۰ نظر
۴۳۸ بازدید

مبینا ولی پور دختر شایسته بهمئی ؛

افتخاری بزرگ برای جامعه تکواندو بندرامام خمینی با کسب مدال طلای دختر بهمئی در مسابقات بین المللی تکواندو

درخشش بانوی بهمئی با حضور موفق تکواندوکاران بندرامام خمینی در مسابقات بین المللی کیوروگی( مبارزه )
کد خبر : 22445
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دی 1400 - 21:33

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ مبینا ولی پور در وزن به اضافه ۴۷ کیلو گرم، از دخترانِ تکواندوکار و شایسته بهمئی که در استان خوزستان بخش بندرامام خمینی ساکن هستند و برای این منطقه از اُستان خوزستان به میدان رفتند ، در مسابقات بین المللی تکواندو (کیوروگی ، مبارزه ) به مدال طلای بین المللی این دوره از مسابقات دست یافتند.

در این مسابقات که به میزبانی ایران و در دی ماه امسال (۱۴۰۰) برگزار گردید ، ۳ مدال طلا به خانم زهرا قاید رمضانی ، مبینا ولیپور، زینب قاید رمضانی و۲ مدال برنز هم به محدثه محمدی ابقا و پریسان دره شوری از بندر امام خمینی (ره) تعلق گرفت.

در این مسابقات رکورد نفرات اول ، ثبت رکورد جهانی میشود.

گفتنی است این مسابقات با حضور ۷ کشور جهان برگزار شد.

پیش از این خانم مبینا ولیپور در مسابقات مختلف مدال های گوناگونی را هم در این رشته در سطوح بین المللی ، کشوری ، اُستانی و منطقه ای کسب کردند.

تکواندو و این سبک از ورزش زیبای تکواندو به مبارزات جذاب و دیدنی تکواندو اطلاق می‌شود.

مبارزات تکواندو نسبت به سایر رشته‌های رزمی از سطح حفاظتی ویژه‌ای برخوردار است و کارشناسان این رشته با بهره گیری از لوازم محافظ، امنیت و سلامتی را برای ورزشکاران به همراه آورده‌اند.

بهره گیری از ساق بند، کاپ، لثه، هوگو و کلاه توسط تکواندو کاران در مبارزات باعث شده تا آسیب‌های ورزشی این رشته در حد صفر باشد و کمترین مصدومیتی متوجه ورزشکاران فعال در تکواندو باشد.

حفظ سلامتی در کنار کسب موفقیت در میادین قهرمانی جزء تاکیدات این رشته در بخش کیوروگی که پر متقابل ترین بخش تکواندو است، تلقی می‌شود.

در واقع مبارزات تکواندو به نحوی طراحی شده‌است که ضریب آسیب دیدگی به حداقل ممکن تقلیل یابد و این امر استقبال کودکان و نوجوانان را در جهت انجام مبارزات تکواندو و رشد در بخش المپیکی تکواندو است افزایش داده‌است.

مبارزات تکواندو در ۳ راند ۲ دقیقه‌ای برگزار می‌شود و ورزشکاران در این زمان روی تشک مسابقه تکواندو که شیاپ چانگ خوانده می‌شود به قضاوت یک داور وسط و ۴ داور کنار برای کسب امتیاز و پیروزی به مبارزه می‌پردازند.

مسابقات تکواندو در مسابقات تکواندو در سطح جهان از حساسیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل همواره با حواشی خاصی همراه بوده‌است.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.