۰ نظر
۲۶۶ بازدید

مسلم مختاری

اصلاح ۱۷ کیلومتر شبکه توزیع آبرسانی در بخش سرآسیاب یوسفی

عملیات اجرایی تعویض و اصلاح شبکه توزیع آب شرب 17 کیلو متر از خطوط انتقال قبلی روستاهای بخش سرآسیاب یوسفی آغاز شد.
کد خبر : 36439
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 تیر 1401 - 19:48

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا ؛ فرماندار شهرستان بهمئی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی و بازدید از این طرح با اشاره به اینکه ، امروز عملیات اجرایی اصلاح شبکه آبرسانی در روستا‌های شهرستان بهمئی ، از توابع بخش سرآسیاب یوسفی ، بخش ممبی و مرکزی آغاز شد که می‌تواند در جلوگیری از هدر رفت آب و پایداری و تامین آب شرب مناسب برای روستاها موثر باشد گفت : عملیات اجرایی این طرح در راستای محرومیت‌زدایی در روستای شهرستان اجرا میشود که اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال صرف خواهد شد.

علی محمدی افزود: با توجه به طول عمر خطوط انتقال قبلی در برخی از مناطق شهرستان و عمر بالای بعضی از تاسیسات ، تصمیمی اتخاذ شد تا در مراکز آبرسانی شهرستان بهمئی اصلاح صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ، اجرای طرح تعویض و اصلاح شبکه توزیع آبرسانی در ۲۰روستای شهرستان بهمئی شامل بیش از ۵۰ کیلومتر خط انتقال آب و شبکه توزیع آبرسانی ، مخزن و ایستگاه پمپاژ آب است گفت : برنامه‌ریزی لازم برای شناسایی کمبود‌ها و مشکلات حوزه روستایی در نقاط مختلف شهرستان صورت گرفته است و برای رفع این مشکلات اقدامات لازم در زمان مقرر انجام می شود.

فرماندار شهرستان بهمئی از تلاشها و پیگیری های بخشدار سراسیاب یوسفی در این زمینه تقدیر و تشکر کرد.

بخشدار سرآسیاب یوسفی هم در این مراسم ، یکی از مشکلات حوزه آب و فاضلاب این بخش را، فرسودگی شبکه‎های انتقال آب و هدررفت آب ذکر کرد و گفت : اصلاح شبکه‌ها و انشعابات فرسوده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و باید بخشی از اعتبارات برای نوسازی و تعویض شبکه‌ها و انشعابات فرسوده صرف شود.

سید عبدالعزیز سیدی با اشاره به اینکه اصلاح شبکه‌های فرسوده با اولویت انجام می‌شود افزود: این اولویت بر اساس معیار‌های کمی و کیفی و پس از تعیین معیار‌ها بر اساس نظرات کارشناسان و تعیین وزن هر یک در ارتباط با میزان فرسودگی بافت و تلفیق همه شاخص‌ها طبقه بندی محله از نظر اولویت بهسازی و نوسازی انجام می شود.

وی گفت : ۱۷ کیلومتر عملیات لوله گذاری در بخش سرآسیاب یوسفی که قبلا از مشکلات گسترده ای برخوردار بوده تعویض و جایگزین خواهد شد.
گفتنی است پیش از این مردم بخش سرآسیاب یوسفی از مشکلات متعددی در زمینه تامین اب برخوردار بودند.

شهرستان بهمئی بالغ بر ۵۰ هزار نفر جمعیت و ۱۵۶ روستا دارد.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.