تداوم خدمات رسانی به عشایر بهمئی

خدمات رسانی به عشایر شهرستان بهمئی به عنوان قشر مولد ادامه دارد
کد خبر : 15851
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 - 13:50

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا مدیر کل امور عشایری این استان از آغاز خدمات رسانی به عشایر بهمئی و رفع مشکلات آن‌ها پیش از شروع فصل سرما خبر داد.

فیض الله آذرفر گفت: تامین آب عشایر با چندین دستگاه تانکر در مناطق پشت کوه ملاطهماسب و کوه سیاه، بازگشایی بیش از هزار کیلومتر راه عشایری در استان، تامین سوخت و علوفه مورد نیاز از جمله خدماتی است که تا آغاز فصل زمستان برای رفع مشکلات این مناطق در حال اجرا است.

آذر فر با بیان اینکه تلاش می‌شود به منظور ماندگاری عشایر این شهرستان و کمک به تولید زیرساخت‌های مناسب ایجاد شود افزود: هدف از ارائه این خدمات، حمایت از عشایر و روستائیان، جلوگیری از مهاجرت روستائیان و عشایر به شهر‌ها و رونق تولیدات محلی و بومی در روستا‌ها ومناطق عشایری است.

وی گفت: با بازگشایی جاده، ساخت پل و خرید چندین دستگاه تانکر آبرسانی خدمات بزرگی به جامعه عشایر در نقاط مختلف اُستان ارائه شده است.

مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد پرورش ۳۰۰ هزار راس دام سبک و کاشت گیاهان دارویی را از قابلیت‌های بخش کشاورزی و دامپروری شهرستان بهمئی برشمرد و گفت: در این شهرستان هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری در شرایط عادی زندگی می‌کنند که در زمان قشلاق این تعداد به هزار و ۵۰۰ خانوار افزایش می‌یابد.

مسلم مختاری
خبرنگار و نماینده صداوسیما


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.