جهانگیرآشنا

جشن چلچراغ آیه ها همراه با تجلیل از نفرات برتر سی امین مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج برگزار شد.

جشن چلچراغ آیه ها همراه با تجلیل از نفرات برتر سی امین مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج با مشارکت معاونت تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج بهمئی، کانون بسیج فرهنگیان و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بهمئی و مدارس شهدای فرهنگی و امام محمد باقر)ع) برگزار شد.
کد خبر : 60890
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مهر 1402 - 14:10

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا جشن چلچراغ آیه ها همراه با تجلیل از نفرات برتر سی امین مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج با مشارکت معاونت تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج، کانون بسیج فرهنگیان و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بهمئی و همکاری مدارس شهدای فرهنگی و امام محمد باقر(ع) برگزار شد.

سرهنگ پاسدار مهدی غلامی نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی ضمن تشکر از همه عزیزان برگزاری مسابقات در سطح پایگاه مقاومت، حوزه های مقاومت و معاونت تعلیم و تربیت در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان در خصوص ضرورت برگزاری مسابقات قرآنی گفت: از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی آشنایی بسیجیان با معانی و زیبایی های کلام الهی است که به تدریج باعث انس و تدبر بیشتر دانش آموزان با قرآن می شود. همه اقشار بسیجیان با شرکت در مسابقات قرآنی، با زیبایی های کلام الهی و سخنان اهل بیت علیهم السلام آشنا می شوند و این آشنایی تأثیر بسزایی در شناخت مسائل دینی و اعتقادی دانش آموزان دارد.

سرهنگ غلامی نژاد در خصوص نحوه برگزاری مسابقات قرآنی بیان کرد: مسابقات قرآنی در دو مرحله حوزه و شهرستانی برگزار شد و امروز از ۳۰نفر برتر این مسابقات در مرحله شهرستانی تجلیل شد.

غلام رضا زندیه نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی در این برنامه گفت: همه انسان ها به خصوص جوانان که فصل نشاط عمر خود را می‌گذرانند باید با قرآن انس بیشتری داشته باشند تا برکات مادی و معنوی آن را با چشم سر و چشم دل ببینند. شناخت قرآن و انس با آن برای هر فرد مسلمان خصوصاً نسل جوان که با اندیشه‌های نو سروکار دارند امری حیاتی است زیرا قرآن منبع مهمی از فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی ما را تشکیل می دهد. در این میان آن‌چه اهمیت دارد چگونگی انس با قرآن این منشور هدایت‌بخش است در واقع انسان باید قرآن‌گرا باشد و تمام امور خود را به قرآن پیوند دهد و قرآن را جزئی از باورهای درونی خود بداند.

زندیه در ادامه تاکید کرد: بهترین راه انس با قرآن، تفکر و تدبر و تعمق در مفاهیم و معانی آن است زیرا خود قرآن با تعبیر «افلایتدبرون القرآن» انسان‌ها را به اندیشیدن در قرآن دعوت می‌کند.

علی شکیبا مقدم کارشناس قرآن اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئی گفت: قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و اخرت می باشد و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان به سوی کمال است این قرآن به راهی هدایت میکند که مستقیم ترین راههاست … کسانی که با قرآن مأنوسند به کمک قرآن حق را از باطل تشخیص می دهند . قران کریم ،انسان را به زندگی کردن با معیارهای و ارزشهای انسانی واسلام دعوت می کند.

حضرت علی (ع)میفرماید: (هر کس قرآن را پیش روی خو قرار داد،رهبر و پیشوای او به بهشت خواهد بود و هر کس آن را به پشت سرافکند طرد کننده و سوق دهنده او به سوی جهنم خواهد بود)

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.