماری کرونا در بهمئی به همین شکل ادامه داشته باشد و در صورت رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی ، این بیماری به سختی کنترل خواهد شد افزود: عادی انگاری و بی تفاوتی به کرونا مواردی است که به وضوح در بین مردم این شهرستان مشاهده می شود ولی می توانیم با ماندن در خانه و شرکت نکردن در تجمعات ، برای کنترل کرونا به یاری کادر درمان بشتابیم.
وی با بیان اینکه ، تاکنون بیش از ۴۸ هزار و ۶۱۶ دوز واکسن کرونا تحویل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج شده است ، گفت: در نوبت اول ۳۲ هزار و ۱۱۲ نفر و نوبت دوم ۸ هزار و ۴۱۳ نفر در استان علیه کرونا واکسینه شدند و واکسن‌های وارد شده به استان اسپوتنیک، سینوفارم، استرازنکا و بهارات است که به گروه‌های هدف در سند ملی واکسیناسیون بیماری کرونا تزریق شده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه ، نیرو‌های بهداشت، اورژانس، جانبازان، سالمندان و معلولان، بیماران خاص، پاک‌بانان، نیرو‌های آرامستان و نیرو‌های نظام پزشکی از جمله گروه‌هایی هستند که در برابر کرونا واکسینه شدند گفت: افراد ۸۰ سال به بالا، افراد ۷۵ تا ۷۹ سال، ۷۰ تا ۷۴ سال‌ها، افراد دارای سن ۶۵ تا ۶۹ سال، افراد ۶۰ تا ۶۴ سال و سایر گرو‌ها در برابر کرونا واکسینه شدند.
سنایی خوشبختانه با همکاری ادارات و نهادهای مختلف طی یک سال و نیم گذشته اقدامات خوب و ارزشمندی در زمینه مبارزه با شیوع ویروس منحوس کرونا صورت گرفت ، اما متاسفانه سهل انگاری و عادی انگاری ها زمینه را برای افزایش آمار مبتلایان به این ویروس منحوس فراهم کرده است.
سنایی همچنین از زحمات و تلاشهای کادر درمان شهرستان بهمئی که به صورت شبانه روزی برای مهار این ویروس تلاش می کنند و در راستای خدمت رسانی به بیماران و مردم کوتاهی نکردند تقدیر و تشکر کرد.
طاهری رئیس شبکه بهداشت و درمان بهمئی هم با بیان اینکه ، شهرستان بهمئی در زمینه واکسینه نمودن شهروندان تاکنون رتبه برتر را در استان داشته است گفت : با برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان ، واکسینه کردن رده های سنی مختلف در آینده در شهرستان بهمئی سرعت بیشتری خواهد گرفت.

مسلم مختاری
خبرنگار و نماینده صداوسیما

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.