داود طلوعی مطلق

استقبال مردم بهمئی از عمل خیر و حسنه وقف با ، ثبت ۲ مورد وقف منفعتی و درآمدزا در یک سال گذشته

خانواده مرحومه سیده طوبی جویبار، مدال آور ورزشکار و قهرمان در رشته های رزمی و فوتسال استان و خانواده آقای سیدی دو خیر نیکوکار اقدام به عمل نیک وقف نمودند.
کد خبر : 2275
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 - 11:35

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا به نقل از خبرگزاری صداوسیما  ،رئیس دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه، در شهرستان بهمئی ۸۶ موقوفه در سامانه جامع ثبت شده است، اظهار داشت که بیشترین آن در زمینه حسینیه و مساجد برای امور فرهنگی و خیرخواهانه است.

سید روح اله افسر گفت: بزرگترین وقف منفعتی در شهر لیکک در زمینی به متراژ ۳۰۰ متر مربع در حال ساخت می باشد. در این موقوفه فرهنگی، ورزشی و قرآنی که به نام مرحومه سیده طوبی جویبار است، سالن ورزشی ویژه بانوان، سالن نمایش (پلاتو)، حسینیه، مغازه و دو واحد مسکونی در حال ساخت می باشد.

افسر افزود: در حال حاضر برآورد می شود که هزینه ساخت موقوفه جوی بار بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال باشد و جهت ساخت آن نیازمند حمایت مردم و خیرین هستیم.

وی راه اندازی انجمن یاوران وقف و مرکز اُفق امامزادگان سید ابراهیم (ع) و سید اسدالله (ع)، با هدف ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی را، از دیگر اقدامات نهاد وقف در شهرستان بهمئی دانست و عنوان نمود: بیش از ۲۰ مبلغ متخصص در طول سال از طریق فضای مجازی، در گروه هایی به اسم بقاع متبرکه، فعالیت های فرهنگی و تبلیغی از جمله دوره‌های آموزش سبک زندگی برگزار کردند‌.

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه، همچنین یک ساختمان مسکونی با زیربنای ۱۲۰ متر مربع، توسط خانواده سیدی وقف و در حال ساخت می باشد، عنوان نمود که این موقوفه در آینده زمانی که به درآمدزایی برسد، طبق نیت واقفین درآمد آن صرف امور قرآنی خواهد شد.

وی همچنین از خانواده مرحومه سیده طوبی جویبار مدال آور ورزشکار و قهرمان در رشته های رزمی و فوتسال و همچنین خانواده سیدی، دو خیر نیکوکار که اقدام به عمل نیک وقف نمودند تقدیر و تشکر کرد.

 خبرنگار: مسلم مختاری

   

  

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.