جشن بزرگ فجر و میلاد حضرت علی ع در بهمئی

مسلم مختاری

جشن بزرگ انقلاب و ولادت حضرت علی (ع) در بهمئی به همت هیئت فرهنگی مذهبی رهروان حسینی ؛ زینبی ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره ورزش و جوانان این شهرستان برگزار شد.

مراسم جشنی به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت علی (ع) و ایام الله دهه مبارک فجر در شهر لیکک مرکز بهمئی
کد خبر : 46420
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 - 19:10

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ فرماندار شهرستان بهمئی در این جشن باشکوه با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر و گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت علی (ع) گفت: حضرت امام علی (ع) انسانی کامل و ابرمردی بود که زندگی و سیره زندگانی آن حضرت باید الگوی ما باشد.

علی محمدی گفت: شجاعت، مردانگی، عدالت و نمونه همسری مهربان برای حضرت فاطمه (س) از ویژگی‌های بارز حضرت امام علی (علیه السلام) است و به همین دلیل است که روز ولادت ایشان را به نام روز مرد در تقویم کشورمان نامگذاری شده است.

وی ماه‌های رجب، شعبان و رمضان را ماه‌های سلوک اولیاء الهی عنوان کرد و افزود: باید از خداوند افزایش ظرفیت معنوی را طلب کنیم تا بتوانیم همه رحمت خداوند را به سوی خود جلب کنیم.

فرماندار بهمئی ادامه داد: فلسفه نامگذاری روز ولادت حضرت امام علی (علیه السلام) به نام روز مرد و یا پدر همان زندگی نمونه در همه عرصه‌ها و پدری نمونه برای فرزندان خود و همسری لایق برای حضرت زهرای مرضیه (س) است.

اجرای گروه‌های هنری، مولودی خوانی، نورافشانی، مسابقه و اهدای جوایز از بخش‌های این مراسم جشن بود.

امام علی بن ابی‌طالب در سیزده رجب سال سی‌ام عامل الفیل یعنی ۲۳ سال پیش از هجرت در مکه دیده به جهان گشود.

حضرت علی (ع) در دامان نبی مکرم اسلام پرورش یافت بنابراین نمونه کاملی از انسانیت و اسوه و الگویی کامل برای مردان مسلمان است.

زندگی پربرکت مولود کعبه سرشار از علم و تقوا، حماسه و جوانمردی، ایثار و احساس مسئولیت، مظلومیت و اقتدار بود و فضیلت‌های بی شمار او را نمی‌توان توصیف کرد.

امام علی (ع) بهترین همسر برای دخت نبی و بهترین پدر برای فرزندانش بود. او فرزندانی نیکو تربیت نمود، فرزندانی که هر یک اسوه و الگویی والا برای مسلمین هستند. امام علی (ع) پدر مهربانی برای یتیمان بود و شبانه برای آنان طعام می‌برد.

زندگی و سیره حضرت علی (ع) به قدری آموزنده و جذاب است که هر مرد مسلمانی در جهان او را تحسین کرده و الگوی خود قرار می‌دهد؛ بنابراین انتخاب روز تولد اولین امام ما شیعیان به عنوان روز پدر بی دلیل نیست.

روز پدر، روزی برای بوسیدن دستان خسته تمام پدرانی است که دستان‌شان عطر ناب بهشت را می‌دهد.

سیزدهم رجب،سالروز ولادت امام علی (ع) روزی که برای پاسداشت زحمات وجانفشانی های پدران به نام روز پدر نامگذاری شده است .

۱۳رجب، روز میلاد با سعادت مولود کعبه، امام علی (ع) به نام روز پدر نامگذاری شده است تا قدردان مردانی باشیم که غیرت، شجاعت و گذشت‌شان شناسنامه این سرزمین است.

گفتنی است این مراسم ، جشن بزرگ انقلاب و ولادت حضرت علی (ع) در بهمئی به همت هیئت فرهنگی مذهبی رهروان حسینی ؛ زینبی ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره ورزش و جوانان این شهرستان اجرا شد.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

یگاه خبری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.