داود طلوعی مطلق

برداشت میوه های طلایی بادام باغ های شهرستان بهمئی و طعم شیرین این محصول به کام کشاورزان و خریداران

برداشت بادام از 250 هکتار باغ های شهرستان بهمئی آغاز شد
کد خبر : 1158
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مهر 1399 - 12:35

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا به نقل از خبرگزاری صداوسیما ،مدیر جهاد کشاورزی بهمئی با بیان اینکه ، برداشت بادام از ۲۵۰ هکتار از باغات این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می شود تا نیمه اول مهر حدود ۴۰۰ تن بادام شیرین از این باغات برداشت شود گفت : حدود ۲۵۰ هکتارباغ بادام وجود دارد که همه این میزان آبی است .

رضا راهدار بهمئی با اشاره به اینکه ، عمده ارقام بادام تولیدی در این شهرستان از نوع پوست کاغذی و سنگی است افزود : عمده باغ های بادام این شهرستان در بخش سرآسیاب یوسفی و ممبی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ، محصول بادام برای کاهش میزان کلسترول بد خون و جلوگیری از خطر بروز امراض قلبی ، درمان زخم روده، مثانه و اسهال مفید بوده و بادام بو داده برای معده مقوی به کار می رود گفت : بادام منبع غنی از ویتامین D، منیزیم و پتاسیم است و می‌تواند در محافظت از بدن درمقابل ابتلا به دیابت موثر باشد و روغن بادام شیرین هم به علت خاصیت نرم کنندگی و ضدالتهاب بودن در کرمها و پمادها استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بهمئی با بیان اینکه ، علاوه بر مغز بادام روغن بادام نیز استفاده می شود و روغن بادامِ تلخ نیز مصرف دارویی دارد گفت : روغن بادام شیرین به دلیل خاصیت نرم کنندگی و ضدالتهاب در کرم‌ها و پمادها استفاده می‌شود.
گفتنی است برداشت بادام در مناطق مختلف شهرستان بهمئی تا نیمه اول مهرماه ادامه دارد.

خبرنگار صداوسیما:مسلم مختاری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.