۰ نظر
۱۹۸ بازدید

مسلم مختاری

جلسه هماهنگی اعلام ویژه برنامه های دهه امامت و ولایت و ۵ مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه شهرستان بهمئی

در شهرستان بهمئی به مناسبت فرارسیدن دهه امامت و ولایت بیش از 20 ویژه برنامه در سطح در مناطق مختلف شهرستان بهمئی برگزار می‌شود.
کد خبر : 36405
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 تیر 1401 - 19:35

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا ؛ امام جمعه شهر لیکک در جلسه هماهنگی دهه امامت و ولایت که در سالن شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد ضمن خیر مقدم و تبریک اعیاد قربان وغدیر واهمیت دهه امامت وولایت به تفسیر واقعه غدیر در کنار برکه غدیر وهمچنین تفسیر آیات قران در باب غدیر پرداخت وگفت: دهه پر خیر و برکت ولایت و امامت به فاصله زمانی عید قربان تا عید غدیر خم گفته میشود و موقعیتی بسیار ارزشمند برای مسلمان بویژه شیعیان است تا بتوانند بهره لازم را از این موقعیت ببرند.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی با بیان اینکه ، عید قربان زمان رهایی از تعلقات غیرخدایی و دلبستگی های دنیوی برای دل سپردن به رضایت پروردگار متعال است گفت: عید غدیر، عید کمال دین و روز عهد و میثاق با پروردگار جهانیان و به همین مناسبت برنامه‌های قابل اجرا در این شهرستان بامحوریت معرفتی و بینشی اجرا میشود.

وی گفت: دهه ولایت فرصتی مناسب برای ارائه موضوعات عقیدتی و ولایی است و باید الگوهای اصلی دین شریف اسلام بار دیگر به خوبی بیان شود و نقش اهل‌ بیت(ع) در جلوگیری از انحراف دین مبین اسلام بازگو گردد.
حجت الاسلام والمسلمین افروغی امام جمعه و رئیس جلسه گفت:در حال حاضر ما باید ولایت را آنگونه که شایسته است بپذیریم وبه دستورات ومنویات آن عمل نماییم.
وی درادامه سخنان خود به موضوع جلسه یکی دهه ولایت وامامت ومهمتر از همه غدیر وبرگزاری جشن غدیر ودیگری ۵مرداد سالروز اولین نم پرداخت وگفت: ما باید سعی کنیم برنامه هایی در شان این اعیاد برگزار کنیم و انها را برای مردم تبیین نماییم.

سپس در ادامه برنامه های پیشنهادی جهت اجرا در این دهه مبارک من جمله جشن بزرگ غدیر ،جلسات پرسش وپاسخ با انجمن ها چه در فضای مجازی چه در فضای حقیقی،دیدار با خانواده شهدا،عطر افشانی گلزار شهدا،،برگزاری میز خدمت با حضور مدیران ادارات در نماز جمعه،دیدار با روحانیون پیشکسوت،اطعام نیازمندان در روز عید غدیر،برگزاری مسابقه سوره جمعه به مناسبت سالروز اولین نماز جمعه،، بیان نمود واعضای حاضر در جلسه را به ارائه پیشنهاد ونظرات جهت هرچه باشکوه برگزار کردن این برنامه ها دعوت نمود.

در ادامه جلسه همه اعضا به بیان برنامه ها وپیشنهادهایی جهت اجرای برنامه های متناسب با این دهه پرداختند وگفتند :ادارات متناسب با تقویم فرهنگی خود برنامه هایی را ارائه خواهد داد ودر برنامه های عمومی همه ادارات با تعامل وهمکاری همدیگر برنامه ها را اجرا خواهیم نمود،که بعد از بحث وتبادل نظر موارد زیر مصوب گردید.
سرهنگ مهدی غلامی نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی هم از آمادگی مجموعه بسیج ، سپاه پاسداران برای برگزاری هر چه بهتر ویژه برنامه های این ایام خبر داد و گفت: ویژه برنامه های مختلفی برای پاسداشت این ایام از سوی سپاه پاسداران و مجموعه بسیج تدارک دیده شد که به خوبی اجرائی میشود.

برگزاری سلسله جلسات متعدد باحضوراساتید، نخبگان و اندیشمندان در سطح دانشگاه‌ها و حوزه‌ علمیه ، اجرای برنامه‌های تبئینی در سطح مساجد و مدارس ، برگزاری برنامه‌های ترویجی با حضور تشکل‌های مردم پایه ، خطیه خوانی غدیر، برپایی نمایشگاه و ایستگاه‌های صلواتی، اطعام نیازمندان و از جمله برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان است.

مصوبات:

۱-مقرر گردید هیئت مذهبی قمر بنی هاشم ،هیئت رهروان حسینی وقرارگاه فرهنگی با همکاری ادارات جشن بزرگ غدیر را در روز عید غدیر برگزار نماید.

۲-مقرر گردید با همکاری ومشارکت همه ادارات از خانواده های شهدا دیدار وگلزار شهدا غبار رویی وعطر افشانی گردد.
۳-مقرر گردید میز خدمت با حضور مدیران ادارات در روز جمعه وقبل از برگزاری نماز برگزار گردد.
۴-مقرر گردید هیات های مذهبی میثاق باشهدا وهیات جوانان حسینی با همکاری ستاد اجرایی حضرت امام جهت پخت غذا اقدام نمایند.
۵- مقرر گردید کاروان خودرویی در روز عید غدیر حامل پرچم حضر امیر مومنان (ع) در سطح شهرانجام پذیرد.
۶- مقرر گردید در اجرای برنامه ها بدلیل بیماری کرونا پروتکل های بهداشتی رعایت گردد.
۷-مقرر گردید هر گونه برنامه ویاجشن در سطح شهر جهت ایجاد امنیت بهتر با نیروی انتظامی مکاتبه گردد.
۸-مقرر گردید هرگونه جشن وبرنامه که قرار است در پارک برگزار گردد قبل از آن با شهرداری محترم هماهنگی ومکاتبه گردد.
۹-مقرر گردید شهرداری محترم نسبت به نصب بنر وتزیین شهر متناسب با این اعیاد اقدام نماید.
۱۰-مقررگردید شبکه بهداشت نسبت به برگزاری چادر سلامت در روز جشن عدیر اقدام نماید.

۱۱-مقررگردید بنیاد شهید وامور ایثارگران نسبت به دیدار خانواده های همسران شهدا به مناسبت هفته حجاب وعفاف اقدام نماید.

۱۲-مقرر گردید اداره بهزیستی در هفته بهزیستی مصادف با عید از معلولین تحت حمایت وموسسات خود دیدار نماید.
۱۳-مقرر گردید اداره کتابخانه نسبت به برگزاری مسابقه تفسیر سوره جمعه به مناسبت ۵مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه برگزار نماید.

گفتنی است فاصله بین عید قربان روز ثبوت عشق و تسلیم تا عید غدیر، عید کمال دین، به شایستگی دهه مبارک امامت و ولایت نامگذاری شده است.
ویژه برنامه های دهه امامت و ولایت از نوزدهم تا بیست و هفتم تیر در شهرستان بهمئی اجرا می شود.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.