۰ نظر
۲۳۷ بازدید

آسیه مجیدی مهر

دیدار فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی با مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی بمناسبت هفته جهاد کشاورزی

کشاورزی در عرصه اقتصاد کشور و معیشت مردم نیز جایگاهی مهم و در جهت خوداتکایی و استقلال کشور نقشی بسیار حیاتی دارد.
کد خبر : 55325
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 - 2:44

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا دیدار فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی با مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی بمناسبت هفته جهاد کشاورزی انجام شد.

سروان پاسدار جهانگیر آشنا مدیر کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در این دیدار گفت: کشاورزی در عرصه اقتصاد کشور و معیشت مردم نیز جایگاهی مهم و در جهت خوداتکایی و استقلال کشور نقشی بسیار حیاتی دارد.
جهانگیرآشنا افزود: تولید در بخش کشاورزی را یکی از مؤلفه‌های مهم قدرت کشور دانست و اظهار داشت: خوداتکایی در بخش کشاورزی اهمیت دارد و با توجه به ظرفیت‌های بزرگ موجود در کشور می‌توانیم در زمینه امنیت غذایی به خوداتکایی برسیم که این مهم از برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی در دولت سیزدهم است.

سرهنگ پاسدار مهدی غلامی نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی در این دیدار بیا بیان اینکه: جهش تولید، خوداتکایی در کشاورزی و امنیت غذایی کشور را مستلزم رویکرد جهادی همه بخش‌ها در مجموعه جهادکشاورزی و همچنین فعالان این عرصه دانست و گفت: مصرانه از شما می‌خواهم برای جهاد در این مسیر تلاش‌تان را افزون کنید، بدین‌معنا که هم راه را سریع و حساب‌شده بپیمایید و هم دشمنی را در مقابل خود ببینید که نمی‌خواهد شما خودکفا باشید.

غلامی نژاد با بیان اینکه بحمدالله امروز در بسیاری از بخش‌ها تولیدکننده هستیم و به خوداتکایی رسیده‌ایم، افزود: اگر با رویکرد جهادی و همچنین مدیریت صحیح منابع آبی و زراعی کشور حرکت کند نه تنها امنیت غذایی کشور تضمین می‌شود، بلکه کشور می تواند به مرحله صادرات برسد که البته فعالیت در برخی از بخش‌ها در این زمینه نیز آغاز شده است.

مهندس اکبر زکینژاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی ضمن تقدیر و تشکر از تعامل ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی با مجموعه جهاد کشاورزی گفت:اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در راستای حمایت از کشاورزان و افزایش مشارکت بهره برداران برای استفاده از اراضی کم بازده و دین در نظر گرفته شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهمئی گفت: این طرح یکی از طرح های بسیار مهم و اساسی برای کشور ما خصوصاً در این شرایط خشکسالی است که با کمبود منابع آبی و کاهش نزولات جوی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: و از طرفی نیازمند تولید و دستیابی و امنیت غذایی هستیم بنابراین یکی از راه حل های اساسی برای برون رفت از این وضعیت با توجه به کمبود منابع آبی این است که ما به سمت افزایش تولید در اراضی دیم برویم لذا طرح جهش تولید در دیمزارها از طرح های حمایتی است که از سوی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در نظر گرفته شده است که همینجا از عزیزان تقدیر و تشکر میکنم و تعامل سپاه و بسیج قطعا بسیار مهم هست تا به نتایج مهمی دست پیدا کنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.