مسلم مختاری

انتقاد شدید محمدی فرماندار بهمئی و افروغی امام جمعه لیکک از وضعیت راکد و رها شده ی طرح های بزرگ شهرستان بهمئی

با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و ۶ نفر از مدیران کل مرتبط با طرحها، وضعیت طرحهای بیمارستان ۳۲ تختخوابی لیکک، طرح آبرسانی سد کوثر به شهر لیکک و حومه، سد نیمه تمام ایلی آباد و راههای ارتباطی شهرستان بهمئی به استان خوزستان و شهرستان های همجوار مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد
کد خبر : 21971
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 20:19

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا؛ فرماندار بهمئی در حضور مسئولان استانی و در جلسه بررسی وضعیت مهمترین پروژه های عمرانی شهرستان بهمئی، از عملکرد عوامل اجرایی این طرح ها در گذشته و عدم خدمت رسانی به موقع به مردم این شهرستان به شدت انتقاد کرد.

علی محمدی با بیان اینکه، در زمینه راکد ماندن طرح ها، به طول انجامیدن عملیات فنی، تاخیر در تامین تجهیزات ، کند بودن فرایند اجرایی این طرحها و عدم مدیریت صحیح در گذشته کوتاهی و سهل انگاری شده است افزود: مردم شهرستان بهمئی از وعده و وعیدهای تکراری و عمل نشدن به تعهدات خسته شدند و از این پس حق و حقوق آنها را با جدیت پیگیری خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهر لیکک در زمینی به مساحت ۲۳ هزار مترمربع با زیربنای چهار هزارمترمربع در دست ساخت است گفت: اعتبار اولیه این طرح بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی بوده است.

فرماندار بهمئی با بیان اینکه مردم این شهرستان به دلیل مسافت زیاد با شهرهای همجوار، کمبود بیمارستان، هزینه های سنگین درمان، خطرات و تصادفات جاده ای و سختی پذیرش در استان های همجوار با مشکل شدید مواجه هستند افزود: سهل انگاری های گذشته مشکلاتی را در خدمت رسانی به مردم ایجاد کرده است که به منظور رفع این مشکل با جدیت پیگیر احداث، تکمیل و بهره برداری این طرح هستیم و هیچ گونه سهل انگاری در زمینه تاخیر در زمان بهره برداری این طرح پذیرفته نیست.

علی محمدی با اشاره به اینکه، در شهرستان بهمئی بیمارستان وجود ندارد و بیماران این شهرستان برای مداوا به استان های همجوار به ویژه بهبهان مراجعه می‌کنند، تکمیل و تجهیز این مرکز از مهمترین دغدغه ها و اولویت‌های فرمانداری است.

وی هم با اشاره به ضرورت خدمت رسانی هرچه بهتر در حوزه سلامت و بهداشت و درمان برای مردم شهرستان بهمئی، بر بهره برداری هر چه سریعتر این طرح تاکید کرد و گفت: تامین پزشک متخصص و برخی تجهیزات این بیمارستان برای بهره مندی مردم این دیار امری ضروری است.

فرماندار بهمئی یکی از نیاز مندی های اساسی و با تاخیر ترین طرح ها را، طرح آبرسانی سد کوثر به شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی و روستاهای حومه برشمرد و گفت: مردم شهرستان بهمئی از مسئولان انتظار دارند علاوه بر تسریع فوری در اجرای عملیات این طرح، تا زمان بهره برداری از این طرح بزرگِ ملی برای تامینِ آب شرب شهر لیکک چاره‌ای بیندیشند.

علی محمدی با اشاره به اینکه طرح بزرگِ ملی آبرسانی سد کوثر به بهمئی، مشکل کمبود آب شرب شهری و روستایی و بخشی از آب صنعتی این شهرستان را برطرف می کند ولی از گذشته تاکنون برای تکمیل این طرحپاقدامی صورت نگرفته است گفت: به علت مشکلات اعتباری، این طرح در سال‌های گذشته پیشرفت فیزیکی مناسبی نداشته است، اما انتظار می رود مسئولان استانی در این زمینه اقدام فوری صورت دهند.

وی با بیان اینکه، تاکنون ۲۰ کیلومتر از این طرح اجرا شده و ۳۲ کیلومتر دیگر از کل طرح باقی مانده است افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته در حال رایزنی برای برطرف کردند مشکلات اجتماعی و تملک در حوزه خوزستان هستیم.

فرماندار بهمئی با اشاره به اینکه ، جهت اجرای کامل این طرح بیش از ۳۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره برداری و خرید لوله و لوله گزاری طرح مورد نیاز هست گفت: این طرح دارای دو ایستگاه پمپاژ و چهار مخزن است که سه مورد از مخزن‌ها احداث شد و برای ساخت یک مخزن و دو ایستگاه جدید با پیمانکار قرارداد منعقد شد.

محمدی فرماندار بهمئی، با اشاره به اینکه طرح آبرسانی به لیکک و روستا‌های مسیر از سد کوثر از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و باید تلاش شود در آینده نزدیک مردم شهرستان ۵۰ هزار نفری بهمئی از آب سد کوثر بهره‌مند شوند.

