۰ نظر
۱۱۲ بازدید

بیانیه دبیر اجرایی دومین جشنواره تئاتراستانی افراد دارای معلولیت (دنا)

ابراهیم علیپور دبیر اجرایی جشنواره در یادداشتی گزارشی از جشنوراه: خوشحالم که جشنواره تئاتر استانی دنا برای معلولان بخوبی رقم خورد.
کد خبر : 45009
تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1401 - 10:57

بیانیه ابراهیم علی پور  دبیر اجرایی دومین جشنواره تئاتراستانی افراد دارای  معلولیت (دنا)

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،ابراهیم علی پور  دبیر اجرای  دومین جشنواره تئاتراستانی افراد دارای  معلولیت (دنا )

ابراهیم علیپور دبیر اجرایی جشنواره در یادداشتی درباره برگزاری دومین جشنوراه تئاتر استانی افراد دارای معلولیت(دنا) نوشت :خوشحالم که جشنواره تئاتر استانی دنا برای معلولان بخوبی رقم خورد.

تشکر  از تمام دوستان هنرمندم تمام دوستان معلولم تمام عزیزانی که  ویژه کنارمان بودندامیدوارم این جشنواره سالیان سال  برای عزیزان هنرمند در استانم رقم بخوره و داورانی مثل دکتر قطب الدین صادقی، دکترحمید کاکا سلطانی و  دکتر آرش دادگر در جمع ما حضور داشته باشند.

ما  افتخار می کنیم  که در  دومین جشنواره تئاتر استانی دنا هرساله  شاهد آثار نمایشی  درجه یک  وعالی باشیم  که بازهم بگویند استان کهگیلویه بویراحمد وهنرمندان توان خواه ومعلول این استان در هنر تئاتر و نمایش بخوبی درخشیدند.

امیدوارم چراغ این جشنواره. تئاتر استانی روشنتر و هر ساله شاهد اثرهای نمایشی زیادی باشیم ؛ همانگونه که سال های قبل یک تا دو گروه نمایشی داشتیم والان به این افتخار رسیدیم که در مرحله باز خوانی متن ۲۵ اثر نمایشی شرکت کردند و با رای

هیئت داوران بازخوان  
دکتر حمید کاکاسلطانی
آقای سید محمد رضا میرحسینی
سرکار خانم ساره شاد انلو 

۱۵اثرنمایشی پذیرفته شد  ودرگروه بازبینی  ۱۰گروه نمایشی شرکت کردند  که با رأی هئیت داوران بازبین 
اقای سعید کاضمیان
آقای علی خونساری
سرکار خانم  الهام ذولفقار یان  

۶گروه نمایشی پذیرفته شدند
یک گروه نمایشی از شهرستان بهمئی نمایش پرواز 
یک گروه نمایش از. شهرستان لنده  نمایش هفت خوان
یک گروه نمایشی از شهرستان گچساران  نمایش آلزایمر 
وسه گروه نمایشی از شهر یاسوج 
نمایش قبرکن 
نمایش پیکنیک در میدان جنگ
نمایش دروغ گو دشمن همه است 

پذیرفته شدند
در  مرحله نهایی جشنواره هئیت داوران دکترقطب الدین صادقی ؛دکتر حمید کاکا سلطانی و آقای آرش دادگر آثار هر۶ گروه نمایشی از معلولین توانخواه را عالی ودرخشانی توصیف کردند وگروهای برگزیده‌ استان برای مرحله منطقه ای  (۱)گروه نمایش قبرکن از یاسوج(۲) گروه نمایش پیکنیک در میدان جنگ از یاسوج و(۳)گروه نمایش آلزایمر از شهرستان گچساران اعلام شد.

جشنواره پایان یافت اما  امیدوارم هرساله  این جشنواره  برپا باشد و در سال دیگر این جشنواره در حدی باشد که ۲۰گروه در مرحله  بازبینی و ۱۲گرو در مرحله   جشنواره حضور داشته  باشند و هرساله بیشتر  بدرخشند.

  در جشنواره های تئاترمعلولین شاهد پیشرفت زیادی بوده ایم  و باعث افتخار است  که بزرگانی مانند دکتر قطب الدین صادقی بگویند عجب آثار نمایشی عالی ای دیدیم دراین استان وافتخارافرین باشد برای تمام هنرمندان توان خواهمان.

امیدوارم شرایطی محیا شود تا همه گروه های نمایشی بتوانند  اجرای عمومی داشته باشند و مردم عادی و هنرمندان دیگر شاهد درخشیدن هنرمندان معلول در استان باشند و از نزدیک  ببینند و اینجاست که ما می خواهیم   سازمان بهزیستی مثل همیشه و سایر دستگاه ها و مردم از گروه های نمایشی برای اجرای عموم حمایت کنند.

باز هم خوشحالم که دراین جشنواره توانستیم حمایت سرکار خانم دکتر فاطمه فخری کارشناس امور هنری سازمان بهزیستی کشور کشور جهت ساخت سالن پلاتو وسالن آمفی تئاتر ویژه معلولان  را دریافت کنیم تا بتوانیم سال آینده درپلاتوی وسالن آمفی تئاتر ویژه معلولین  شاهد اجرا های درخشان باشیم وبازهم نیاز به حمایت جدی و موثر هنردوستان و سایر مسئولین در این زمینه هستیم.

این جشنواره و حمایت بزرگان مارا امیدوار کرد  تا هرساله هنرمندان توانخواه و استانم با تمام توان این راه را ادامه دهند  و بتوانند در سراسر کشور اجرا داشته باشد حتی در سطح کشوری وبین المللی خوب بدرخشند .
در پایان یادی میکنم از سخنان استاد و هنرمند  بزرگ دکترقطب الدین صادقی که گفتند نمایش های درخشان و زیبایی از هنرمندان توان خواه این استان دیدیم و امیدواریم در تمام زندگی بخصوص تئاتر وهنر  بدرخشید ….

تشکر ویژه  از سرکار خانم دکتر فاطمه فخری کارشناس امور هنری کشور
تشکر ویژه از جانب آقای محمد کریم آریا مدیرکل محترم سازمان بهزیستی استان کهگیلویه بویراحمد
تشکر ویژ از آقای کریم رهیده معاونت توان بخشی

تشکر از جناب آقای دکتر امین درخشان مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه  و بویر احمد

تشکر از جناب آقای محمد سلیمی راد معاونت هنری و  سینمایی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

 تشکر از جناب اقای  سید جواد موسوی پدر تئاتر استانم  پیش کسوت تئاترمان که همیشه نگاه مثبتی به جامعه هنرمند معلولین داشته و حمایت کننده

تشکر ویژه  از سرکار خانم نسرین  غضنفری کارشناس امور هنری استان. که دراین جشنواره کنارم بودند

اگر این عزیزان حمایت نمی کردند و انرژی نمی‌دادند  من هیچ وقت   نمی توانستم  یک قدم برای جشنواره تئاترمعلولین بردارم ممنونم از تمام زحمات و حمایت ها وکمک های فراوانی که درحق این جشنواره برای معلولان توان خواه استان انجام شد

دومین جشنواره تئاتر استانی  افراد دارای معلولیت (دنا)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.