مسلم مختاری

تشریح و تبیین سند راهبردی ۱۰ ساله بسیج بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب

سند راهبردی ده ساله اعتلای بسیج مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی رهبر معظم تصویب و توسط فرمانده کل سپاه به بسیج ابلاغ شده، امروز در شهرستان بهمئی تشریح و تبیین شد
کد خبر : 12160
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 مهر 1400 - 12:04

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا جانشین فرمانده سپاه فتح اُستان در جمع فرماندهان و شورای حوزه و پایگاههای ناحیه بسیج بهمئی و در مراسمی که به منظور تبیین سند ۱۰ ساله بسیج برای فرماندهانِ پایگاهها و شورای حوزه ها در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمئی برگزار شد گفت : تدابیر و منویات مقام معظم رهبری در خصوص سند راهبردی ۱۰ ساله اعتلای بسیج که بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب تدوین شده است بسیار مفید ، راهگشا و مهم‌ترین بخش این سند تعلیم و تربیت است که در این سند نگاه جامعی هم به بسیج و هم به جامعه وجود دارد.

سرهنگ مثنوی با اشاره به اینکه ، چشم انداز این سندِ مهم ، فراتر از آن چیزی که بتوان تصور کرد و در بخشِ تعلیم و تربیت سیاست‌های عمده و اصولی پیش بینی شده است افزود : تعلیم و تربیت از سنین کودکی آغاز می‌شود و تا میانسالی ادامه خواهد یافت و پیاده سازی این سند بر اساس دیدگاه و منظومه فکری رهبر انقلاب خواهد بود.

وی گفت: مجاهدت‌های بسیجیان در سراسر کشور در زمینه های مختلف برکسی پوشیده نیست گفت: با اقدامات و پیگیری‌های فرمانده محترم سپاه پاسداران سردار سلامی، سند مهم و راهبردی ۱۰ ساله اعتلای بسیج مبتنی بر بیانیه گام دوم در سال ۹۹ تدوین شد که این سند ۱۰ ساله اعتلای بسیج توسط رهبر معظم انقلاب تصویب شد و امروز آموزش کامل آن در بهمئی ارائه شد.

جانشین فرمانده سپاه فتح اُستان با بیان اینکه ، از توجهات و عنایات فرمانده کل سپاه در شکل‌گیری بسیج نوین، برای تحقق اهداف گام دوم و توجه ویژه به موضوع تعلیم و تربیت است ادامه داد: طبق تأکید رهبر انقلاب این سند باید در ده سال آینده پیاده شود و مهم‌ترین بخش سند ۱۰ ساله اعتلای بسیج تعلیم و تربیت است که در این سند، نگاه عمیقی به موضوع تعلیم و تربیت هم در بسیج و‌ هم در جامعه شده است.

سرهنگ مثنوی با اشاره به اینکه ، در حوزه تعلیم و تربیت ۶ سیاست‌ اصولی و ۱۹ اقدام اساسی مشخص شده است و در این سند، سیر تربیتی لحاظ شده که از کودکی تا سنین پایانی عمر را دربر می‌گیرد افزود: در این سند مسائلی مانند تقویت محله اسلامی، بسیج دانش‌آموزی، بسیج دانشجویی، محرومیت‌زدایی، تقویت فضای مجازی، روشنگری در ابعاد مختلف و جهش تولید مورد توجه است.

وی با تأکید بر ایجاد تحرک و شادابی در مجموعه بسیج و با اشاره به اینکه، فرهنگ، تحکیم خانواده، کمک‌های مومنانه، فتنه‌زدایی، ، نماز نشاط در تفریحات، تعلیم و تربیت از مهم‌ترین برنامه‌های بسیج است و برای تحقق بیانیه گام دوم نیازمند الگوسازی هستیم گفت: در بحث روشنگری در گام نخست، میلیون ها نفر در فضای مجازی تحت پوشش قرار می‌گیرد و چند عملیات رزمایشی نیز انجام شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی هم در این جمع با اشاره به پیشرفت های بسیج در حوزه های مختلف، که نشان دهنده ی تبعیت از منویات مقام معظم رهبری است گفت : خوشبختانه سپاه و مجموعه بسیج در شهرستان بهمئی همگام با دیگر آموزش های ملی و طبق منویات مقام معظم رهبری گام برخواهد داشت، تا در هر موضوعی به روز باشد.

سرهنگ علی محمدی همچنین به نقش رسانه ها در همکاری و تعامل با سپاه پاسداران و بسیج اشاره کرد و ضمن تقدیر از خدمات آنان افزود : دستاوردهای بسیج و سپاه انکار ناپذیر است و هر روز تحولات خوب و مثبتی در این زمینه رخ خواهد داد.

وی از حمایت ها و پشتیبانی های سپاه فتح استان در حوزه های گوناگون در برهه های مختلف تقدیر و تشکر کرد و از اینکه همیشه و در هرجا در کنار مردم خواهیم بود خبر داد.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.