۰ نظر
۲۴۶ بازدید

فاضل ریحان نسب

اقدام زیبای امام جمعه و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی

امام جمعه شهر لیکک همراه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در اقدامی جالب با خانواده یکی از نمازگزاران دیدار کرد.
کد خبر : 69630
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 فروردین 1403 - 22:37

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ در این دیدار صمیمی حجت الاسلام صلواتی گفت: یکی از سرمایه‌های بسیار ارزشمند پدر و مادر فرزندان هستند.

وی گفت: فرزندان هم نعمت هستند و هم احسان، اصلی ترین وظیفه پدر و مادر تربیت فرزندان صالح است.

امام جمعه گفت: پدر و مادر باید شکر این نعمت را بجای آورند و شکر این نعمت اینست که فرزندانی صالح و آراسته به زیبایی‌های اخلاقی، اهل ایمان، عمل صالح و علاقمند به اهل بیت عصمت وطهارت، ولایت، نماز، قرآن، شهیدان، علما، بسیج، مسجد، جماعت و جمعه تربیت کنیم.

وی گفت: یکی از رسالت‌های مهم پدر و مادر ایمانی در ادبیات قرآنی نجات خود و خانواده از آتش جهنم است و این با بیان زیبای معارف قرآن و عترت و بیان امر و نهی پروردگار و اینکه فضای خانواده فضای رعایت حلال و حرام خدا باشد حاصل می شود.راهکار اصلی تربیت فرزند لقمه حلال و نماز خواندن است، حقیقتا پدری که اهل رعایت و به دنبال روزی حلال و مادری که دغدغمند تربیت فرزندانشان هستند و خودشان اهل نماز و نماز جماعت و جمعه و مسجد می باشند این پدررومادر مجاهد هستند و پیش خدای متعال ماجورند.

امام جمعه به رفتار پیامبر (ص) با کوکان اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) با کودکان بازی می کرد، هنگامی که ایشان از سفر بازمی گشت، کودکان به استقبالش می رفتند، پیامبر(ص) نزد ایشان توقّف کرده و آنان را بر دوش خود سوار می کرد و به اصحاب هم بر انجام این عمل توصیه می فرمود.

صلواتی گفت در لسان روایات آمده است: پیامبر(ص) نشسته بود، حسن و حسین(ع) وارد شدند، حضرت(ص) به احترام آنان از جای برخاست و به انتظار ایستاد. کودکان در راه رفتن ضعیف بودند. لحظاتی طول کشید، به ایشان نرسیدند. پیامبر(ص) به طرف کودکان پیش رفت و از آنان استقبال نمود. آغوش خود را باز کرد و هر دو را بر دوش خود سوار نمود و به راه افتاد و می فرمود: فرزندان عزیز! مرکب شما چه خوب مرکبی است و شماها چه سواران خوبی هستید و پدرتان بهتر از شماست.

امام جمعه شهرستان بهمئی خطاب به این خانواده گفت: اینکه شما در این شهرستان میهمان هستید و از استان چهار محال و بختیاری این شهرستان را برای سکونت انتخاب کردید و حتی در خانه پدر این بچه ها بیمار هست از خدای متعال آرزوی سلامت و شفای عاجل هم برای ایشان داریم.


وی گفت: با این شرایط مادر خانواده دست بچه‌های خودش را می گیرد و به نماز جمعه اهمیت می دهد، نماز جمعه ای که دارای فضیلت‌های فروانی است که از جمله اینکه اهل نماز جمعه اهل بهشت هستندو به این فریضه الهی و سیره نبوی و علوی و معجزه انقلاب توجه دارید و در روز جمعه دعوت خدای متعال را لبیک می گویید و در معیاد گاه مومنین حاضر می شوید از این اقدام و حرکت ارزشمند شما تشکر می کنم .

در این دیدار سید زاهد افتخاری زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی حضور داشت از این خانواده و اقدام زیبایشان تجلیل نمودند.

در این دیدار خانواده مرادی ضمن تشکر و قدردانی از حضور امام جمعه و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیان داشتند: از اینکه در این شهر زندگی می کنند خوشحال هستیم و احساس غریبی نمی کنیم و از میهمان نوازی مردم بهمئی و خونگرمی آنان تشکر می نماییم.

لازم به ذکر است : در روز جمعه که امام جمعه در حال ایراد خطبه‌ها بود، در حین نماز کودک خردسال این خانواده به گریه افتاد امام جمعه شهرستان بهمئی از این مادر بخاطر توجه و اهمیت به تربیت فرزند، توجه به امور معنوی خانواده، توجه به مسجد و جماعت و نماز جمعه تشکر نمود و بخاطر توجه این خانواده آنان را شناسایی و به دیدار آنان رفت.

نکته جالب اینکه این خانواده اهل استان چهار محال بختیاری بوده و میهمان این شهرستان هستند.

    

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.