مسلم مختاری

دیدار فرمانده و کارکنان سپاه بهمئی با خانواده شهدای عملیات پد خندق در این شهرستان و تقدیر از ایثارگری و فداکاری آنان

حماسه به یاد ماندنی «پدخندق» به دلیل رشادت‌ها و جانفشانی‌های نیروهای جان برکف استان در تاریخ سراسر افتخار هشت سال دوران دفاع مقدس بی نظیر بود.
کد خبر : 9148
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تیر 1400 - 10:56

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی ، در دیدار با خانواده شهدای حماسه پد خندق ، با اشاره به اینکه ، حماسه مردان دلیر و فداکار این دیار در دوران دفاع مقدس به ویژه در “پدخندق” برای همیشه ماندگار شد گفت: حماسه به یاد ماندنی «پدخندق» به دلیل رشادت‌ها و جانفشانی‌های نیروهای جان برکف استان در تاریخ سراسر افتخار هشت سال دوران دفاع مقدس بی نظیر بود.

سرهنگ علی محمدی ، با بیان اینکه ، شهیدان محمد طاهر رحمت داوری ، شهید محمد رضا بیوکانی ، شهید کرمعلی چامی نژاد ، شهید عیدی رام نژاد ، شهید عربعلی دهبان نژاد ، شهید خداخواست جباری و شهید علی برازش در عملیات پدخندق حماسه آفرینی کردند و برای وطن از خودگذشتگی کردند افزود : عملیات پد خندق یکی از عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود که در آن رزمندگان استان در چهارم تیرماه سال ۱۳۶۷ در جزیره مجنون به مدت ۱۴ ساعت تا آخرین گلوله خود ، در مقابل دشمن مقاومت کردند و این عملیات به عنوان حماسه‌ای ماندگار در تاریخ این استان ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه ، حماسه «پد خندق» در روز‌های پایانی جنگ رخ داد و به عنوان حماسه‌ای بی بدیل در تاریخ این استان ثبت شد گفت : پدخندق، تابلوی شجاعت دلاورمردان کهگیلویه وبویراحمد است و این روزها خانواده معظم این شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند که این موضوع وظیفه ما را در راستای خدمت به این خانواده ها و مردم این شهرستان سنگین تر می کند.

چهارم تیر ماه هرسال به یاد دلاورمردیها و ایثار رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در پدخندق ویژه برنامه‌های گرامیداشتی در استان برگزار می‌شود.

مسلم مختاری
خبرنگار و نماینده صداوسیما

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.