علی محمدی افزود: این طرح در مسیری به طول ۵۵ کیلومتر و با اختلاف ارتفاع حدود ۴۰۰ متر و پیش بینی توسعه جمعیت تا افق ۱۴۲۰ طراحی شده است.

 

امام جمعه شهر لیکک هم در این نشست از عمل نکردن مسئولان به قول های خود در مورد زمان تکمیل و بهره برداری طرح های بزرگ شهرستان انتقاد کرد و گفت: مردم بهمئی دیگر تاب و توان تاخیر طولانی مدت و پایمال شدن حق و حقوق خود در بهره برداری نشدن طرح های شهرستان را ندارند.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی با بیان اینکه منطقه دورافتاده، صعب العبور و سخت گذر پهنوک در فاصله ۸۳ کیلومتری شهر لیکک مرکز شهرستان واقع شده است که به دلیل وعده های زیاد و عمل نکردن به مصوبات گذشته مورد بی مهری قرار گرفته است افزود: انجام امور فرهنگی و اجتماعی در کنار خدمات متنوع، رفع موانع، رسیدگی به مشکلات اهالی و ساماندهی وضعیت جوانان بیکار برای این منطقه امری ضروری است.

وی همچنین به نبود جایگاه مناسبی برای برگزاری برنامه های فرهنگی، نماز جمعه شهر، مناسبت های مختلف اشاره کرد و خواستار تخصیص اعتبار برای تکمیل و بهره برداری این طرح جهت خدمت به مردم شد.

امام جمعه شهر لیکک بر ضرورت تکمیل و راه اندازی طرح بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهر لیکک، طرح آبرسانی سد کوثر و چندین طرح دیگر تاکید کرد و از مسئولان استانی خواست نسبت به عملیات اجرایی و تکمیل این طرحها جدیت بیشتری به خرج دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جلسه بررسی وضعیت مهمترین پروژه های عمرانی شهرستان بهمئی از عملکرد برخی از پیمانکاران و عوامل اجرائی این طرح ها و به تعویق افتادن زمان بهره برداری طرح های بزرگ این شهرستان انتقاد کرد و گفت: با تکمیل و بهره برداری از این طرح ها شاهد رونق و شکوفایی شهرستان بهمئی خواهیم بود.

حاجی زاده ابراز امیدواری کرد که مشکلات پیش روی بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهر لیکک، سد ایلی آباد، طرح آبرسانی سد کوثر به لیکک و حومه، طرح مجموعه مصلی شهر و را های ارتباطی شهرستان بهمئی به استان خوزستان و شهرهای همجوار به زودی با حضور کارشناسان مرتفع شود.

وی ازاجرای به موقع طرح های شهرستان به همت اداره بنیادمسکن بهمئی قدردانی کرد.

شهردار لیکک در این جلسه، بزرگترین مشکل و چالش فعلی شهرداری لیکک را بدهی مالی سنگینی برشمرد که از گذشته برجای مانده است گفت : انتظار میرود در موضوع اختصاص اعتبارات تملک دارایی حوزه عمرانی نگاه ویژه ای به شهرداری لیکک صورت گیرد.

مشیری با توجه به در نظر داشتن افزود: انتظار می رود برای شروع عملیات طرح میدان ورودی شهر لیکک ،در سال جدید افزایش اعتبار این پروژه مورد نظر قرار گیرد.

زارع قلات رئیس اداره آب فاضلاب شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه برنامه های آبفا شهرستان در خصوص آب، برنامه بلند مدت و همان موضوع پیگیری آب سد کوثر و در کوتاه مدت ایستگاه بین راهی شهر لیکک واقع در منطقه کندیده است که این پروژه طی سال ۹۸ به مناقصه گذاشته شد گفت : این طرح به علت عدم تخصیص اعتبار تاکنون پیشرفت قابل قبولی نداشته است.

زارع قلات، تجهیز چاه باجره سندان برای تامین آب بخش سرآسیاب و هم بخش ممبی و رفع مشکل کم آبی در تابستان ضروری است و افزود: اصلاح و بازسازی شبکه داخلی شهر لیکک و بخش های ممبی و سرآسیاب
تعویض خط انتقال ورودی شهر لیکک از دیگر برنامه های اداره آب فاضلاب بهمئی است.

وی گفت: مطالعات مرحله اول و دوم طرح فاضلاب شهرلیکک انجام شده و نیازمند کد دارشدن و ردیف بودجه است.


کهزادی مسئول اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بهمئی هم با اشاره به اینکه جاده پهنوک به طول تقریبی ۱۳ کیلومتر با برآورد اولیه ۹۰میلیارد ریال با هدف خاک برداری و احداث ۴۰ دستگاه و حلقه پل صورت گرفته است گفت : مشکل اصلی این مسیر، کمبود اعتبار برای این طرح است.

مجید کهزادی افزود: مسیر ارتباطی منطقه قلات، کندیده به کل جمشید و همچنین مسیر ایلی آباد به ممبی نیازمند روکش و ترمیم اسفالت هستند.

شهرستان بهمئی با جمعیت ۵۰ هزار نفر به مرکزیت شهر لیکک در فاصله ۳۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.