داودطلوعی مطلق

برگزاری جلسه هماهنگی محفل اُنس با قرآن کریم (بهار در بهار) در شهرستان کهگیلویه

جلسه هماهنگی محفل اُنس با قرآن کریم با عنوان بهار در بهار در دهدشت برگزارگردید.
کد خبر : 49763
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 فروردین 1402 - 9:08

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه عبدالکریم عبودی خبر از برگزاری جلسه هماهنگی محفل اُنس با قرآن کریم با عنوان بهار در بهار در دهدشت را داد و گفت :بحث قرآنی را در طول سال باید داشته باشیم تا تأثیرات قرآنی در جامعه مشهود شود و این خود باعث کاهش آسیب های اجتماعی از جمله بدحجابی که یکی از مسائل مهم امروز است می گردد .

وی افزود :اعضای این جلسه خود از فرهیختگان شهرستان هستند ، پس در اینگونه برنامه ها باید حضوری فعال تر داشته باشند و پای کار باشند ، تاثیرات آن را در جامعه ببینیم و زندگی مأنوس با قرآن یعنی زندگی سالم در نتیجه یعنی جامعه ی سالم .

در ادامه جلسه امام جمعه شهر دهدشت حجت الاسلام وحدانی فر گفت :با مطالعه کتب الهی ، فخر قرآن و برتری قرآن بر همه این کتب عیان می شود ، قرآن هم بیانی عام فهم دارد و هم خاص فهم و بیانی علمی دارد و تناقضی در آن نمی‌توان یافت و البته این کتاب ها تحریف شده اند و تناقضات بسیاری در آن ها یافت می شود ، ولی در قرآن نتاقضی وجود ندارد چه علمی و چه عقلی ، و این نشان از جامعیت قرآن دارد .

وی افزود :ماه مبارک رمضان ، ماه فرصت است پس کار قرآنی باید انجام بگیرد و البته این برنامه ها به هیئت ها و کانون ها واگذار شوند و دستگاه‌های متولی کمتر متصدی باشند و بیشتر کار نظارتی و حمایتی و هدایتی داشته باشند و کارها را به خود مردم بسپارید ، این گونه استقبال مردمی تر و بیشتر میشود .

امام جمعه دهدشت بیان کرد:ما نیاز به نسل سازی در قرآن داریم باید با کودکان و نوجوانان کارکرد ، مسیر داد ، فرصت داد ، تا این نسل سازی در قرآن شکل بگیرد و هر کدام از ما برای ظرفیت‌سازی قرآنی باید تلاش کنیم .

در ادامه جلسه ، اعضای مدعو ، نظرات و پیشنهادات خود را جهت برگزاری باشکوه برنامه محفل انس با قرآن کریم ارائه دادند ، و مقرر گردید جلسه جمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۱ در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) دهدشت برگزار شود .

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.