داود طلوعی مطلق

خان طلا نمایش برتر ششمین جشنواره ملی کوچ

حضور موفق نمایش ماندگار و فاخر خان طلا در جشنواره ملی کوچ
کد خبر : 36729
تاریخ انتشار : شنبه 25 تیر 1401 - 21:48

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا نمایش خان طلا از شهرستان بهمئی در جشنواره ملی کوچ که دریاسوج برگزارشدنمایش برترشناخته شد.

این نمایش به نویسندگی پرویز جلیل نژاد و کارگردانی رضا وفانیا در ششمین جشنواره ملی کوچ حضور پیدا کرد و همانند حضور خود در جشنواره فجر از بازخورد قابل توجهی در میان تماشاگران و حاضرین در جشنواره برخوردار بود و نهایتا توانست در بخش رقابتی این جشنواره به عنوان نمایش برگزیده هیات داوران تقدیر ویژه این جشنواره را از آن خود کرده و دیپلم افتخار این جشنواره را بگیرد.

خدا کرم خان فرزند سرهنگ خان ، فرزند محمد حسین خان بهمئی متولد ۱۲۷۳ شمسی  در ١٣١۶/٩/٢۰ پس از جنگ با حاکمان و نظامیان شاه در جنگ قلعه علاء به شهادت رسید.

خدا کرم خان چون جوانی دلیر و شجاع بود و در بین افراد ایل بهمئی بسیار محبوب و دوست داشتنی بود به خان طلا شهرت یافت و همه او را به خان طلا می شناختند  و او را همانند طلا پاک ، نجیب و با ارزش می دانستند و در جنگ اعلاء با ارتش رضا شاه این را برای همه به اثبات رساند .

خان طلا ۶ فرزند ، ۴ پسر و ۲ دختر داشت که هنگام جنگ دو فرزند او به نام فرج الله خان فرزند بزرگ و جعفر قلی خان با او همکاری کردند و رشادت فرج الله خان در جنگ با ارتش رضا شاه زبانزد همه افراد ایل بهمئی می باشد . سرهنگ خان در قید حیات بود که سرهنگی و سرپرستی ایل را به فرزند دلیر خود خدا کرم خان داد . 

در این نمایش که تماما از پتانسیل بازیگران شهرستان بهمئی استفاده شده بود بازیگرانی که در ذیل نام برده میشود ایفای نقش کردند:
جواد چمنی ،فریدون مختاری،ساسان خوبی پور،سیما بخشی،اسماعیل خرم،آرمان بزمی،احمدرضا مزارعیان،صدیقه برازش،محمدامین بهمنی،حشمت خوب نژاد،مریم ربانی،شیرین ربانی،مسعود بخشی،مهران وفائیان،آتیلا خوب نژاد،فاطیما معظمی،فرشاد عابدی،آرمین وحدانی به تهیه کنندگی:اسماعیل خرم و منشی صحنه: مهرشاد خوب زاده و امین کریمیان و در بخش موسیقی کار نیز  عباس عباسی به عنوان خواننده شروع کار، عادل داستان موسیقی متن نمایش،  آرش مزارعیان نوازندگی نی، و حجت ذوالفقاری تهیه کننده لباس سنتی را بر عهده داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.