۰ نظر
۱۱۵ بازدید

اولین جلسه کارگروه ساماندهی مدلباس در استان کهگیلویه وبویراحمد برگزارشد/درحشان:فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه در یاسوج نداریم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان با تاکید بر عدم فضای مناسب در سطح شهریاسوج برای برگزاری نمایشگاه، گفت: باید فضای مناسبی در بطن شهر برای دسترسی آسان مردم وجود داشته باشد تا اهمیت موضوع را به خوبی نمایان کنیم.
کد خبر : 63500
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آبان 1402 - 9:49

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،اولین جلسه کارگروه ساماندهی مدلباس در استان کهگیلویه وبویراحمد برگزارشد.

امین درخشان در اولین جلسه کارگروه ساماندهی مد و لباس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دغدغه حجاب، عفاف و پوشش در کشور وجود داشت، اما به مسئله مد و طراحی لباس کمتر توجه میشد. امین درخشان اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی کشور که در وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر است و ذیل شورای عالی انقلابی فرهنگی است مسئله مد و لباس را با همکاری سایر دستگاه‌ها پیگیری می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در آستانه‌ی برگزاری اولین نمایشگاه مد و لباس در استان هستیم، خاطرنشان کرد: نباید به سمتی برویم؛ که زمانی در یاسوج لباس مناسبی برای بانوان پیدا نشود و بایستی از اکنون به این موضوع اهتمام جدی داشته باشیم.

درخشان عنوان کرد: در آموزش و پرورش چندان مشکلی نداریم، چون لباس کامل می‌پوشند و چالشی در این حوزه نیست، اما باید ظرفیت‌های موجود تقویت بشوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان با تاکید بر عدم فضای مناسب در سطح شهریاسوج برای برگزاری نمایشگاه، گفت: باید فضای مناسبی در بطن شهر برای دسترسی آسان مردم وجود داشته باشد تا اهمیت موضوع را به خوبی نمایان کنیم.

درخشان با تاکید برا اینکه کار فرهنگی باید برای مردم و در خدمت مردم باشد، افزود: باید بخش زیادی از دغدغه نهاد‌های فرهنگی در بخش تهسیلات باشد، به صنف‌های خیلی زیادی خدمات می‌دهیم، اما طراحان مد و لباس از حمایت ویژه برخوردار شوند، زیرا آورده‌ی خوبی برای منافع عمومی دارند.

وی بیان کرد: باید حمایت خیلی خوبی از تولیدگنندگان و طراحان مد و لباس شود؛ زیرا خیلی از متوالیان و مردم از وجود این تولیدکنندگان اطلاعی ندارند.

درخشان گفت: باید سالیانه این نمایشگاه وجود داشته باشد تا ظرفیت،‌ها و قابلیت‌های طراحان و فروشندگان ظرفیت‌شان به مردم معرفی و حمایت شوند.
لازم به ذکر است؛ ادارات تشکیل دهنده کارگروه مد و لباس که تمام جریان‌های این حوزه را در سطح استان پیگیری می‌کنند، آموزش و پرورش، صنعت معدن و تجارت، صداو سیما، برنامه و بودجه، سه نفر از نمایندگان صنوف طراحان و تولیدگان و یک نفر از نمایندگان استان با ریاست فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

همچنین این کارگروه مصوب شده‌ی سال ۱۳۸۵ است؛ که یکی از الحاقات آن سال ۱۳۸۷ بوده است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.