درخواست مردم بخش ممبی از بنیاد مسکن استان

جاده اصلی و داخلی ممبی ، راهی پرتردد ، مسیر اصلی کم عرض ،  حفاری های متعدد ، جاده و محوری غیر استاندارد ، با تصادفات متعدد و خطرات جانی و مالی مختلف و  وضعیت گرد و خاک و غیر بهداشتی خانه های طول مسیر ، مشکلاتی را برای اهالی این دیار ایجاد کرده است.

کد خبر : 61964
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1402 - 14:34

جاده اصلی و داخلی ممبی ، راهی پرتردد ، مسیر اصلی کم عرض ،  حفاری های متعدد ، جاده و محوری غیر استاندارد ، با تصادفات متعدد و خطرات جانی و مالی مختلف و  وضعیت گرد و خاک و غیر بهداشتی خانه های طول مسیر ، مشکلاتی را برای اهالی این دیار ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛  بخش ممبی در شهرستان بهمئی ، منطقه ای گردشگرپذیر  ،  با مردمانی مهربان و مهمان نواز ، یکی از بخش های پر جمعیت و مهم این شهرستان است که به مناطق مختلف رود تلخ ، خوزستان ، بخش سرآسیاب یوسفی و مناطق مختلف شهرستان بهمئی منتهی می شود.

اما وضعیت نامناسب تنها خیابان اصلی و پرتردد این بخش در ممبی علاوه بر ایجاد مشکل برای اهالی و مردم این منطقه  ، دل هر مسافر ، گردشگر و رهگذری را سخت آزرده می کند.

یکی از مهم‌ترین و عمده‌ترین مشکلات مردم  ممبی طی سالهای گذشته بحث تخریب خیابان اصلی این بخش است.

با توجه به اینکه مرکز بخش ممبی هنوز شهرداری ندارد وظیفه رفع این مشکل و معظل بر عهده بنیاد مسکن است.

مسئولان و مدیران بنیاد مسکن هم در سفرهای مختلف ؛ از جمله در تابستان ۱۴۰۲  وعده دادند که  به زودی مشکل این خیابان را برطرف خواهند کرد ، اما تاکنون و پس از گذشت ماهها هنوز اقدامی صورت نگرفته و مردم این دیار منتظر وعده مدیران این نهاد هستند.

متأسفانه ، ادارات و نهادهایی که در پی اجرای طرح های خود خیابانها و کوچه پس کوچه ها را تخریب می کنند ، در ادامه جهت مرمت و آسفالت اقدام نمی کنند و برای مردم مشکلات متعددی را ایجاد میکنند.

وضعیت بد خیابانها و کوچه های این منطقه ، زمانی خود را نشان می دهد که در فصل زمستان در اثر بارندگی این خیابانها و  کوچه ها دچار آبگرفتگی می شوند و در فصل تابستان بر اثر گرد و خاک ، مشکلات متعدد بهداشتی ایجاد می شود و به همین دلیل ، ما شاهد تبدیل شدن این خیابانها به باتلاق هستیم ، از سویی دیگر تردد ماشین های سبک و سنگین در سطح این بخش نیز باعث ایجاد مشکلات بهداشتی ، حوادث و هزینه هایی برای اهالی ، رانندگان ، عابران ، مسافران و گردشگران شده است.

این موضوع علاوه بر اینکه چهره نازیبایی به مرکز بخش ممبی می‌بخشد ، سلامت شهروندان و خودروهای آنان را نیز به مخاطره می‌اندازد.

درگذشته با حضور مسئولان مختلف استان و شهرستان مقرر شده بود که برای ، آسفالت این خیابان ها اقدام کنند که این موضوع هم اجرا نشد.

مردم بخش ممبی با درخواست از مسئولان برای رسیدگی به این موضوع  گفتند ؛ ادارات نسبت به عمل به وعده و وعیدهای خود و اجرای وظایف خود اقدام کنند.

مناطق گردشگری زیبایی هم در این بخش قرار دارند که همه ساله گردشگران و مسافران زیادی را به این منطقه خوش آب و هوا فرا می خواند و حتی برخی ازاهالی که به شهر مهاجرت کردند هر هفته به این منطقه و زادگاه خود سر می زنند و از سوی دیگر اصلی ترین خیابان بخش ممبی به بخش مهم دیگری به نام بخش  سرآسیاب یوسفی منتهی می شود.

مسلم مختاری خبرنگار

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.