۰ نظر
۱۶۰ بازدید

داود طلوعی مطلق

اهدای اعضای بدن بانوی یاسوجی نجات بخش ۳ بیمار شد

اهدای عضو یک بانوی ۳۵ ساله به سه بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید
کد خبر : 15804
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 - 11:16

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا به نقل ازایسنامعاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اهدای عضو یک بانوی ۳۵ ساله به سه بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید.

دکتر علیرضا ملک پور از پنجمین ایثار ماندگار استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: صمن تشکر و قدردانی ویژه از خانواده محترم لایق نژاد، مرحومه زهرا لایق نژاد با ۳۵ سال سن حدود سه سال قبل در سانحه دلخراش تصادف رانندگی دچار قطع نخاع از ناحیه گردن شد اما با حمایت ها و مراقبت های خانواده و با کمک دستگاه تنفس مصنوعی به حیات خود در منزل ادامه داد.

وی اظهارکرد: در سحرگاه ۱۴ ابان۱۴۰۰ بدلیل اختلالات شدید مغزی در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بستری شد اما متاسفانه تلاش های کادر درمان نتیجه نداد و بیمار دچار مرگ مغزی شد اما بنا به وصیت آن مرحومه و با رضایت خانواده نوع دوستش به اتاق عمل رفت تا اعضاء بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، سید سینا سعیدی، مسئول واحد پیوند دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این زمینه گفت: با رضایت خانواده ایثارگر لایق نژاد در ساعت ۶ صبح روز شنبه ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۰ برداشت کلیه ها و کبد مرحومه زهرا لایق نژاد توسط تیم های  پیوند اعضاء دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و یاسوج انجام شد و بیمارستان ابوعلی سینا شیراز منتقل شد تا به بیماران جان دوباره ای بخشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.