با حضور احمد زاده اُستاندار کهگیلویه و بویراحمد ؛

بررسی و پیگیری مشکلات مناطق روستایی و کمتر برخوردار در بخش مُمبی ، منطقه رود تلخ ، روستای ایلی آباد ، پَس باغ و بُنه پیر

با حضور احمد زاده اُستاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولانِ اُستان و شهرستان بهمئی به برخی از مشکلات مناطق روستایی و کمتر برخوردار در بخش مُمبی ، منطقه رود تلخ ، روستای ایلی آباد ، پَس باغ و بُنه پیر در این شهرستان رسیدگی و تصمیمات لازم برای رفع این مشکلات اتخاذ شد.
کد خبر : 39577
تاریخ انتشار : شنبه 22 مرداد 1401 - 11:44

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا ؛ با حضور احمد زاده اُستاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولانِ اُستان و شهرستان بهمئی به برخی از مشکلات مناطق روستایی و کمتر برخوردار در بخش مُمبی ، منطقه رود تلخ ، روستای ایلی آباد ، پَس باغ و بُنه پیر در این شهرستان رسیدگی و تصمیمات لازم برای رفع این مشکلات اتخاذ شد.

علیدادرگبارمقدم ضمن خوش آمدگویی به استاندار و هیئت همراه استانی و فرماندار شهرستان و هیئت همراه به بیان مشکلات منطقه پرداخت.

رگبارمقدم بیان کرد:مهمترین مشکل روستاهای بنه پیر وپهنک نبود جاده وآسفالت هست که امید می رود یا سفراستاندار به این مناطق همه  مشکلات روستاهابه مرور زمان رفع شود.

وی همچنین گفت: جاده رودتلخ تاسید صالح نیاز به روکش آسفالت دارد که اگه این روکش هم انجام پذیردبسیاری ازمشکلات تردد مردم حل میشود وهمچنین به نبود پزشک ثابت برای درمانگاه رودتلخ ،آنتن دهی موبایل و همچنین نبود اینترنت اشاره کرد.

درپایان شورای ودهیار روستای  بنه پیر بااهدای قرآن به استاندار از زحمات وی و اولین استانداری که به منطقه پهنوک سفرمیکند تقدیر وتشکرکردند.

احمد زاده اُستاندار کهگیلویه و بویراحمد ، در این سرکشی و دیدار های مردمی از مناطق کمتر برخوردار شهرستان بهمئی دیدار کرد ، پای درد دل مردم این منطقه نشست ، برحل مشکلات و پیگیری مطالبات آنان تاکید کرد و مسائل و مشکلات مردم و اهالی این مناطق ، در دیدار‌های چهره به چهره با شهروندان را پیگیری کرد.

اُستاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع مردم روستاهای بخش مُمبی ، منطقه رود تلخ ، روستای ایلی آباد ، پَس باغ و بُنه پیر در شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه ، بیشترین مشکلات این مناطق در زمینه نامناسب بودن محور های ارتباطی ، نبود پزشک ، نبود تجهیزات بهداشت و درمان، کمبود آب، قطعی مکرر برق، اینترنت و سیستم مخابراتی بود که مسئولان در خصوص پیگیری و رفع آنها قول مساعد دادند گفت : برای محور ارتباطی منطقه بُنه پیر در این شهرستان به طول ۶ کیلومتر ، که بر اثر بارندگی های اخیر تا حدودی تخریب شد مبلغ ۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات حوزه اُستانی تامین شد و به زودی نقاط حادثه خیز این مسیر مرتفع خواهد شد و عملیات بهسازی راه و آسفالت آن محور برای تردد عشایر و مردم روستاهای اطراف آغاز میشود.

احمد زاده با اشاره به اینکه ، نبود پزشک ، کمبود تجهیزات درمانی و مشکلات عمده بهداشتی از دیگر مشکلات مناطق روستایی و کمتر برخوردار در بخش مُمبی ، منطقه رود تلخ ، روستای ایلی آباد ، پَس باغ و بُنه پیر شهرستان بهمئی برشمرد و گفت : با برنامه ریزی‌های انجام شده بخشی از مشکلات این مردم به زودی رفع و برای دیگر مشکلات و درخواست‌های اهالی اقدامات دراز مدت و با برنامه ریزی طولانی مدت انجام می شود.

وی ، در این دیدار بر رفع مشکلات مردم ، خدمت رسانی به آنان و جلوگیری از مهاجرت بی رویه، رونق کشاورزی و دامداری ، کمک به تولید به همت مردم ، توانمند سازی زنان و به ویژه جوانان تاکید شد افزود: وجود ظرفیت‌های مختلف در این منطقه از ویژگی های این مناطق است که توجه به عمران و آبادی، خدمات عمومی و اختصاص اعتبار لازم برای توسعه و پیشرفت این مناطق امری ضروری است.

مشکلات مطرح شده مردم در این دیدار، در حوزه جهادکشاورزی ، مشکلات منابع طبیعی و کشاورزی ، بهداشت و درمان ، راهها و مسیرهای ارتباطی ، قطعی مکرر اینترنت و سیستم مخابراتی، برطرف کردن مشکلات آب و برق، فشار‌های اقتصادی، معیشتی، موضوع اشتغال، مشکلات روستاها ، خدمات جهاد کشاورزی و اُمور عشایر و معطل ماندن برخی موضوعات مرتبط با ادارات از مهمترین مطالبات ، دغدغه‌ها و نیازمندی‌های مردم در این منطقه بود که در میان گذاشتند و در این نشست تلاش برای رفع مشکلات روستاییان مورد تأکید قرار گرفت.

اُستاندار کهگیلویه و بویراحمد بر بررسی و پیگیری مشکلات مناطق روستایی و کمتر برخوردار در بخش مُمبی ، منطقه رود تلخ ، روستای ایلی آباد ، پَس باغ و بُنه پیرتاکید کرد.

گفتنی است شهرستان بهمئی با ۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۷۲ روستا در ۳۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.