۰ نظر
۱۵۷ بازدید

داودطلوعی مطلق

برگزاری نشست صمیمی مدیرکل آموزش،برنامه ریزی و توسعه مشارکت های معاونت قرآن و عترت با مدیران و مربیان موسسات قرآنی استان کهگیلویه وبویراحمد

نشست صمیمی مدیرکل آموزش،برنامه ریزی و توسعه مشارکت های معاونت قرآن و عترت با مدیران و مربیان موسسات قرآنی استان برگزار شد.
کد خبر : 48673
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 اسفند 1401 - 8:06

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد،اسماعیل کرمانی نژاد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه افزود: سیاست وزارتخانه بر مبنای آموزش اصولی و درست قرآن و عترت بر اساس یک برنامه ریزی و ایجاد یک پکیج آموزشی بر اساس برآورده شدن نیاز موسسات است

معاونت برنامه ریزی قرآن و عترت با بیان اینکه ​و بحث تکلیفی و قاتوتی ​وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث قرآن کریم آموزش ​تبلیغی و ترویجی است بیان داشت:که متاسفانه این وظیفه ​وزارتخانه اجرا نمی شود و فقط موسسات قرآنی را گسترش داده ایم ​و حمایت خاصی از موسسات به عمل نمی آید.

وی با بیان این نکته ​که همکاری ​بین دو وزارتخانه آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته تا مربیان قرآنی از آموزش و پرورش جهت آموزش صحیح به موسسات قرآنی معرفی شوند تصریح کرد:این همکاری باعث توانمند شدن موسسه می شود و موسسات با استفاده از روش و متدهای مکوزشی متفاوت و با کمک اساتید ماهر و با تجربه و با ارائه متناسب با سن کارآموزان نسبت به آموزش و گسترش فرهنگ قرآنی برنامه ریزی صورت دهند.

​کرمانی نژاد یاد آورد شد: ​ضعف آموزش موسسات محسوس و گویا است و روش هایی که موسسات و مربیان برای آموزش قرآن کریم اجرا می کنند جوابگو نیست از همین رو سیاست ما در این حوزه آموزش مربیان موسسات بر پایه با استفاده از روش و متدهای به روز است.

وی افزود: روش های آموزشی در آموزشگاهها نمی تواند جوانان و علاقه مندان را درگیر کند. آموزش و پرورش در این خصوص به وظیفه خود عمل نکرده است.

​کرمانی نژاد عنوان کرد: یکی از مشکلات مهم موسسات و آموزشگاههای قرآن کریم که در حوزه مالی خود ​کفا نیستند و وابسته به ارگان های دولتی دیگر است.

این مسئول ادامه داد:موسساتی و آموزشگاههایی که اطلاعات آنها در سامانه حمد ثبت نشده باشد از نظر ما فعال نیستند ، و از حمایت معاونت قرآن و عترت بهره نخواهند برد.

در پایان این نشست مدیر موسسات به بیان دیدگاه و نظرات خود پرداختند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.