۰ نظر
۴۴ بازدید

برگزاری اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دناباموضوع تببین وجوانی جمعیت

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دنا با موضوع اقدامات دستگا هها در حمایت از خانواده و فرزند آوری و حضور مدیران و کارکنان در مناسبت های ملی ،مذهبی نماز جمعه در دفتر امام جمعه سی سخت برگزار شد.
کد خبر : 70284
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 13:57

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا، ​اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دنا با حضور اکثریت اعضاء در دفترامام جمعه شهر سی سخت با  موضوع :اقدامات دستگا هها در حمایت از خانواده و فرزند آوری و حضور مدیران و کارکنان در مناسبت های ملی ،مذهبی نماز جمعه در دفتر امام جمعه سی سخت برگزار شد.

حجه الاسلام و المسلمین واهبی زاده،امام جمعه مرکز شهرستان دنا ضمن خیرمقدم به اعضای حاضر درجلسه ،  گرامیداشت و تبریک هفته معلم ، و مدیران با توجه به جایگاه و مسئولیت که در جامعه دارند و ضعیت جمعیت در کشور را یک مسئله مهم و اساسی دانستند و گفت: ما در ساختار خانواده و فرزند آوری دچار مشکل هستیم و اگر این وضعیت به همین ساختار پیش رود متاسفانه در آینده ای نه چندان دور دچار بحران می شویم   و کشور در عرصه های مختلف سیاسی،فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی و… آسیب جدی خواهد خورد.

  رئیس شورای فرهنگ عمومی دنا در بخش دیگری از سخنان خود بیانات و فرموده های مقام معظم رهبری را در خصوص وضعیت جوانی جمعیت و فرزند آوری ، خانواده را با توجه به تاکیدات مکرر و پیگیر معظم له را فصل الخطاب برای همه ما مسئولین و ملت ایران اسلامی دانستند اقدام و اهتمام  عملی و میدانی مسئولین را در این زمینه خواستار شدند ،  واهبی زاده بحث تشکیل قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را در شهرستان یک ضرورت دانست که از آیب زدن به نظام خانواده جلوگیری شود. امام جمعه دنا هم چنین  برحضور مدیران و کارکنان نظام جمهوری اسلامی در  برنامه ها و مراسمات ملی ،مذهبی و نماز جمعه تاکید کردند.

  زیور روستا معاونت فرمانداری شهرستان: جوانی جمعیت را یکی از  فرمایشات مهم رهبر معظم انقلاب که ازسال ۱۳۹۰ تاکنون نزدیک به ۴۰ بار  در این زمینه تاکید کردند،مسئله مهم کشور برشمردند و  گفت با توجه به اقدامات مهم دولت انقلابی از جمله تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت و ابلاغ آن به دستگاهها و نهادهای مختلف کشور ، مشوق هایی را هم دولت در این زمینه در نظر گرفتند . که باید به جد پیگیری شود.زیرا که یکی از مهمترین مولفه های قدرت دریک کشور جمعیت هست.خانم روستا در ادامه برحضور مدیران و کارکنان ادارات در نماز جمعه و مناسبت های ملی و مذهبی تاکید کرد. و سهل انگاری و عدم حضور و شرکت در این برنامه ها را غیر قابل توجیه خواند.

عبدالحسین کوثری راد دبیر شورای فرهنگ عمومی دنا نیز در این جلسه گفت: تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در حوزه  حمایت ازخانواده ، جمعیت و فرزند آوری را همه متولیان امر مسئولین و مردم  نصب العین قرار دهند و امروز  یکی از  امر به معروفترین ها در جامعه ما همین مسئله جمعیت و فرزند آوری است ،که متاسفانه خیلی جدی گرفته نمی شود و این یک آسیب مهم می باشدکه سالهای بعد نتایج نامطلوب آن دامنگیر کشور خواهد شد.

کوثری راد همه دستگا هها و نهادها و بویژه نهادهای فرهنگی می توانند در این زمینه با اجرا و تولید برنامه های فرهنگی و بانک ها هم با ارائه  و اختصاص تسهیلات و وام های کم بهره نقش مهمی را در تشکیل بنیان خانواده و بویژه جوانان ایفا نمایند.

در این جلسه که با حضور اعضای شورا شهرستان تشکیل شد ، دیگر اعضا به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند . در پایان موارد زیر به تصویب رسید:

۱-  مصوب گردید قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت درشهرستان تشکیل گردد.

۲- مصوب گردید وضعیت زمین های طرح اقدام ملی در شهرستان و  شهرسی سخت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره راه و شهرسازی شهرستان دنا تعیین و تکلیف گردد.

۳-تذکر جدی به تمامی  دستگاهها و مدیران،کارکنان، جهت حضور فعالانه در تمامی  مناسبت های ملی ،مذهبی و نماز جمعه در سطح شهرستان دنا

خبرنگار:آسیه مجیدی مهر

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.