۰ نظر
۱۹۴ بازدید

داود طلوعی مطلق

حاج قاسم یک فرمانده  نظامی نبود یک  استراتژیست بین المللی بود

شاخص بصیرت تنها از یک محور می گذرد و محور آن ولی فقیه است اگر گوش ما به لسان ولی فقیه  زمانمان باشد  و اگر چشم ما به سکنات ولی فقیه  زمانمان باشد قطعاً در فتنه ها پیروز و سربلند بیرون خواهیم آمد
کد خبر : 20571
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 11:31

 

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا محمدعلی آرمیده هادی و کارشناس سیاسی، در جمع نماز گزاران این هفته شهر لیکک، همزمان با خطبه های نمازجمعه این شهر، پیرامون حماسه نهم دیماه و شخصیت شهیدحاج قاسم سلیمانی مطالبی را بیان کردند.

محمد علی آرمیده ، با اشاره به اینکه، روز گذشته سالگرد ۹ دی بود و تاکنون بیش از یک دهه از حماسه بیادماندنی ۹ دی سپری شد گفت : وقایع ۹ دی ماه ۸۸ درس های زیادی به ما داد ، که نتیجه آن ، حماسه بزرگ آن روز در بیشتر نقاط کشور بود که قطعاً به عنوان یکی از سرفصل های مهم تاریخ انقلاب اسلامی ثبت و ضبط گردید.

وی با بیان اینکه، ۹ دی ماه روزی ماندگار و یوم الله است گفت: مردم ایران اسلامی باید این روز را قدر بدانند و در بررسی و ابعاد این حماسه بزرگ که حضور میلیونی توده‌های مردم را به همراه داشت و یک حضور فراجناحی و خارج از هرگونه تفکرات خاص جناحی یا منافع شخصی شکل گرفت.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد:در حقیقت باید روح و جوهره حماسه نهم دی ماه در روز عاشورا را در سایه توجهات حضرت اباعبدالله الحسین جستجو کرد ادامه داد: عاشورای آن روز، جایی بود که به چشم های مردم بصیرت بخشید ، غیرت ملت را به خروش آورد و اراده مردم را مصمم کرد تا حضورتوده های میلیونی مردم درکف خیابان ها برای همیشه فریب خوردگان خاصی که در بازی بازیگردانان جریان انحراف اروپایی امریکا و رژیم جاعل صهیونیستی و این جریان عربی و عبری را برای همیشه به زباله دان تاریخ فرستاد.

محمد علی آرمیده با ذکر اینکه، بصیرت نعمت بزرگی است وبه راحتی به دست نمی آید گفت : بصیرت باتلاش ، کوشش ، دنیا طلبی و بر صندلی مدیریت نشستن به دست نمی آید بلکه بصیرت با بینش به دست می آید و شاخص بصیرت تنها از یک محور می گذرد و محور آن ولی فقیه است اگر گوش ما به کلام و چشم ما به مسیر و راه ولی فقیه زمانمان باشد قطعاً در سرکوب فتنه ها پیروز و سربلند خواهیم بود.

وی گفت: دومین سالگرد سردار دلها ،مالک اشتر زمان ،محبوب دلهای همه ملت ایران و همه آزادگان عالم حاج قاسم سلیمانی در راه هست افزود: آدم نمی تواند و نمی داند از چه قسمت هایی از رشادت ها و جان فشانی های حاج قاسم عزیز بیان کنداما باید بیان کرد که حاج قاسم یک فرمانده نظامی نبود یک بلکه استراتژیست بین المللی بودکه دنیا برای او احترام خاصی قائل بود.

وی گفت: سردمداران و ژنرال های استکبار جهانی در رأس آنها آمریکا و ژنرال مک کین با چه احترام خاصی از حاج قاسم سخن می گوید.

آرمیده تصریح کرد : یا همین بایدن که در دوران جمهوری خواهان کاره ای نبودند و کنار کشیده بودند ضمن اینکه از شهادت حاج قاسم ابراز خوشحالی کردند اما یک نقطه جالب بیان کردند و این اتفاق نمی افتد مگر در تهذیب نفس در آن اراده ای که تمام مال و منال و زرق و برق دنیا را زیر پا بگذاریم وپشت سر بگذاریم و تنها به خدا فکر کنیم.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: حاج قاسم همه چیز خود را در راه خدا داده بود از همه زیبایی های عالم گذشت تا جایی که به یاد دارید که زمانی شایعه شده حاج قاسم میخواهد نامزدریاست جمهوری شود اما دید که حاج قاسم آدم دنیوی نبود چهل سال در مناطق و جاهای مختلف و سخت گذر به دنبال شهادت می گشت ،حاج قاسم صادر کننده انقلاب اسلامی به آنسوی مرزهای عالم از شاخ آفریقا گرفته تا آمریکای لاتین و غرب آسیا بود.

وی گفت : حاج قاسم دو ویژگی منحصر به فرد داشت و این ویژگی ها درکمتر کسی همانند حاج قاسم این روزهاپیدا می شود:

۱-حاج قاسم مصداق آیه ۵۴شریفه سوره مائده بود که می فرماید: مَن یَرتَدَّ مِنکُم عَن دینِهِ فَسَوفَ یَأتِی اللَّهُ بِقَومٍ

خداوند مژده داده نگران نباشید بالاخره یک قومی هست یک مالک اشتر هایی هستند که گلوی استکبار را بگیرند و استکبار راخفه کنند.

۲- حاج قاسم و مصداق این قسمت است آیه مبارکه سوره مائده است یُحِبُّهُم وَیُحِبّونَهُ حاج قاسم خدا را دوست داشت و خدا هم عاشق حاج قاسم بود .

چیزی غیر از این نبود حاج قاسم به دنبال بهشت خداوند نبود دنبال نهر های جاری و آب روان حورالعین بهشتی و چیزهایی که در قرآن آمده پاداش شهید و شهادت است نبود حاج قاسم عاشق خدا بود و و چون عاشق خدا بود خدا هم عاشقش حاج قاسم بود .

۳-یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فردحاج قاسم أَذِلَّهٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ

در مقابل مومنین متواضع بود یک ژنرالی که در دنیا این همه اسم و رسم دارد در مواجهه با مردم چطور بود در حادثه سیل خوزستان بچه هایی که از تیپ نیرو مخصوص امام حسن مجتبی حضور داشتند یاد در سوریه شاهد بودند با یک لباس خاکی سوار بر موتور سیکلت بود ،خودم در دارخوین شاید باورتون نشه در عقب یک وانت بار وارد روستا شد یکی ژنرال با این ابهت ژنرالی که مورد تهدید جدی سرویس های جاسوسی بود اما توجه نداشت چون یُحِبُّهُم وَیُحِبّونَهُبودعاشق خدا بود آمده بود که برای خدا سر دهد .

۴-یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد حاج قاسم أَعِزَّهٍ عَلَى الکافِرینَ نسبت به کافر ها مقتدر بود نسبت به کافر ها نرمش نشان نمیداد و محکم بود.

خبرنگار:داودطلوعی مطلق

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.