در جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان بهمئی + تصاویر

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ دومین جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان بهمئی در سال ۱۴۰۲ با موضوع “تعیین تکلیف کشت محصولات پرآب و اصلاح الگوی کشت، همکاری ادارات و نهادهای شهرستان بهمئی به منظور تسریع بخشیدن به طرح ملی عمرانی آبرسانی از سدکوثر به شهر لیکک و روستاههای تابعه و الزام بهره

کد خبر : 55184
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 خرداد 1402 - 13:54

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ دومین جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان بهمئی در سال ۱۴۰۲ با موضوع “تعیین تکلیف کشت محصولات پرآب و اصلاح الگوی کشت، همکاری ادارات و نهادهای شهرستان بهمئی به منظور تسریع بخشیدن به طرح ملی عمرانی آبرسانی از سدکوثر به شهر لیکک و روستاههای تابعه و الزام بهره برداران چاهای مجاز کشاورزی و صنعت به نصب کنتور هوشمند حجمی”  در سالن اجتماعات فرمانداری بهمئی برگزارگردید.

 رئیس اداره منابع آب شهرستان بهمئی و دبیر جلسه ، با بیان مصوبات جلسه قبل ،  به اقدامات انجام شده در زمینه طرح آبرسانی از سدکوثر و اقدامات موثر انجام شده ظرف دو سه ماه اخیر اشاره کرد و  گفت:  پیشرفت این طرح رضایت بخش  است.

کریم محسن نیک با درخواست همکاری و تعامل ادارات در خصوص تسریع بخشیدن به طرح آبرسانی از سدکوثر به شهر لیکک  و روستاهای حومه افزود: با توجه به اینکه بخشی از طرح مذکور که حدود ۸ کیلومتر از خط اصلی به شهرک ولیعصر و ۵ کیلومتر از خروجی مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی به سمت شهر لیکک می باشد که در محدوده شهرستان بهمئی قرار دارد و نیازمند همکاری و تعامل مسئولان و مردم جهت اتمام آن هست.

وی سپس به موضوع کشت محصولات پرآب اشاره کرد و گفت: کشت محصولات پرآب از جمله هندوانه و برنج  در شهرستان ممنوع می باشد و هر گونه برداشت از چاههای مجاز یا غیر مجاز جهت کشت محصولات مذکور غیرقانونی است و با متخلفین طبق قانون توزیع عادلانه آب ، از طریق مراجع قضائی برخورد قانونی صورت می گیرد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان بهمئی همچنین از مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خواست تا الگوی کشت مناسبی را در اختیار کشاورزان قرارداده و آنها را به جدید نمودن سیستم آبیاری خود ترغیب کنند و جهت کشت محصولات کم آب بر و جایگزین از جمله کنجد، کلزا و گیاهان داروئی اقدامات لازم را انجام دهند.

 محسن نیک ، به صرفه جویی در مصرف آب در بخشهای مختلف اشاره کردند  و بهره برداران مجاز شهرستان را به نصب کنتور جهت کنترل منابع آبی شهرستان بهمئی توصیه کردند.

وی در پایان از همکاری مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان، معاون طرح و توسعه شرکت و نماینده مجری طرح ابرسانی سد کوثر قدردانی کردند.

الهی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری گفت: با توجه به اهمیت طرح آبرسانی از سد کوثر و لزوم بهره برداری قبل از شروع تنش آبی سال آینده ، هر گونه کم کاری در اجرای این طرح ، طبق برنامه زمانبندی پذیرفتنی نیست و متولیان امر باید بیشتر از گذشته در تکمیل مراحل باقیمانده طرح آبرسانی سد کوثر به شهر لیکک و حومه جدیت داشته باشند.

 زارع قلات مدیر آبفا شهرستان درخواست همکاری و اختصاص بودجه مناسب جهت ترمیم شبکه روستایی و به روز نمودن آنها  را خواستار شد و گفت: جهت جبران کم آبی باید مطالعات سطحی و اکتشافی برای تامین منابع آب روستاها در نظر گرفته شود.

عباسپور بخشدار مرکزی شهرستان ، از توزیع نامناسب آب جهت روستاهای شهرستان و شهرلیکک اظهار نارضایتی نمودو خواستار آب پایدار و یکسان به این مناطق شد.

سیدی بخشدار سرآسیاب یوسفی ، همکاری ادارات متولی آب در بخش توزیع را خواستار شد و گفت : روستاهای اطراف شهر سرآسیاب یوسفی با کمبود شدید آب مواجه هستند.

همکاری نیروی انتظامی و دادگستری در امر آبرسانی ، تعیین تکلیف اراضی ملی محل ایستگاه پمپاژ شماره ۲ و ساختمان کلرزنی ، همکاری ادارات متولی در تسریع بخشیدن به طرح آبرسانی ، نصب کنتور هوشمند بر روی چاههای مجاز کشاورزی و صنعت جهت کنترل منابع آبی و تعیین تکلیف پروانه های ادارات دولتی از جمله مصوبات این جلسه بود.

مسلم مختار

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.