مسلم مختاری

برگزاری جلسه هم اندیشی  عصر خمینی گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در بهمئی به همراه افتتاح طرح مطالعاتی عصر امام خمینی (ره) + تصاویر

به همت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بهمئی ، جلسه هم اندیشی  عصر خمینی گرامیداشت سی امین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و سالگرد شهدای قیام ۱۵ خرداد در بهمئی به همراه افتتاح طرح مطالعاتی عصر امام خمینی (ره)  در مسجد حضرت امام حسین (ع) شهر لیکک برگزار شد.
کد خبر : 54635
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1402 - 16:44

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ عضو هیئت علمی دانشگاه خاتم الانبیاء در آیین گرامیداشت ۱۵ خرداد که در مسجد حضرت امام حسین (ع) شهر لیکک با  موضوع عصرامام خمینی و با تشریح ابعاد و حوادث این روز مهم در تاریخ انقلاب برگزار شد گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به عنوان روزی مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است که اصل انقلاب در این روز شکل گرفت و خون شهدای این روز باعث پیروزی و تداوم انقلاب شده است و امروز این انقلاب به عنوان یک حرکت عظیم و توفنده جهان اسلام مطرح است.

 دکتر سعید میری عضو هیئت علمی دانشگاه خاتم الانبیاء با بیان اینکه ، رهبر معظم انقلاب اسلامی با دقت و حساسیت در مسیر امام راحل حرکت کرده و امروز به برکت وجود این رهبر بزرگوار سربلند هستیم افزود: چهار عنصر مردم، رهبری، تشکل و استقرار بادوام از جمله عوامل پیروزی هر انقلاب است و امام (ره) هم بر تکیه بر همین عوامل و جمع کردن قوای متفرق، انقلاب را به پیروزی رساند.

وی با بیان اینکه انقلاب ایران، غدیر، عاشورا و مهدویت را دارد که هیچ انقلاب و کشور دیگری ندارد و امروز هم باید انقلابی باشیم و جامعه از انقلابی بودن خارج نشود افزود: انقلاب اسلامی بسیار با اهمیت است و شروع انقلاب را همین شهدا رقم زدند و خون پر برکت آنها سبب شد تا نهال انقلاب به سرعت رشد کند و رژیم طاغوت فکر نمی کرد که با گذشت ۱۵ سال از آن روزها، انقلاب اسلامی آنقدر قدرت گیرد که رژیم شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله را از بین ببرد اما به برکت خون پاک و مخلصانه آن شهدا انقلاب شکل گرفت.

سید عطاالله مجتبوی مبارز انقلاب و رزمنده دفاع مقدس هم در این مراسم با گرامیداشت شصتمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد و  یاد شهدای این قیام گفت: مردم ما امروز با امید به وعده‌های الهی با اتکا به قدرت الهی و باور پذیری در برابر دشمنان خواهند ایستاد.

سید عطاالله مجتبوی با بیان اینکه ، خوب است که دشمنان درس بگیرند زیرا این مردم مردمی هستند که مقاومت و ایستادگی را از تاریخ خود وام گرفته اند و در تاریخ ایستادگی و مقاومت و از خودگذشتگی یکی از ارزش‌های بزرگ مردم این سرزمین بوده است.

وی با اشاره به رشادت‌های شهدا و شور و اشتیاق آن‌ها به بندگی خدا گفت: در آن زمان نوجوانان و جوانان، دینداری مشتاقانه داشتند و نه تنها در دل به یاد خدا بودند، بلکه در عمل نیز در راستای عمل به دستورات قرآن و، ولی امر خود حرکت می‌کردند.

 سید عطاالله مجتبوی مبارز انقلاب و رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: درنهایت نفس قدسی امام راحل و خون شهدای قیام ۱۵ خرداد زمینه ساز سقوط رژیم ستم شاهی پهلوی و آزادسازی ملت ایران و شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.

 جلسه هم اندیشی  عصر خمینی گرامیداشت۱۴ و ۱۵ خرداد در بهمئی به همراه افتتاح طرح مطالعاتی عصر امام خمینی (ره) ، به همت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بهمئی ، در مسجد حضرت امام حسین (ع) شهر لیکک برگزار شد.

گفتنی است در پایان این جلسه هم اندیشی و مراسم شرکت کنندگان سوالات خود را از سخنرانان جلسه در حوزه های گوناگون مطرح کردند.

سخنرانان در این مراسم با بیان ویژگی های حضرت امام خمینی و دوران منحصر به فرد ایشان یاد آن روز را گرامی داشتند.

 بهمئی های ولایتمدار همزمان با سالروز رحلت بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی به یاد شهدای قیام ۱۵ خرداد مراسمات مختلفی برگزار کردند.

۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ روزی که با قیام خونین در شهرهای قم، ورامین و تهران برای همیشه در تقویم انقلاب اسلامی ماندگار شد و و استواری درخت تنومند انقلاب با مقاومت و مبارزه مردم انقلابی در برابر رژیم شاهنشاهی امروز پس از گذشت ۶۰ سال به همه جهانیان ثابت شد.

در سحرگاه ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ ماموران رژیم ستم شاهی به دلیل سخنرانی امام در مدرسه فیضیه قم  ایشان را دستگیر و به زندان متتقل کردند چند ساعتی نگذشته بود که خیابان های شهرهای مختلف زیر پای مردان و زنان انقلابی ایران به لرزه درآمد.

 ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ به روز کشتار مردم این شهرها تبدیل شد و اکنون به عنوان نقطه عطفی در تاریخ این انقلاب به ثبت رسیده است.

امام خمینی (ره) به دلیل کشته و مجروح شدن مردم در این تظاهرات این روز را برای همیشه روز عزای عمومی اعلام کرد.

پانزده خرداد سر آغاز قیام ملتی است که تمام خطرات را به جان خریدند تا در رکاب امام خمینی (ره) برای احیا آرمان های اسلام نقشی ایفا کنند، این حرکت انقلابی از مدرسه فیضیه قم آغاز و عشایر غیور هم به آن لبیک گفتند

یک انقلاب روزی که با جان فشانی اهالی ورامین، قم و چند شهر دیگرکشور درتاریخ ماندگار شد.

انقلاب اسلامی متولد شد با شهادت راست قامتانی که خون پاکشان در شهرهای مشهد، شیراز ، تبریز، ورامین وتهران برسنگ فرش خیابان ها ریخت.

امروزشصتمین سالگرد این حماسه ماندگار و درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی است.

مسلم مختار

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

                         

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.