مسلم مختاری

تاکید امام جمعه لیکک، فرماندار بهمئی و مسئولان شهرستان بر توجه جدی به موضوعات پیرامون جوانان و مشکلات آنها

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بهمئی، با محوریت بررسی آسیب های اجتماعی برگزار شد.
کد خبر : 20190
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دی 1400 - 19:11

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ امام جمعه شهر لیکک در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بهمئی که با محوریت بررسی آسیب های اجتماعی شهرستان برگزار شد گفت: به لحاظ جرایم سازمان یافته در بهمئی وضعیت مناسبی وجود دارد و خوشبختانه چنین موضوعی در این شهرستان مشکل زا نیست.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی، با بیان اینکه، نزاع های دسته جمعی به شدت در شهرستان نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است و در زمینه طلاق ها کاهش خوبی داشته ایم افزود: در زمینه اعتیاد و مواد مخدر، نسبت به شهرهای اطراف در موضوع مبتلا به اعتیاد در وضعیت مناسبی هستیم.

وی با اشاره به اینکه، فعالیت عمده میدانی خوبی از جمله یادواره شهدا به عنوان بزرگترین یادواره شهدا در شهرستان بهمئی صورت گرفت گفت: رشد و افزایش تربیت طلاب در شهرستان کم سابقه بوده است ادامه داد: جوان گرایی هم در شهرستان به خوبی شکل گرفته که این هم جزو شاخصه های مفید فرهنگی است.

امام جمعه شهر لیکک، با اشاره به اینکه، در زمینه ورزش بهمئی های زیادی در نقاط مختلف کشور مدال اور و مقام اور بودند که این نشان دهنده پیشرفت شهرستان هست گفت :همچنین مهد کودک ها در شهرستان بهمئی ارتقای بسیار خوبی نسبت به ۵ سال گذشته داشته که قابل مقایسه نیست.

حجت‌الاسلام افروغی با بیان اینکه، جلساتی که گرفته شد بی تاثیر نیستند و اتفاقات موثر و خوبی رخ داده است گفت : برخی از نهادها، باید فعال شوند و ما هم در تلاش هستیم تا دبیرخانه های شهرستان فعال شوند.
فرماندار شهرستان بهمئی در این جلسه با بیان اینکه، کمترین معضلات اجتماعی و فرهنگی در شهرستان بهمئی است و با اشاره به اینکه ظرفیت های بسیارمهمی در شهرستان بهمئی وجود دارد گفت : ارتباط مستقیم مسئولان با ارباب رجوع ها و شنیدن درد دل آنها در پیشبرد برنامه ها و رفع مشکلات موجود تاثیر به سزایی خواهد داشت.

علی محمدی با بیان اینکه، برخورد صحیح با مردم، ضروری است گفت : باید موضوعات مختلف در شهرستان با همکاری کارشناسان و صاحب نظران ریشه یابی شوند.

وی همچنین گفت : ورزش و جوانان باید معضلات بین جوانان را پیدا و راه حل های لازم را ارائه کند.

ریحانی رئیس دادگستری شهرستان بهمئی هم در این جلسه با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در این شهرستان در راستای خدمت به مردم، یکی از چالشهای پیش رو را ازدواج در سنین پایین و به طلاق انجامیدن چنین ازدواج هایی ذکر کرد و خواستار برنامه ریزی و آموزش دقیق در این راستا شد.

عاطفه بیوکانی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پیرامون دستورجلسه و ارائه گزارش شروع برنامه صحبت کرد و گفت : مدیران و اعضای ستادساماندهی، برنامه هایی بیشتری در زمینه امورجوانان درطول ماه داشته باشند و گزارش کامل همراه مستندات را به اداره ورزش و جوانان به عنوان دبیر ستاد ساماندهی ارائه کنند.

غلامعلی مویدی از همکاری اموزش و پرورش با مجموعه ادارات شهرستان در راستای رفع مشکلات، توجه به فرهنگ و اموزش های صحیح خبر داد و گفت : اموزش و پرورش شهرستان بهمئی آمادگی دارد تا از نظرات کارشناسی و کارهای علمی حمایت های لازم را بعمل آورد.

علیداد رگبار مقدم رئیس شورای اسلامی شهر لیکک هم در این نشست با تقدیر از اطلاع رسانی در مورد استفاده نکردن از اسلحه و فرهنگ سازی مناسب گفت : انتظار می رود در مقابله با استعمال و خرید و فروش مواد مخدر کار فرهنگی لازم در شهرستان صورت گیرد.

صدیقی فر بخشدار مرکزی بهمئی در این نشست با اشاره به اینکه ساماندهی امور جوانان مخصوص یک نهاد و اداره نیست و نیازمند توجه همه ادارات و دستگاههاست گفت: انتظار می رود که در برگزاری همایش ها، مناسبت ها و برنامه ها از تشکل های مردم نهاد و جوانان استفاده شود.

صدیقی فر از موازی کاری بیشتر برنامه ها و مراسمات انتقاد کرد و خواستار وحدت و تعامل بیشتر در برگزاری و مراسمات شهرستان شد.

وی همچنین از نداشتن روشنایی، وضعیت نامناسب زمین چمن ورزشگاه شهر لیکک و مشکلات پیرامون آن انتقاد کرد و خواستار رسیدگی برای رفع این موضوع به عنوان یکی از خواسته های جوانان شد.

مختاری رئیس اداره بهزیستی با اشاره به راه اندازی کمپ اعتیاد شهرستان بهمئی برای کمک به افراد درگیر اعتیاد گفت : رسیدگی و توجه جدی به کمپ محل نگهداری معتادان و همکاری با این مرکز برای کمک به افراد درگیر اعتیاد و رهایی آنان ضروری است.

ناصر مختاری با بیان اینکه، تاکنون تعداد زیادی از آنها بهبود یافتند و به کانون خانواده برگشتند گفت : چنین افرادی نیازمند واگذاری تسهیلات و حمایت های لازم هستند.

وی گفت : تعداد ۱۵ نفر اشتغال زایی و تسهیلات برای افراد بهبود یافته از اعتیاد در شهرستان بهمئی صورت گرفته است.

نواب نیک بین از جوانان فعال و فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی هم با انتقاد از عمل نکردن به مصوبات و برنامه های برگزار شده گفت: مسولان باید به موضوعات فرهنگی توجه جدی کنند.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی برگزار میشود و نتیجه ای در پی نخواهد داشت گفت: سازمان های مردم نهاد در شهرستان خیلی زیاد هستند ولی متاسفانه فعالیت هدفمند و مفیدی صورت نمی گیرد.

نواب نیک بین با انتقاد از عمل نکردن به مصوبات و برنامه های برگزار شده گفت: مسولان برای گذر از مشکلات و چالشها به جوانان تکیه کنند.
دراین جلسه اعضای ستاد ساماندهی به بررسی عوامل آسیب های اجتماعی درسطح شهرستان پرداختند.

مصوبات جلسه

۱-برگزاری کارگاه آموزشی بصیرت افزایی( باموضوع سوادرسانه ای) برای جوانان توسط اداره ورزش و جوانان

۲-برگزاری کارگاه آموزش خانواده ها( ارتقاء سلامت زنان) توسط مؤسسات شهرستان

۳- ادارات شهرستان موظف به ارائه گزارش و برنامه های خود درحوزه جوانان در پایان هر ماه گردیدند.

۴- موظف گردید که ادارات شهرستانی از ظرفیت های مؤسسات شهرستان در زمینه برگزاری کارگاههای اموزشی استفاده      نمایند.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

     

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.