داود طلوعی مطلق

برگزاری جشن‌ نیمه شعبان و ولادت با سعادت حضرت قائم (عج) در شهرستان بهمئی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی

شهرستان بهمئی همزمان با روز نیمه شعبان حال و هوای خاصی گرفته و جشن ولادت حضرت قائم (عج) با حضور اقشار مختلف مردم و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دبیرستان شهید ستمی شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی برگزار شد.
کد خبر : 6202
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 فروردین 1400 - 0:17

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،امام جمعه شهر لیکک در این مراسم ، با اشاره به اینکه ، نیمه شعبان خجسته سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) است که با برگزاری جشن و برنامه‌های شاد مطابق با توصیه‌های بهداشتی گرامی داشته شد گفت : مردمان دیار بهمئی در اطاعت و پیروی از بزرگان دین خود ، شهره عام و خاص هستند و همواره ارادت خود را به نظام ، انقلاب و ولایت نشان داده اند و در رکاب حضرت امام مهدی موعود (عج) خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد یوسف افروغی با بیان اینکه ، نیمه شعبان، زادروز خلف صالح اولیاء، وارث انبیاء و اوصیاء، حجت خدا، حضرت بقیه اللّه است و دلدادگان و عاشقانِ اهل بیت در بهمئی ، خجسته میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) و عید برات را جشن گرفتند افزود : وجود آن امام، مشخصات وی، مژده ظهورش، ویژگی اصحابش و چگونگی حکومتش، در روایات بسیار آمده است و ما هم با الگو گرفتن از این فرستادگان الهی ، در راستای خدمت به مردم و مستضعفان جهان گام برداریم و در راستای برقراری عدالت و انتظار تا ظهور آن امام معصوم آماده و مهیا خواهیم بود.

وی با قدردانی از حضور گسترده مردم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این مراسم ، از همکاری و تلاش های برخی ادارات و نهادها از جمله شهرداری لیکک ، اداره آموزش و پرورش ، جمعیت هلال احمر ، هیئت های مذهبی ، شبکه بهداشت و درمان ، نیروی انتظامی ، سپاه پاسداران و مجموعه بسیج ، جوانان شهرستان و گروهای مختلف تقدیر و تشکر کرد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد ، هم در این مراسم ، با اشاره به اینکه ، انتظار فرج (به معنای منتظر ظهور امام زمان (ع) بودن) برترین عبادات است و پاداش‌های متعددی برای آن در نظر گرفته شده است گفت : آخرین وصی پیامبر خدا (ص)، دوازدهمین امام شیعه و چهاردهمین معصوم از خاندان رسالت، حضرت مهدی (عج) در سپیده دم نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری در شهر سامرا دیده به جهان گشود که نوری عالم گیر برای جهانیان و مستضعفان شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید روح الله موسوی با بیان اینکه ، نام آن حضرت، نام پیامبر (ص) و کنیه او کنیه رسول خداست افزود : جوانان ما باید در راستای برنامه های مهدوی و خدمت به مردم تلاش کنند تا جامعه ای عاری از مشکلات داشته باشیم.

وی از تلاشها و پیگیری های شبانه روزی حجت الاسلام والمسلمین سید محمد یوسف افروغی امام جمعه محترم ، برای برگزاری هر چه با شکوهتر این مراسم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی تقدیر و تشکر کرد.

همچنین اهالی ولایی بهمئی و سپاه پاسداران با آذین‌بندی خیابان‌ها و معابر و برگزاری مراسم جشن و سرور بصورت محدود و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بسته‌های معیشتی، غذایی و بهداشتی بین مردم توزیع کردند.

برخی از جوانان بهمئی نیز در سالروز نیمه شعبان و گرامیداشت این جشن مذهبی بزرگ ، زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

مداحی ، مولودی خوانی ، تلاوت آیات کلام الهی ، حضور خوانندگان مشهور محلی ، پخش نواهای شعبان ، سرودن شعر ، برگزاری مسابقات سرگرمی با حضور جوانان ، برپایی مواکب و ایستگاه های صلواتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مهمترین برنامه های جشن میلاد امام زمان (عج) است.
گفتنی است این برنامه به همت دفتر ستاد نماز جمعه شهرستان بهمئی برگزار شد.

مسلم مختار خبرنگار و نماینده صداوسیما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.