داود طلوعی مطلق

برگزاری مراسم اربعین حسینی در شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی

نوای زیارت اربعین حسینی در شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی طنین انداز شد.
کد خبر : 1332
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 مهر 1399 - 14:27

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، شب گذشته نیز عاشقان و دلدادگان اباعبادالله الحسین علیه السلام در شهرستان بهمئی به عزاداری پرداختند.
این مراسم معنوی امروز همزمان با سراسر کشور با نوای زیارت اربعین حسینی در بهمئی آغاز شد.
تمام هیئات‌ها و مساجد همچنین بقاع متبرکه با نهایت احتیاط و رعایت دستورالعمل‌ها برنامه‌های خود را اجرا و دستورالعمل ها را رعایت کردند.

سوق دادن نذورات مردمی به سمت توزیع ماسک و ضدعفونی کردن اماکن عمومی، قرائت زیارت اربعین در حیاط منازل، مساجد و مکان‌هایی که امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد و همچنین فضاسازی اربعین حسینی توسط دستگاه‌های اجرایی ، مناجات خوانی اربعین حسینی در محلات و حسینیه‌ها، از مهمترین برنامه‌های امروز و دیشب بود.

در اربعین امسال و همچنین دهه آخر ماه صفر، برنامه‌ها به شکلی برگزار شد تا ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اجرای مراسم اربعین حسینی و عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) سلامت مومنین هم مدنظر باشد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد یوسف افروغی امام جمعه سهر لیکک در این مراسم، با اشاره به اینکه، امام حسین، چراغ هدایت و کشتی نجات و کربلا «أطهر بقاع الأرض» است گفت : در این اربعین «سرهای قدسیان همه بر زانوی غم است» و فاجعۀ مصیبت‌بار شهادت امام حسین (ع) و یارانش، بر زمین و آسمان نشسته است که «السّماءُ بَکَت علی الحسین(ع)». در بررسی ابعاد اربعین و تدبّر در مکتب حسین(ع)، باید چارچوب‌هایِ زمانه را در هم شکست و با نگاهی فرازمانی و معرفت‌شناسانه به آن نگاه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین افروغی با بیان اینکه، اربعین تداوم معنادار دلدادگی جامعۀ اسلامی به زلال جوشان مکتب حسینی، جلوه‌گاه بروز صبر، بلاغت و شجاعت زینبی و اقتدار و پویایی ولایت علوی در سیمای امام سجّاد(ع) است افزود : با این باورها، ما نیز ضمن بازخوانی و بازگویی روایات و کتب شیعی بر استحباب زیارت اربعین در این روز، در کنار همۀ مردم عزیز ایران و مردم شریف و نجیب به سوگ می‌نشینیم و برای پیش‌گیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، بنا به فرمودۀ رهبر معظّم انقلاب از راه دور و با همراهی مجازی این زیارت را قرائت نموده و از خداوند منّان می‌خواهیم که همۀ ما را از محبّان واقعی اهل بیت علیهم السّلام و از رهروان و پویندگان راه و مکتب سرور آزادگان(ع) قرار دهد.

در پایان این مراسم عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در رسای امام خود به سر و سینه زدند.

مسلم مختاری خبرنگار صداوسیما

۱

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.