داود طلوعی مطلق

دیدار شورای حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهید امینی با نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی

دیدار شورای حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهید امینی با نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی برگزار شد.
کد خبر : 2360
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 آبان 1399 - 19:28

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا ،سروان پاسدار جهانگیر آشنا گفت:دیدار شورای حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهید امینی با نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی برگزار شد.

سروان پاسدار جهانگیر آشنا فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهرستان بهمئی ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهرستان بهمئی ضمن گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی گفت:هشتم آبان، یادآور برگ زرّینی از دفتر حماسه و ایثار دفاع مقدس و سالروز تشییع پیکر مطهری است که در تاریخ انقلاب اسلامی، جاودانه خواهد ماند.

وی گفت:شهید محمدحسین فهمیده نوجوان سیزده ساله ای است که بزرگان از کارش در شگفت ماندند و آسمان با دیدنش احساس حقارت نمود. کدامین دست پاک چنین روح عظیمی را در کالبد نوجوانی سیزده ساله جاری کرده است؟ و کدامین خاک شقایقی چنین سرخ را در دامن خود پرورانده است؟ «محمّدحسین» رمزوراز عاشقی و شهادت را از مولایش حسین علیه السلام آموخته بود و در کلاس ولایت، فهمیده ترین بود.
حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی عرفانی نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی در جمع شورای بسیج دانش آموزی گفت:امروزه الگوی شما دانش آموزان باید شهیدان بهنام محمدی و حسین فهمیده باشد.
حجت الاسلام والمسلمین عرفانی با بیان اینکه محمدحسین به نماز و عبادت اهمیت بسیاری می داد،او هنگامی که هنوز به سن تکلیف نرسیده بود، نماز می خواند و به مسجد می رفت. هم چنین قرآن تلاوت می کرد و اذان می گفت. او همانند دیگر شهدا عاشق نماز و راز و نیاز با محبوب خویش بود و همیشه خواهران خود را به نماز خواندن دعوت می کرد. هنگامی که در کرج بودند در نمازجمعه تهران شرکت می کرد و به پدر و مادر خود می گفت: حالا که شما نمی توانید در نمازجمعه شرکت کنید، من به جای شما در نماز شرکت می کنم.
نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی افزود:در بزرگی کار شهید فهمیده این جمله تاریخ حضرت امام گویای عظمت این موضوع هست:حضرت امام خمینی رحمه الله این بزرگ مردِ کوچک را رهبر خواندند و فرمودند: «رهبر ما آن طفل دوازده ساله ای است که با قلب کوچک خود، که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ تر است با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید». این کلام امام، حسین فهمیده را بیش از پیش قهرمان و جاودان ساخت و از او الگویی ساخت که برای همیشه سرمشق نوجوانان و جوانان این مرز و بوم باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.