۰ نظر
۱۶۰ بازدید

داود طلوعی مطلق

برگزاری کارگاه توانمند سازی مربیان پرورشی و مشاوران مدارس در شهرستان بهمئی

به همت مدیریت آموزش وپرورش و بسیج دانش آموزی شهرستان بهمئی کارگاه توانمند سازی مربیان پرورشی و مشاوران مدارس برگزار شد.
کد خبر : 14740
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آبان 1400 - 7:58

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی کارگاه توانمند سازی مربیان پرورشی و مشاوران مدارس شهرستان بهمئی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد یوسف افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی در این کارگاه تخصصی گفت:مشاور تحصیلی با شناسایی نقاط ضعف و قوت دانش‌آموزان به آن‌ها برای استفاده هرچه بهتر از توانایی‌های بالقوه‌شان کمک می‌کند و با آموزش مهارت‌های مطالعه و یادگیری، روش‌های برنامه‌ریزی درسی، ارائه راهکارهایی برای غلبه بر افت تحصیلی، استرس و اضطراب امتحانات و حتی کمک به انجام یک انتخاب رشته صحیح و منطقی، زمینه لازم برای موفقیت تحصیلی و شغلی آنان را فراهم می‌سازد.

افروغی: با توجه به نقش مهمی که مشاوره‌ی تحصیلی در موفقیت دانش‌آموزان در مسیر تحصیلی و شغلی آنان دارد، از اهمیت بالایی نزد والدین و فرزندانشان برخوردار است.

امام جمعه شهرستان بهمئی: وظیفه‌ی مشاور تحصیلی را، هدایت تحصیلی، آموزش مهارت‌های مطالعه و یادگیری، حل مشکل افت تحصیلی، استرس و اضطراب امتحانات، رفع رفتارهای ناهنجار، ارائه راهکار برای حل مشکلات روحی روانی و هموار کردن مسیر دانش‌آموزان برای موفقیت در تحصیلات به‌ویژه قبولی در رشته‌ی مورد علاقه در دانشگاه دانست.

وی افزود: از طریق مشاوره تحصیلی می‌توان توانایی‌ها و نیز محدودیت‌های دانش‌آموزان را شناخت و از امکانات موجود حداکثر استفاده را به عمل آورد. مشاور تحصیلی می‌تواند با شناسایی دقیق استعدادها و توانایی‌های دانش‌آموزان، آن‌ها را به سوی رشته تحصیلی مناسب راهنمایی کند.

افروغی: مشاور تحصیلی با همکاری معلم، خانواده و ﻣﺴﺅولان مدرسه، می‎تواند دانش‎آموزان را جهت رفع مشکلات تحصیلی، خانوادگی، روانی و تأمین ثبات عاطفی یاری داده و در نهایت، نیل به اهداف آموزش و پرورش را محقق سازد.

وی در پایان گفت: واقعیت این است که اغلب دانش‌آموزان، روش صحیح مطالعه را نمی‌دانند و متاسفانه در مدرسه و دانشگاه نیز، مطلبی راجع‌به چگونه درس خواندن نمی‌آموزند. یادگیری و مطالعه، رابطه‌ای تنگاتنگ و مستقیم با هم دارند تا جایی که می‌توان این دو را لازم و ملزوم یکدیگر دانست. برای افزایش این میزان یادگیری، باید قبل از هر چیز مطالعه‌ای فعال و پویا داشت.

خبرنگار:داودطلوعی مطلق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.