۰ نظر
۲۲۷ بازدید

جهانگیرآشنا

دوره توانمند سازی توانا در حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر سرآسیاب شهرستان بهمئی برگزار شد.

در دوره آموزشی توانا مباحث آموزشی عملیات تربیتی، ارتباط درون شبکه ای ،تشکیلات گروهی و کار تشکیلاتی، تبیین اندیشه ولایت مطرح شد
کد خبر : 60089
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهریور 1402 - 9:32

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا به همت معاونت تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمیی دوره توانمند سازی ارکان تربیتی شبکه صالحین بسیج برگزار شد.

در ابتدای این دوره بهنام قربانی  فرمانده حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر سرآسیاب ضمن عرض خیر مقدم به تشریح عملکرد برنامه های صالحین و روند برگزاری دوره دانا و توانا اشاره کرده اند

سروان پاسدار جهانگیرآشنا معاونت تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی با بیان این مطلب گفت: دوره آموزشی توانمندسازی حلقه های شجره طیبه صالحین با حضور بیش از ۱۲۰ نفر از برادران بسیجی شبکه تربیتی صالحین حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر برگزار شد.

وی افزود: در این دوره آموزشی مباحث آموزشی عملیات تربیتی، ارتباط درون شبکه ای ،تشکیلات گروهی و کار تشکیلاتی، تبیین اندیشه ولایت مطرح شد.

جهانگیرآشنا خاطرنشان کرد: این دوره با هدف ارتقای علمی و مهارتی سرگروه ها و کیفی سازی حلقه های صالحین، پویایی و رشد بسیجیان، تقویت شبکه های صالحین، آشنایی سرگروه ها با مسائل و شبهات روز و افزایش توانمندسازی سرگروه های حلقه های شجره طیبه صالحین برگزار شده است.

سرهنگ پاسدار مهدی غلامی نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی در این دوره گفت: حلقه‌های صالحین سال‌هاست تحت عنوان «شجره طیبه صالحین» و بر اساس منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) جزء برنامه‌های اصلی و اساسی پایگاه‌های بسیج قرار گرفته است؛ برنامه‌ای نورانی، پربرکت و بسیار اثرگذار که در آن بسیجیان در گروه‌هایی به‌صورت ساده، بی‌آلایش و بدون نیاز به امکانات پرهزینه در قالب یک یا چند حلقه با مدیریت و نظارت مربی یا سرگروه حلقه دور هم نشسته و در مورد موضوعات مختلف گفتمان و هم‌اندیشی می‌کنند. آنچه در حلقه‌ها اصل محسوب می‌شود تقویت اعتقادات و معنویات و معرفت‌افزایی و ارتقای بصیرت است.

همانطور که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «اصل تشکیل مجموعه‌های صالحین، بر اساس همین دید به‌وجود آمد که از لحاظ معنوی، از لحاظ تربیتی، از لحاظ تعلیمی، عمق بخشیده بشود به فکر و به روحیه جوانان بسیجی ما در بخش‌های مختلف».(۰۱/۰۹/۹۱)

همچنین انتظار مقام معظم رهبری، پیشرفت کمی و کیفی حلقه‌ها از بسیج است: «شور ما، ملت ما، انقلاب ما و تاریخ ما به بسیج نیازمند است و بسیج به کیفیت‌ بخشیدن روزافزون به خود نیازمند است و این کاری هم که شما برادران و خواهران عزیز اشتغال دارید، بخش مسئله‌ مربوط به صالحین و این حلقات صالحین، از کارهای بسیار خوب و برجسته است و در طریق همین تکمیل بسیج قرار دارد که ان‌شاءالله روز به روز باید آن را کامل‌تر کرد. کیفیت‌ها باید بالا برود؛ البته کیفیت بر کمیت ترجیح دارد، لکن کمیت با کیفیت هم دارای اهمیت است؛ یعنی گسترش سطحی و عرضی همراه با عمق‌یابی، هر دو باید مورد توجه قرار بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.