۰ نظر
۱۸۱ بازدید

داود طلوعی مطلق

برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگ و هنر عشایر درشهرستان مارگون

به منظور شناسایی و معرفی خرده فرهنگ اصیل بومی، جشنواره بزرگ فرهنگ و هنر در شهرستان مارگون در منطقه دشت سقاوه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امام جمعه شهرستان مارگون و فرمانده سپاه فتح استان دیگر مسئولین لشکری و کشوری استان و شهرستان مارگون برگزار شد.
کد خبر : 34670
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 - 9:04

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،امین درخشان در این جشنواره ضمن عرض خیر مقدم از امام جمعه شهر مارگون ، سردار خرمدل فرمانده سپاه فتح استان ،سردار مثنوی جانشین سپاه فتح، و خواننده محبوب کوروش رضوانی که از مفاخر هنری خطه زاگرس و قوم لر هستندو همچنین سایر هنرمندان عزیزی  استان های  دعوت ما را پذیرفتند صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:زندگی ایلات و عشایر با فرهنگ و هنر خاص این منطقه گره خورده است و عشایر ما مردمانی صادق و با اخلاص و راستگو و شجاع و بدور از نیرنگ و خدعه هستند.

درخشان با بیان اینکه شهر مارگون  دارای فرهنگ و هنر والایی است افزود:بی تردید فرهنگ و هنر در تمامی زندگی عشایر نقش محوری دارد و فرهنگ عشایر متاثر از فرهنگ برآمده از تعامل انسان و طبیعت در طول زمان است، منظر فرهنگی عشایر استان بسیار متنوع و گوناگون است،به طوری که در هر ایل به ظاهر مشابه نیز شاهد تفاوت های عمیق و بعضا متفاوت آنها با یکدیگر هستیم.

وی با بیان اینکه این جشنواره در گستره استانی در تمامی شهرستانهای استان برگزار شد افزود: هدف از این جشنواره ها  ایجاد انگیزه بین ساکنان مناطق روستایی و عشایری در مشارکت های فرهنگی و هنری دانست و  از دغدغه های متولیان فرهنگ و هنر  استان معرفی فرهنگ اصیل استان به دیگر مناطق کشور خبر داد.

در ادامه این برنامه امام جمعه مارگون ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود:اگر صفحات پر افتخار انقلاب را ورق بزنیم بی تردید نقش موثر عشایر ایران اسلامی چه در مبارزات تاریخی قبل از انقلاب علیه رژیم گذشته و چه در پیروزی های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و به ویژه حماسه هشت سال دفاع مقدس به خوبی نمایان است.

حجت الاسلام و المسلمین خواجه پور با بیان اینکه بهترین ابزار برای انتقال ارزش های انقلاب تولید آثار فرهنگی و هنری است خاطرنشان کرد:با استفاده از زبان هنر و ظرفیت های فرهنگی ارزش های انقلاب را زنده خواهیم کرد.

خواجه پور با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی برنامه های گسترده ای برای احیای فرهنگ و هنر اسلامی اجرایی شد افزود:برخی از رفتارها در سبک زندگی رو به فرهنگ غربی تمایل پیدا کرده اند و شبکه های معاند و فضای مجازی فرهنگ غرب را ترویج می دهند،اما جامعه برای اینکه بتواننددذر مسیر هدایت قرار گیرند باید این رفتارها را متناسب به فرهنگ سازی و هنر اسلامی از خود دور کند که وظیفه تمامی نهاد های فرهنگی در خصوص بحث فرهنگ سازی  است.

سردار خرمدل فرمانده سپاه فتح استان در ادامه این برنامه خاطر نشان کرد:سپاه پاسداران نهادی است که به عنوان حافظ انقلاب اسلامی و عزت مردم حفظ و تداوم این نهضت شکل گرفته است، و در شهرستان تازه تاسیس مارگون بسیج سازندگی ، نیروهای بسیج و همچنین پاسداران این سازمان به دورترین نقاط کمتر توسعه شهرستان و نیز روستاهای صعب العبور آن حضور یافته تا درد مردم را التیام ببخشند.

سردار پاسدار حمید خرمدل با اشاره به اقتدار سپاه پاسداران ، در خبر خوشی اظهار داشت: با تصویب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مارگون تصویب شده و به زودی مستقر خواهد شد.

بر اساس این گزارش جشنواره فرهنگی و هنری مارگون با حضور هنرمندانی از استان کهگیلویه و بویراحمد همچون کوروش رضوانی، فردین یزدانی و دیگر هنرمندان هم استانی برگزار و برنامه های خوانندگی، شعر خوانی، سوارکاری و سایر برنامه های فرهنگی و هنری در این جشن اجرا شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.