مسلم مختاری

برگزاری سومین جلسه هماهنگی کنگره شهدای استان در بهمئی + تصاویر

سومین جلسه ستاد کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعی از مدیران و روسای کمیته‌های ۲۲ گانه ، در فرمانداری بهمئی برگزار شد.
کد خبر : 50590
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 فروردین 1402 - 12:07

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ فرماندار بهمئی در این جلسه با اشاره به اینکه ، در این شهرستان اقدامات لازم برای برگزاری یادواره ، شکل گرفته و کمیته‌ها تشکیل شده است ، گفت: به منظور ترویج درست فرهنگ ایثار و شهادت باید علاوه بر  برجسته کردن ویژگی‌های شهدا بر روی تولیدات هنری و پیام شهدا اقدامات ویژه ای انجام دهیم و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نکنیم.

علی محمدی با قدردانی از اقدامات انجام شده توسط کمیته‌های مختلف گفت: از زمان برگزاری این جلسه به بعد ، زمان رسیدگی به برنامه‌ها باید تند‌تر و جهادی‌تر شود.

وی با بیان اینکه برنامه ها و وظایف همه کمیته‌ها مشخص شد  و در جلسه‌ای که با رؤسا و دبیران کمیته‌ها برگزار شد مهمترین برنامه ها اولویت بندی شدند گفت: برای برگزاری هر چه بهتر برنامه ها  در قالب یک جدول زمان‌بندی شده اقدام خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان بهمئی  در این نشست ضمن تشریح اهداف و کلیات این کنگره گفت: یکی از اهداف بزرگ برگزاری کنگره شهدا انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل معاصر و نسل های آینده است و این مجاهدت ها باید به صورت صحیح و دقیق به آیندگان منتقل شود.

امام جمعه شهر لیکک در این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع ، و بیان اینکه هرگونه کم کاری در زمینه برگزاری برنامه های دینی  ، مذهبی و یادواره ها  پذیرفتنی نیست گفت: برگزاری کنگره شهدا ظرفیت و فرصتی اساسی برای جهاد تبیین است و شهدا سرمایه‌های انسانی کشور هستند که در ماندگاری و زنده ماندن تاریخ کشور نقش‌آفرینی کرده اند.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی با انتقاد از برخی رویکردها و دیدگاه در زمینه شخصی سازی مراسمات یادواره ها و برنامه های فرهنگی و مذهبی ، خواستار مشارکت حداکثری ، حفظ وحدت و تلاش برای رونق مجالس و محافل شهرستان شد و افزود: در حال حاضر در رابطه با برگزاری کنگره نباید به حرف بسنده کرد، بلکه کاملاً باید به صورت عملیاتی ورود کنیم و همچنین نهادهای فرهنگی نباید اجازه دهند فرد یا گروه خاص برای آنهاتصمیم بگیرند.

وی با اشاره به برگزاری این کنگره در سال ۱۴۰۳  و با بیان اینکه همه ما مدیون خون شهدا هستیم، گفت: اگر پیام‌رسانان واقعه کربلا در آن زمان نبودند، شاید حادثه کربلا در همان دشت کربلا می‌ماند و مسیر تاریخ عوض می‌شد ، بنابراین بنا به تعبیر سخن رهبری، زنده نگه ‌داشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست.

حجت الاسلام صلواتی یکی از وظایف اصلی این کنگره را انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان ذکر کرد و گفت: این نسل حال و هوای جنگ را به چشم ندیده‌اند و وظیفه ما در این برهه از زمان بسیار سنگین است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه ، افزود: کنگره شهدا ظرفیتی برای مقابله با جنگ نرم دشمن است گفت: مهمترین اهداف و فلسفه برگزاری کنگره  بیش از یکهزار و ۸۸۰  شهید استان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

سرهنگ مهدی غلامی نژاد در این جلسه ، برگزاری کنگره شهدا را ظرفیت و فرصتی اساسی برای جهاد تبیین عنوان کرد و افزود: برای برگزاری برنامه های مختلف و تبلیغ این موضوع اقدامات لازم در دستور کار است.

وی به تشریح برخی برنامه ها و وظایف  پرداخت و از تمامی ادارات ، نهادها ، سازمانها و گروه های مردمی خواست تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر این ویژه برنامه بکار گیرند.

در پایان این مراسم حجت الاسلام صلواتی امام جمعه شهر لیکک بعنوان رئیس کنگره در حوزه طلاب و روحانیون معرفی گردید و احکام مسئولیت به دیگر اعضا اعطاء گردید.

در ادامه هر یک از اعضاء این کمیته به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و تصمیماتی در خصوص چگونگی برگزاری گنکره شهدا در سطح استان اتخاذ شد.

کهگیلویه وبویراحمد در هشت سال دفاع مقدس افزون بر ۱۸۸۰شهید، ۹ هزار و ۵۰۰ جانباز و ۳۱۷ آزاده سرافراز را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.