«زنده نگه داشتن یاد حادثه شهادت دانش ‏آموز بسیجی، شهید فهمیده، از اصالت‏های دفاع مقدس می‌‏باشد.»

داود طلوعی مطلق

جلسه کمیته اجرایی بسیج دانش آموزی شهرستان بهمئی با موضوع هفته بسیج دانش آموزی برگزار شد.

رهبر ما آن طفل ۱۲ ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صد‌ها زبان و قلم‌ ما بزرگ‌تر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.»
کد خبر : 2303
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 - 14:07

به گزارش سایت خبری عصر آشنا جلسه ستاد پشتیبانی و هماهنگی هفته بسیج دانش آموزی شهرستان بهمئی برگزار شد.

سروان پاسدارجهانگیر آشنا فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهرستان بهمئی ضمن تبریک و گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی به تشریح برنامه های هفته بسیج دانش آموزی پرداخت.

جهانگیر آشنا گفت:همانگونه که رهبر معظم انقلاب بیان کرده اند:
شهید فهمیده را یک نوجوان نمونه، استثنایى و پرورش‌یافته در آب و هواى تحول یک ملت توصیف کردند. شهید فهمیده آن‎گونه بود که حضرت امام خمینی (ره) درباره او فرمودند: «رهبر ما آن طفل ۱۲ ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صد‌ها زبان و قلم‌ ما بزرگ‌تر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.»
آشنا افزود: ان شاءالله برنامه های بسیار خوبی در فضای مجازی برای دانش آموزان پیش بینی شده که در طول هفته بسیج دانش آموزی انجام میشوند.

در این جلسه صادق جریده مدیر آموزش و پرورش و رئیس کمیته هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی شهرستان بهمئی گفت:همانطور که رهبر معظم انقلاب در این زمینه فرمودند: «زنده نگه داشتن یاد حادثه شهادت دانش ‏آموز بسیجی، شهید فهمیده، از اصالت‏های دفاع مقدس می‌‏باشد.» از این‌رو، هشتم آبان، سالروز شهادت این فرزند انقلاب، به‌عنوان روز نوجوان و جوان و بسیج دانش ‏آموزی نام گرفته است تا ضمن یادآوری حماسه این قهرمان کوچک، به‌عنوان سرمشقی مناسب به هم‌سالانش مطرح شده و راهش ادامه یابد.
جریده بیان داشتند:ما در اداره آموزش و پرورش امادگی کامل داریم در بستر فضامجازی و برنامه های حضوری در صورتی که شرایط کرونا اجازه بدهد با مجموعه بسیج دانش آموزی شهرستان بهمئی همکاری های لازم را انجام بدهیم.

سرگرد پاسدار مهدی غلامی جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی در این جلسه با اشاره به اینکه در دفاع مقدس ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب کردیم، ادامه داد: برای این هفته ۱۳ عنوان برنامه را پیش‌بینی کردیم که متناسب با شرایط کرونایی و تعطیلی مدارس است؛ نیاز هست برنامه ها را در فضای مجازی انجام بدهیم.
غلامی به نقش بسیار مهم آشنایی دانش آموزان با شناخت شهدای مثل شهید فهمیده اشاره کرده اند و اهمیت این مسئله که حوادث مهمی مثل ۱۳آبان برای دانش آموزان باید گفته شود‌. سرگرد غلامی به مهم ترین برنامه سازمان بسیج دانش که پویش دانش آموزی آمریکا از منطقه باید برود اشاره کرده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.