داود طلوعی مطلق

دومین جشنواره تئاتر معلولین با هدف نمایش توانمندی های افراد دارای معلولیت

دومین جشنواره تئاتر معلولین با هدف نمایش توانمندی های افراد دارای معلولیت ارتقاء انگیزش این عزیزان توسط سازمان بهزیستی استان در حال انجام است.
کد خبر : 44627
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 دی 1401 - 21:00

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا، محمدکریم آریا گفت:دومین جشنواره تئاتر معلولین با هدف نمایش توانمندی های افراد دارای معلولیت ارتقاء انگیزش این عزیزان توسط سازمان بهزیستی استان در حال انجام است.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمدگفت: تئاتر معلولین فراتر از یک درمان و فراتر از یک هنر حرکتی است توآمان و ترکیبی از هنر و توانمندسازی ،در جهت غایت اهداف توانبخشی که همان توانبخشی اجتماعی است لذا ایمان ، انگیزش و خروجی ملموس هنردرمانی و جشنواره وزین تئاتر معلولان هرساله افراد زیادی را هم از هنردوستان هم از معلولان به خود جلب کرده و باعث شده این جریان هم در سازمان بهزیستی و هم در اداره کل ارشاد اسلامی و مجموعه های هنری شقی موثر از رشته ها و مفاد هنری و توانمندسازی باشد.

وی گفت:مستند غیر قابل اغماض این مطلب غالب آثار ورودی به جشنواره به کارگردانی خود‌‍ افراد دارای معلولیت و یا گاها با نویسندگی ایشان انجام می شود ، دبیر جشنواره خود فرد دارای معلولیت می شود و هدف غایی سازمان جز این نیست ، اعتماد و ایمان جامعه و مسولین به توانمندی این عزیزان و باور ایشان.
رهیده سرپرست معاونت توانبخشی  بیان داشت:جشنواره ۵ مهر با ارایه فراخوان استارت خورد و در مجموع ۲۱ اثر نمایشی جهت بازخوانی تحویل دبیرخانه شد که از این آثار برابر رسالت و اهداف جشنواره داوری گردید و تعداد ۱۶ اثر جهت مرحله بعدی جشنواره یعنی ساخت اثر نمایشی پذیرفته شد و رونمایی از پوستر در ۱۳ آذر با حضور مسولان و جمعی از هنرمندان انجام گردید .
وی تصریح کرد:در روند اجرایی دومین جشنواره تئاتر معلولین استانی با حضور داوران جناب سعید کاظمیان، علی خوانساری و  الهام ذوالفقاریان بازبینی آثار منتخب در چهار شهرستان ، بویراحمد ، گچساران ، بهمئی و لنده شروع شده که مدت سه روز از تاریخ هجدهم آذر ماه تا بیست و یکم ادامه خواهد داشت هیئت محترم داوران تعداد ده اثر نمایشی را در سه بخش کودک ، خیابانی و صحنه ای بازبینی و داوری کرده و تعداد شش. اثر نمایشی جهت ورود به مرحله نهایی جشنواره پذیرفته شد.
سرپرست معاونت توانبخشی بیان کرد:جهت بهره وری بیشتر برنامه های جشنواره ، و تقویت توانمندی هنرمندان دارای معلولیت سه کارگاه؛ کارگردانی، تخیل و بدیحه در بازیگری و کارگاه مستقل بازیگری توسط هیئت داوران در سه شهرستان؛ بویراحمد, گچساران و لنده در کنار اجرای نمایشها در مرحله بازبینی برگزار شد و کمیته جشنواره تشکیل شد تفویض وظایف انجام شد ، ریز برنامه تدوین و از همه پتانسیل های سازمانهای مرتبط استفاده شد کمیته امداد شهرداری و اداره کل ارشاد در راس آن همکاری های قابل توجهی با ما داشته که قابل تقدیر می باشد.
سرپرست معاونت توانبخشی خاطرنشان کرد:مرحله پایانی جشنواره تئاتر معلولان با حضور ۶ اثر از شهرستانهای بویراحمد ، گچساران ، لنده و بهمئی طی سه روز ، طبق برنامه ذیل کار خود را آغاز خواهد کرد.
وی گفت:هیئت داوران  قطب الدین صادقی ، حمید کاکاسلطانی و  آرش دادگر از داوران مطرح حوزه تئاتر می باشد و آثار در دو بخش کودک و صحنه ای داوری هم خواهد شد و اختتامیه مورخه ۱۴/۱۰/۱۴۰۱ با معرفی هنرمندان برتر به کار خود پایان خواهد داد و از برنامه های جانبی جشنواره برگزاری چهار کارگاه توسط هیئت محترم داوران جهت بهره وری بیشتر برنامه های جشنواره ، و تقویت توانمندی هنرمندان دارای معلولیت خواهد بود.

رهیده در پایان گفت:ازسازمانهایی که در طول جشنواره همکاری داشته اند در راس آن اداره کل فرهنگ ارشادی مدیرکل محترم این سازمان و زیر مجموعه،کمیته امداد امام خمینی و همکاری در اسکان ، و شهرداری و همکاری ایشان در زمینه ایاب و ذهاب شرکت کنندگان و کانون نابینایان استان و همه افرادی که با این حرکت ارزشمند همکاری داشته اند تشکر و قدردانی کرد.

خبرنگار:داودطلوعی مطلق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.