افتتاح نمایشگاه آثارتجسمی هنرآموزان وهنرجویان هنرستانهای هنرهای زیبای یاسوج باحضورمدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت ارشاد اسلامی گفت: توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنرهای زیبا در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
کد خبر : 70220
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 9:38

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش های هنری وزارت ارشاد اسلامی به همراه شریفی، معاون برنامه ریزی آموزشهای هنری وزارت در راستای پایش و نظارت بر فعالیت‌های هنری استان کهگیلویه و بویراحمد، بازدید و بررسی‌های لازم را از چند موسسه فرهنگی، هنری و هنرستانهای هنرهای زیبای یاسوج انجام داد.

دکتر اسماعیلی  گفت: امسال به مناسبت هفته‌ی گرامیداشت مقام معلم و گرامی داشت یاد و خاطره‌ی معلم شهید استاد علامه مرتضی مطهری مقرر شد که این مراسم در سراسر هنرستان‌های هنرهای زیبای کشور تحت عنوان جشن هنر مطهر برگزار شود.

وی گفت: به همین مناسبت ما در هنرستان هنرهای زیبای یاسوج حضور پیدا کره و یا نمایشگاهی از آثار هنرآموزان و هنرجویان هنرستان هنرهای زیبای یاسوج روبه رو شدیم که واقعا نشان‌دهنده‌ی و استعدادهای هنری بسیار ارزشمند این استان هست .

​مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش های هنری وزارت ارشاد اسلامی تصریح کرد: انشاالله ما شاهد شکوفایی این استعدادها در آینده‌ای نه چندان دور خواهیم بود وآنچه که  به عنوان یک ویژگی خیلی ارزندهدر این نمایشگاه بود،دیدن سطح کیفی کارها و محتوای کارها بود که بسیار سطح خوبی داشت.

 

​​ اسماعیلی در بازدید از کلاسهای هنرستانهای هنری زیبایی یاسوج اظهار داشت: در راستای سیاست‌های عدالت‌محور طرح آموزش هنر، برای ۷۲ هزار نفر در مناطق محروم آموزش‌های مختلف برگزار شده و درآینده مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید نگاه ویژه‌ای به آموزش هنر دارد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه برنامه تحولی در حوزه آموزش‌های هنری طراحی و تدوین شده است، بیان کرد: در حوزه آموزش‌های عمومی طرح آموزش هنر برای همه به‌منظور افزایش سوادآموزش هنری در کشور اجرا شد و تا امروز ۷۲ هزار نفر در این طرح به‌صورت رایگان در مناطق محروم و کم‌برخوردار آموزش‌دیده‌اند.اسماعیلی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنرهای زیبا در دستور کار این اداره کل قرار دارد، بیان کرد: برای نخستین‌بار در دنیا المپیاد ملی آموزش هنر در کشور به‌صورت تیمی برگزار خواهد شد.
ودرپایان از اساتید این هنرستان که  از هنرمندان جوان ،فعال ،پویا و از فارغ‌التحصیلان همین هنرستان بودند تقدیر وتشکر کرد و بیان داشت: نشانه‌های بسیار خوبی دراین نمایشگاه و آثار هنری دیدم  که امیدواریم  در آینده خبرهای بسیار خوبی  از درخشش هنرمندان این استان و هنرستانهای هنرهای زیبای یاسوج در کشور باشم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.