داود طلوعی مطلق

جلسه شورای فرهنگ‌عمومی درشهرستان بهمئی برگزارشد

جلسه شورای فرهنگ‌عمومی درشهرستان بهمئی بامحوریت برنامه های عیدغدیر وبزرگداشت سالگرد عالم بزرگ مرحوم آمیر احمد تقوی برگزارشد.
کد خبر : 311
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 مرداد 1399 - 9:56

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،جهانشادطاعتی پورگفت:جلسه شورای فرهنگ‌عمومی درشهرستان بهمئی بامحوریت برنامه های عیدغدیر وبزرگداشت سالگرد عالم بزرگ مرحوم آمیر احمد تقوی برگزارشد.

​جهان شادطاعتی پور رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان بهمئی ودبیر جلسه شورای فرهنگ عمومی ضمن خیر مقدم وتقدیر از حضور همه اعضای شورای فرهنگ عمومی،برگزارنشدن جلسات شورا به دلیل شرایط کرونایی وتبعیت از مصوبات ستاد کرونای شهرستان اشاره و به تشریح موضوع جلسه پرداخت وگفت:این جلسه با دو موضوع یکی راجع به شخصیت مرحوم آ میر احمد تقوی  و دیگری اجرای برنامه های عید غدیر تشکیل وانتظار میرود همه اعضا نسبت به این دو موضوع صحبت و برنامه های خود را بیان ومصوبات آن اجرا گردد.

این مسئول فرهنگی با اشاره به کم کاری در بحث غدیر گفت:بصیرت افزایی در مورد غدیر کم کاری شده است که باعث به وجود امدن چنین وضعیتی شده که الان دوست ودشمن با کشتن رقیب خود الله اکبر می گویند.

حکمت الله سنایی فرماندار ونایب رئیس جلسه شورای فرهنگ عمومی ضمن تبریک عید قربان وعیدغدیر وتقدیر وتشکر از حضور همه اعضا و رعایت پروتکل های بهداشتی در زمینه کرونا به مبحث غدیر پرداخت وگفت:توصیه میکنممدیران به مطالعه آثار امام اول شیعیان در موضوعات مختلف  به ویژه مسائل اجتماعی بپردازند و راه موفقیت در انتشار فرهنگ غدیر را مطالعه منابع وآثار واحادیث معصومین در مورد غدیر دانست.​

حجت الاسلام والمسلمین افروغی  امام جمعه ورئیس شورای فرهنگ عمومی،ابتدا اعیاد قربان وغدیر را محضر همه اعضای حاضر در جلسه تبریک گفتند ودر باب این دو مقوله واهمیت آنها با استناد به آیات واحادیثی از معصومین ع پرداخته وبیان داشت:غدیر از محرم مهمتر هست محرم و صفراست که اسلام را زنده نگه داشته است اما اگر غدیر نبود و بحث ولایت وانتخاب حضرت علی اتفاق نمی افتاد اسلامی باقی نمی ماند که محرم و صفر آن را نگه دارد.

وی در ادامه سخنان خود به مبحث قربان وغدیر گفت:در عرفه نفس به قربانگاه میرود و در کنار برکه های غدیر نفس کامل میشود و زیباترین جملات وکتابها در مورد امام علی از غیرشیعیان هست ابن ابوالحدید معتزلی ومسیحیان وسایر اندیشمندان و علمای سایر ادیان در باب فضایل امام علی (ع) کتابها و آثار زیادی نوشتند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به سالگرد عالم بزرگ مرحوم آمیر احمد تقوی به بیان فضایل علمی ومعنوی وی پرداخت وگفت:قبل از انقلاب این عالم بزرگ با پای پیاده به روستاها وشهرها می گشت ودستورات واحکام اسلامی را برای مردم بیان میکرد.خدمات معنوی ایشان در کهگیلویه وبویر احمد زبانزد عام وخاص هست وما باید قدر این عالم بزرگ را بدانیم ودر سالگرد آن به مقام شامخ ایشان ارج نهیم‌.

در ادامه جلسه سایر اعضا به بیان برنامه های خود در این دهه پرداختند که مصوبات ذیل جهت اجرا تصویب شد:

۱-مقرر گردید  در فضای مجازی مبلغ ومفسر مبحث غدیر باشیم وبا بیان مطلب ونوشته ای این اتفاق عظیم را به گوش همه برسانیم.

۲-مقرر گردید ادارات ونهادها نسبت به نصب بنر وپارچه نوشته در ادارات وجلوی آن اقدام نمایند.

۳-مقرر گردید شهرداری محترم نسبت به تزیین شهر در روز غدیر اقدام نماید.

۴-مقرر گردید مراسمات وبرنامه ها پروتکل های بهداشتی رعایت گردد.

۵-مقرر گردید مراسمات محرم وصفر با رعایت پروتکل های بهداشتی امسال پرشورتر برگزار گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.