۰ نظر
۲۱۰ بازدید

درد دل پاسدار بازنشسته /مقایسه مختصری از مدیریت و انتخاب در ۸ سال دفاع مقدس ، بامدیریت و انتخاب این روزها در مملکت

درد دل غلامعباس جشان زاده ، پاسدار بازنشسته و دانشجوی دکترای زبان وادبیات فارسی از مدیریت در دوران دفاع مقدس و دخالت در انتخاب مدیریت های جدید
کد خبر : 29986
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردین 1401 - 21:20

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛  غلامعباس جشان زاده ، پاسدار بازنشسته و دانشجوی دکترای زبان وادبیات فارسی ، در مطلبی به مقایسه مختصری از مدیریت و انتخاب در ۸ سال دفاع مقدس ، با مدیریت و انتخاب این روزها در مملکت پرداختند متن این پاسدار به شرح ذیل است:

بنام خدا

پاسدار حرمت خون شهیدان

تلنگری جهت یاداوری وتجدید خاطرهای شیرین آن روزها وتلخ امروزی

مقایسه مختصری ازمدیریت وانتخاب در ۸ سال دفاع مقدس ، با مدیریت وانتخاب این روزها در مملکت در سنگر فرماندهی، مجرب ترین وشجاعترین افراد جلسه محرمانه داشتند ، انتخاب تک تیرانداز، دیده بان، و تخریب چی.

امروز نماینده مردم ، وزیر و بالاتر چه جلساتی محرمانه و با چه کسانی و چجوری ، چه انتخابهای صورت میگیرد.

در منطقه عملیاتی، اعزام نیرو و افراد با ماشینهای لندکروز و مینی بوس و نفربر یا همان ۹۱۱بحالت استتار از دید دشمن برای دفاع وحیثیت وطن جانانه بدون هیچ چشمداشتی پشت سرهم حرکت میکردندوهرلحظه یکی از همراهان خودرا از دست میدادند ،و بازهم ادامه مسیر.

اما امروز می بینیم بعضیا بعداز جنگ با ماشینهای اروندی و پلاک ملی میلیاردی و گران قیمت دودی با افراد خاص جلوی چشمان نگران همان ملت شهید پرور براحتی رژه میروند و برای اهداف خود ولیدرها و انتخابهای مدیر و مدیران، بدون هیچ توجهی به مردم و قانون بجای سنگر و مسجد ،در منازل خاص به مشورت می نشینندونتیجه وخروجی جلسات را خودشان رقم میزنند.

آن زمان در شبهای عملیات و رمزها و گفتارهای شبانه نام مبارک یازهرا،
یاعلی ، یاحسین، یامهدی، و جملات قشنگ تری برای گول زدن دشمن ،نقل ونبات ، یا اصطلاحات لری و الی آخر تا پیشروی وپیروزی و شهادت.

اما امروزه فقط میبینیم که عده ای خاص برای اهداف خاص، با انتخاب های خاص چنان جولان میدهند که جز اه و افسوس هیچ چیزی دیگری عاید ملت نمیشود، و روز به روز نگرانی واضطراب در زندگی ، معیشت واشتغال وحتی چهره مردم نمایان تر میشود.

اون زمان سرنگهبانی و رفتن‌ روی مین و زیر تانک مسابقه بود ولی امروزه جنگ و دعوا بر سر میز ریاست ، مدیریت ، فرماندهی، فرمانداری، و شهرداری و رسیدن به اهداف گروهی وحزبی ، جناحی و…..

اینها فقط گوشه ای از آن همه رشادتها و آنهمه فداکاریها و خلاقیتهایی بوده که بدون ریا و تظاهر انجام و مدیریت و فرماندهی جوری تنظیم شده که همیشه فرمانده جلو وبقیه پشت سرش حرکت میکردند.

اما امروزه چی شده که با اون روحیه جهادی و عملیاتی خیلی ، خیلی فاصله گرفتیم وجامعه چنان رنگ و بوی ریا ، تظاهر ، تملق ، دروغ ، نیرنگ و کلک به خود گرفته است که گویی دیگر خودمان نیستیم.

 

به کجا چنین شتابان….

 

 پاسدار باز نشسته غلامعباس جشان زاده

دانشجوی دکترا زبان ادبیات فارسی

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.