پست برق ۵۰ مگاولتی بهمئی در کهگیلویه و بویراحمد وارد مدار شد

مسلم مختاری

بهره برداری یک طرح پست فوق توزیع در شرکت برق منطقه ای خوزستان / پایداری برق در بهمئی با راه اندازی شبکه جدید

بخش نخست پست و خط برق فوق توزیع بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد تکمیل و راه اندازی شد
کد خبر : 8665
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 خرداد 1400 - 13:43

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای این استان گفت: مرحله اول پست برق توزیع بهمئی با ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر به همت شرکت توزیع نیروی برق خوزستان برق‌دار و وارد مدار شد.

جمال معتمدی‌نژاد افزود: فاز اول پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلو ولت بهمئی با ارزش سرمایه گذاری ۲۸۰ میلیارد ریال وارد مدار شده و موجب پایداری برق این شهرستان شده است.

وی ادامه داد: برای تامین انرژی این پست خط شاهد بهبهان – بهمئی به طول ۸۲ کیلومتر مدار طراحی و ساخته شده است و ارزش سرمایه گذاری این پروژه نیز هزار و ۶۶ میلیارد ریال بوده است.مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان هم گفت: همه تلاشمان را کردیم تا قبل از شروع فصل گرم این پست و خط وارد مدار شود تا افت ولتاژ شهرستان بهمئی که از نظر آب و هوایی شبیه به خوزستان است برطرف و برق از پایداری لازم برخوردار شود.دشت بزرگ افزود: با اضافه شدن این پست فوق توزیع، زیرساخت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نیز توسعه لازم را پیدا کرده و از ضریب اطمینان بالاتری برخوردار شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر وارد مدار شدن پست و خط بهمئی، پست موبیل دهدشت به ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر نیز در مراحل نهایی شدن است و به زودی وارد مدار خواهد شد.دشت بزرگ از مردم خواست در ساعت‌های اوج مصرف، صرفه جویی را سرلوحه کار خود قرار دهند و با خاموش کردن کولر‌های اضافی به ویژه در مناطقی که از نظر دمایی وضعیت مناسبی دارند پایداری شبکه برق را تضمین کنند.

گفتنی است: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از نواحی امور بهره برداری تحت نظارت شرکت برق منطقه‌ای خوزستان است.

پست و خط فوق توزیع بهمئی باعث پایداری شبکه برق این شهرستان خواهد شد که با افت ولتاژ رو به رو بوده است و ظرفیت‌های لازم را برای توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه فراهم می‌کند.
علاوه بر پایداری برق شهرستان بهمئی در تابستان پیش رو، برق استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از ضریب اطمینان بالاتری برخوردار خواهد شد.

مسلم مختاری

خبرنگار و نماینده صداوسیما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.